SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Får inte dit kamdreven!!!

Visar 8 inlägg - 31 till 38 (av 38 totalt)
  • Författare
    Fricke.w
    Deltagare

japp samma axel, så då borde de glappa både fram och bak 🙂
      Men hur såg de ut olje mäsigt då?
      Fans där nå klet, kollade du även IC sidan?

Peera
      Deltagare

Okej:) nja så himla mycket olja såg jag väl inte, men jag ska ta bort hela turbon ikväll och kika lite få se hur de ser ut! Hoppas det är den rackarn vette fan va de skulle kunna vara annars:p

Peera
        Deltagare

Nu är turbon borta och den glappar lite axilat liksom fram och tillbaka, och där ska den väl inte glappa alls va? Sen upp och ner liksom tycker jag att den glappar en del. Jag jämförde med en ny gt 40 agregat och den glappar mindre fast den är så jävla mycket större än min lilla snigel. Borde väl trycka ur sig olja i turbon då va? Så nu får man leta tag på en fin original turbo om det finns någon:)

Fricke.w
          Deltagare

Hitta du några skador från ventilen på den ?
            Samt var de nå olja som fans på avgas sidan eller trycksidan?
            För läcker de genom turbon så hade du garnaterat set de.
            Annars kolla i genom ic hur mycket olja de är i den och plenum, om de eventuelt trycker ur sig ur vevhuset.
            Annars tippar jag nog tyvär på ventil tätning, efter som jag förstog de, så blå ryckte inte bilen innan du rev den?

Peera
            Deltagare

Nja sotig är den men nå skador efter ventilen hitta jag inte, fattar inte vart den rackarn tagit vägen! Nja jag har iaf fått tag på en bättre turbo än min för en liten peng:) vad finns det som man kan rengöra på vevhusventen då? Det enda jag har hittat är en backventil under spjällhuset på insuget, hur gör jag rent den? Är det inte dem här grejerna så är det bara att riva igen och byta tätningarna på den toppen! Ingen lusst och riva igen:(

Fricke.w
              Deltagare

För står att du inte vill riva motorn i gen 🙁 dde är väldigt surt om de skulle bli så.
                Men bakventilen anttar jag att du menar PCV ventilen som sitter på plenum eller?
                Den kan du ju ta bort om du vill och kolla i genom, sitter bara med gäng tätning den, enklast att komma åt är vell om du tar bort spjälhuset först.
                Hur såg de ut i Intercoolern då? Hitta du nå olja i den, hur ser de ut i turbo elbow röret, är de mycket klad från vevhus slangar där.
                Man skulle ju velat varit förbi och kollat lite, på bilen din, men har ju jour nu, så börjar ju 15:30 om dagarna och slutar 23:30 🙁

MVH

Peera
                Deltagare

Har bytt turbo nu, och visst blev det mycke bättre trodde att jag hade löst problemet till och med. Men sen idag har jag varit ute och provat och det kommer lite blårök ibland men inte alls lika mycket som förr, fast det är ju ändå något som inte stämmer riktigt. Plus att hon svajar på tomgång ibland.tänkte gå igenom vevhus venten imorgon och kika lite får se:p

Peera
                  Deltagare

Började funta på dehär med olja nu, lika bra och fråga:) jag använder castrol 5w-40 helsyntet och det är inte omöjligt att jag har hällt i för mycket olja:s kan inte ha med saken och göra?

Visar 8 inlägg - 31 till 38 (av 38 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.