SSC Allmänt snack Allmänt småprat Fan va sur jag blir!!

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    minid
    Deltagare

Tjena!

Känner mig lite tvungen att prata av mig.

Idag var jag glad när jag kom hem från besiktningen, men den lyckan blev inte allt för lång.. 🙁

Vad e det man ser på högra sidan av bilen..?
      Jo en fet nyckelrepa från framskärmen och enda bak till bakskärmen.
      För 3 månader sen hände samma sak fast då var det bara bakdörren som blev repad.
      Detta hände natten till idag i lilla skithålan Bjärred.
      Fan kan man inte få ha bilen ifred?
      Ne sjävlklart ska det finnas avundsjuka idioter som ska på o repa bilen.

I och med att bilen har varit i solen i 7 år så blir inte den nya lacken likadan. Och jag tänker inte köra runt i en bil som e mörkare på ena sidan än den andra. Så det får bli hellackering, men jag har precis slutat skolan och har inget jobb så de pengarna finns inte för att lacka hela bilen. Så jag får se hur länge jag får köra med repan innan lack.. ;( ;(

Ne usch för de idioter som finns i detta land..

ExOrdis
      Deltagare

En bra lackeringsfirma mäter nyansen på din bil och bryter därefter färgen, så hellack för såna småskador är knappast nödvändig.

Sasse
        Deltagare

Lider verkligen med dig.
          Man blir så förbannad på dessa människor. Vad skulle man göra om man såg det hända? Förmodligen någonting hämtat ur Gudfadern och sen åka dit själv.

Men har du inte en tillägsförsäkring som täcker skadegörelse? Har bekanta som fått hellackeringar via försäkringen för endast självrisken, t.o.m utan ”tillägsförsäkringen” om jag inte minns helt fel.

Hoppas det löser sig för dig!

Martinr
          Deltagare

jag fick en stor repa över dörrarna och framskärm på vänster sida i samband med invbrott, lämnade in bilen och var en smula orolig just pga. nyansskillnad.
            påpekade att jag var petig just med lacken innan…

lackjobbet kan diskuteras (tre dammkorn i c-stolpen) men nyansskillnaden vare icke synbar!
            dock var det lackdamm på höger sida och jag gnällde lite. de skulle då polera bort dem, vilket jag inte var särskilt sugen på när de använde polertrissor.

tur man extraknäcker på mr. cap och kunde fixa det själv =)

/Martin

MickeM
            Deltagare

Jag målade min läpp. Lackfirman hade börjat använda vattenbaserad
              lack och de fixade utan problem nyansen på läppen att passa mot
              den 7 år gamla frontspoilerns färg. Vart perfekt.

minid
              Deltagare

okej det låter ju bra iaf.

Men sist jag fick en nyckelrepa lämnade jag iväg den dörren som blev drabbad på lack och det blev stora nyans skillnader.

Martinr
                Deltagare

betalar du det bara vitt så krångla tills det blir som du vill ha det!
                  inget snack om saken

minid
                  Deltagare

Har upptäckt nu att det mesta av repan går att polera bort.
                    Repan hade bara gått in i grundlacken på små ställen som knappt syns.
                    Så det blir till att polera bilen efter morgondagens festande.. 😀

Glad midsommar på er alla, hoppas ni får en trevlig midsommarafton.

Ha det bra!

Boki
                    Deltagare

Har upptäckt nu att det mesta av repan går att polera bort.Repan hade bara gått in i grundlacken på små ställen som knappt syns.Så det blir till att polera bilen efter morgondagens festande.. :DGlad midsommar på er alla, hoppas ni får en trevlig midsommarafton.Ha det bra!

Vad bra att det gick o lösa utan en hellackering 🙂

Tyvvär så finns det fler IDIOTER på denna planet än sådana som vi…… x( jag fick min förra bil vandaliserad mitt i stan (Stockholm) för ett par år sedan, de sprang över hela bilen…. ;(

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.