- Detta ämne har 11 svar, 2,968 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 2 månader sedan av Simon.x.
-
FörfattareInlägg
-
8 juni, 2012 kl. 12:15 #28534SweSADeltagare
Hej.
Är ny ägare av en Impreza 2011.
På ratten har jag 3 knappar till telefon via blåtand.
Får dock inte stereon att koppla sig emot min iphone.Har tittat i bilens manual, men där står det inte ett ord om blåtand.
Har någon här några tips att komma med?
Mvh
SweSA8 juni, 2012 kl. 16:49 #243941ManorDeltagareHej!
Jag vet inte alls vad det är för grejer i Imprezan, men i min Outback (2011) så går man in i en undermeny och väljer att registrera/para ihop telefon och stereon. Det är lite fnuligt, men det fungerar utan att man ska behöva vara raketforskare.En liknande parkoppling kan jag även göra för musikuppspelning från telefonen till stereon, så det är alltså två separata delar om än mellan samma två fysiska enheter.
Lycka till.
8 juni, 2012 kl. 17:31 #243949SweSADeltagareHej Manor
Tackar för ditt inlägg och tips.
Via en av ratt knapparna kan jag aktivera blåtand och trycker jag en gång till på samma knapp, så försöker stereon att “para” sig med telefonen, dock utan att lyckas.Har ej försökt att spela upp musik via blätand.
Kopplar telefonen till usb kontakten i mitt konsollen och det funkar fint.Hittar heller inget om min stereo i bilens manual, verkar inte vara upddaterat på ett tag.
Kanske jag har fått fel bok?Mvh
SweSA8 juni, 2012 kl. 18:16 #243950SweSADeltagareHej.
Var precis ute i bilen och gjorde ett nytt försök.
Sätter på min blåtand via Iphone.
Trycker 1 gång på rattknappen och får medelande på stereon:
BT Welcome.
Trycker en gång till på samma knapp och nu står det: BT Pair Phone.Är ingen raketforskare 😉 men nu borde väl bilens blåtand synas i min Iphone och jag skall akseptera, eller?
Telefonen hittar inget förutan om grannens headset som vill ha en kod.
Kör en bit bort och gjör ett nytt försök, nu hittar telefonen inget.Skulle vore kul att få denna funktion att fungera, så jag är tacksam för alla tips på vägen.
Stereon heter: CZ424L1
Ha en riktig god helg!
SweSA8 juni, 2012 kl. 19:32 #243951SweSADeltagareHittade på ett anna forum lösningen på problemet, klistrar in denna nedanför:
Jag gör så här:
Trycker på “lyft luren”-knappen på ratten.
Displayen vaknar och visar BT-HF, Welcome och strax Pair Phone.
Jag trycker en gång på Tune-ratten på radion.
Då visas Record Name.
Jag trycker på Tune-ratten igen.
Listening visas och ett pip, jag uttalar mitt namn.
Bilen repeterar sedan det jag just sade i högtalarna.
Pair Phone visas igen, därefter Confirm.
Jag trycker på Tune-ratten igen (har också provat säga “Confirm”, men det blir ingen reaktion – helt oavsett vad jag säger).
CAR_M_MEDIA visas nu och sedan en Passkey: 2751 (t.ex.)Kommentar från mig:
För min del var det med denna instruktion enkelt att få i gång BT.
Trots ovanstående persons problem med att få confirm efter att ha uttalat sitt namn, fungerade det perfekt för min del.
Konstigt att detta inte finns med i bilens manual.Hade egentligen tänkt att byta ut denna stereo, då ljudet är under all kritik samt att jag gärna vill ha en dubbeldin med navigation.
I dag upplever jag att ljudbilden ligger i centrum framföre mig, inte rundt mig
Problemet er att enligt min lokala dls affär, finns det risk att jag blir av med min usb i armstödet, och den vill jag gärna ha kvar.Begynner nog med att byta ut högtalarna, lägga till en minimal subb samt eventuelt en navigator som kan hantera backkamera.
Nog om det, får bli en egen tråd om att förbättra ljudet i bilen.
Dom av er som har tips på vägen, får gärna kontakta mig med råd och info.Mvh
SweSA9 juni, 2012 kl. 11:03 #243942ManorDeltagareHärligt att du fick till det :).
Blåtand mellan min telefon och stereo (för samtal) är nog det som fungerar bäst på hela min stereo/navigator…i övrigt så är den tyvärr väldigt medioker, och detta ska vara det bästa som Subaru kan leverera.Min är en McIntosh (navigator, stereo, blåtand, DVD-spelare) med 10 högtalare och 5:1 ljud. Hela enheten är dock som en gammal kvarleva från 80-talet. Mediokert ljud, trist navigator, trist bildskärm…bara det faktum att navigationsskivorna är på DVD känns rejält gammeldags.
Hur som helst…jag är ju gubbe och lyssnar bara soft på radion så jag klarar mig ;).
10 juni, 2012 kl. 16:51 #243943kamikazeDeltagareFlyttade ämne till rätt avdelning
10 juni, 2012 kl. 18:31 #243946Simon.xDeltagareHej så kopplar ja in BT (efter att ha parat ihop till telefon)
i moblien BT meny kopplade enheter NAMN på stereon Klart.. 🙂
Vad ja vet kan man bara ha en telefon inparad.
//Simon
28 augusti, 2012 kl. 11:51 #243944TwinturboDeltagareVad ja vet kan man bara ha en telefon inparad.
//Simon
Nja, 4 st olika blåtandsapparater kan man para in i Legacyn.
31 augusti, 2012 kl. 14:01 #243947Simon.xDeltagareNja, 4 st olika blåtandsapparater kan man para in i Legacyn.
Det kan ja inte svara på då denna tråd avser en Impreza 2011 enligt trådskaparen :p
//Simon
5 september, 2012 kl. 20:04 #243945TwinturboDeltagareDet kan ja inte svara på då denna tråd avser en Impreza 2011 enligt trådskaparen :p
//Simon
Tror inte de kör olika system i de olika modellerna.
Kollade just bluetoth guiden på subarus hemsida och den är exakt samma till alla subarumodeller, dock skiljer det något beroende vilken stereo man har.5 september, 2012 kl. 23:20 #243948Simon.xDeltagareTror inte de kör olika system i de olika modellerna.
Kollade just bluetoth guiden på subarus hemsida och den är exakt samma till alla subarumodeller, dock skiljer det något beroende vilken stereo man har.Så här ser stereon ut på en STI Racing 2011-2012 vad jag har sett. med anslutningar i mittkonsol usb + ipod (endast 1 cd)Samma i min bil.
Men det står IMPREZA STI på bak luckan 🙂 ^^
http://www.subaru.se/lineup/sti_racing/interior/360_view
Men länka till guiden d—0.o—b
//Simon
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.