SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Fälghjälp….

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Wehlin
    Deltagare

Jag har hittar ett par 18″ fälgar som jag tänkte ha på min GT -99..
      Är inte så hej på det här med ET osv.

Har frågat här tidigare och fått till svar att man ska ha ET 48 eller mer…
      Dessa fälgar jag har hittat har ET 40, blir det helt fel håll eller kan man sätta en spacer..?????

// Behöver nya fälgar

SecretAgentMan
      Deltagare

Låg ET – bygger för mycket utåt – en spacer på det och det blir ännu värre.

Skulle din fälg vara 18×7 ET40 är det gränsfall redan där om det kommer fungera eller inte…sälj dom till VW-åkarna.

/J

Wehlin
        Deltagare

Okej, precis det svaret jag behövde =)

Vilken bredd är att rekommendera om man ska ha 18″ resp 17″..?

RK
          Deltagare

http://www.waxtum.com/auto/rechner/et.html
            Här kan du kolla om det passar, verkar stämma rätt bra överens med verkligheten.

SecretAgentMan
            Deltagare

Ball pryl, men helt rätt har den icke, det är väl rymligt i teorin där – men tar man det med en nypa salt så ger det i alla fall en enkel bild av hur det fungerar.

I mitt exempel (225/35×18 på 18×8 ET50, som jag kört) så tog det i bak innan kanterna rullades, här skall det gå fritt med en halv centimeter med 1 grad camber…humma-humma. 😀

Kanontips i alla fall – det är lättare att pilla med värdena och se direkt på skärmen vad som händer (få verkar greppa det här med bredd kontra et…)! 🙂

/J

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.