SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Får ingen tändning

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    kleinis
    Deltagare

Tjena tjena

Styrboxen är från autronic och har fungerat klockrent men
      klart de ska jävlas när man har tagit bort lite el och haft hela kabelhärva ur bilen. suck

Får alltså ingen gnista. bara en liten jäkel när jag precis vrider på tändningen,

får inte kontakt mellan styrsystem/dator häller de har har fått innan.

Bränslepumparna går men styrning från original(+/-) till 3 st relän alla dessa går när man vrider på nyckeln. måste denna original ledning ha något motstånd för o kunna få tändning ?

imobilizer sitter kvar .

en röd ensam elkabel i en svart större kabelsko (4 platser) har ingen kompis under ratten men tror inte den har haft de innan häller.
      Har även gått igenom alla elkablar utan några fynd på som är konstigt.

Alarmet är urtaget ur bilen men skulle bli förvånad om detta har något o göra med resterande system då de är eftermonterat med kabelskor enbart
      nämnvärt är att de satt en kabelsko på imobilizern men denna känner bara av om dörrarna är öppna för larmet.

någon som vet vad de kan va eller om man kan ta bort imobilizer och koppla ihop kablarna som behövs eller dra ström till styrsystemet.

kleinis
      Deltagare

har kollat cam och vev sensorerna. båda är fina och hela

men ingen har kontakt mellan stift 1 till jord (ska vara under 100kohm )
        men har kontakt från stift 2 till jord (den är som den ska)

då är frågan varför. alla kablar ska vara ihop som de ska och inget rostiga

Mumin
        Deltagare

Har du satt fel på sprida kontakten och kamsenson? !

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

kleinis
          Deltagare

Har du satt fel på sprida kontakten och kamsenson? !

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

nae spridarna har en gul/röd kabel kamsensorn har 2 fasta färger.

men bytte till mitt original sprut o får gnista o tänder då. så de är nått fel på mitt autronic sprut. kuk fan o ni vet ,,,

frågan är ju bara vad som är fel då allt är ju som förra året med mapp mm

kleinis
            Deltagare

styrboxen så denna är postad till MRM Racing som ska få kolla på denna och se om de går att laga.

om någon vill hjälp min kolla vika färger spridar pluss kablarna har från 1-4 så skulle jag vara glad då jag bytte kontakter glömde jag bort och markera vilken de var så har just nu chansat lite

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.