SSC Allmänt snack Allmänt småprat Får jag lov att presentera….

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
  • Författare
    dlehtihet
    Deltagare

den nya familjemedlemmen 🙂

Efter att ha sålt min gamla pärla med tungt hjärta hade jag planer på att ta det lilla lugna ett bra tag framöver och bara åka omkring med gammelsaaben som transportmedel. Men ni som åker roligare bilar vet att man drabbas av någonting som kallas ”abstinens” efter ett tag. Jag ruttnade helt enkelt på att vara ”praktisk”. Nåväl, för att göra en lång historia kort så kan jag ju inte låta Blocken och Perra ha allt det roliga för sig själva, så jag har träffat en ny pudding som heter ”Snövit” 🙂 Snövit är vild och mycket vacker och bilder på henne (om än något suddiga, bättre kommer mycket snart) finns här:

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi20

Finns massor att beskriva vad gäller väghållning, vridmoment, kvalitet, men det tänkte jag vänta med lite. Återkommer.

M v h

Danne – ramlade dit igen…..

LegacyLarsa
      Keymaster

Får gratulera till ett fin-fint köp!
        Man är bara ”lite” avundsjuk….. 😉
        /Larsa

dlehtihet
        Deltagare

Tack Svarten och Larsa,

Ja, vad gör man inte…. Kunde ju inte gå och köpa en Evo (* garv *)och att överträffa GT:n är ju inte det enklaste precis, så jag lät hjärtat styra. Sen att man får käka makaroner ett tag är en annan sak. Allt för konsten 🙂

M v h

Danne

ps. ska försöka bättra mig och hänga på lite banträffar nu nästa år ds.

griml0ck
          Deltagare

Åhå drömbilen! En sån där vann ju dom ju wrc i år med.. måste va grymt snabb! (rykten på stan 😀 ).

Perra
            Deltagare

AAAH, HÄRLIGT! Mikke bra!

STORT GRATTIS!!
              😀 😀

Mvh Perra

Blocken
              Deltagare

GÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖTT!!

Stort grattis! 🙂

Hoppas du blir lika kanonnöjd som jag är med min! 🙂 🙂 😀

Mvh Blocken

dlehtihet
                Deltagare

halloj Blocken,

Får skylla lite av detta på dig som leder in en på de mest konstiga vägar 😉

jag är helt såld på känslan i att ratta bilen. STIn är nog det närmaste strykjärn (orginal) jag kört så här långt. Måste höra med dig om bilen är tänkt att ha några som helst sätesvärmare? Finns bara täckluckor där värmarna satt på GT:n.

M v h

Danne

Kvarnis
                  Deltagare

Grattis !!!

Till en mycket trevligt kärra 🙂

Svart är en grym färg 😀

SecretAgentMan
                    Deltagare

Den hade varit fin i silver… 😉

Grattis Daniel!

/J

skytiskapilen
                      Deltagare

Kanonfin, grattis!

Blocken
                        Deltagare

>halloj Blocken,
                          >
                          >Får skylla lite av detta på dig som leder in en på de mest
                          >konstiga vägar 😉
                          >
                          >jag är helt såld på känslan i att ratta bilen. STIn är nog
                          >det närmaste strykjärn (orginal) jag kört så här långt. Måste
                          >höra med dig om bilen är tänkt att ha några som helst
                          >sätesvärmare? Finns bara täckluckor där värmarna satt på
                          >GT:n.
                          >
                          >M v h
                          >
                          >Danne
                          ——————————-

Tja!

Skyll på mig ba’ 😉 Det gör du helt rätt i! Du kommer bli såååå nööööjd såååå! 😀

Vad är det för specialvariant du har köpt? Sätesvärmare är väl en självklarhet på en så ny bil?

Strykjärn – yes! Tyvärr blir känslan inte riktigt samma med vintersulorna, men ajajajaj så bra det kommer bli till våren 🙂 Weeehaaaa! En härlig känsla av konsekvent neutral-/överstyrning kommer du märka.

Vad är det för spexig navi du har? Satt den original? Köpte du bilen ny?

/Black 🙂

thehook
                          Deltagare

Grattulerar!! Härligt inköp! Äntligen får vi se den stora hemmligheten, kan det vara en 2.5 liters snurra som sitter i den?? 😉

Mvh / Krooken

dlehtihet
                            Deltagare

Tack grabbar 🙂

jo, det känns faktiskt bra just nu trots allt. Firade lite igår med att dra loss på alla fyra på väg hem ifrån tvätthallen (jo, gick faktiskt att göra ett sånt ;-)). Måste dock ta det lilla lugna till den 20:e November då snövit ska in på reg.besiktning, sen blir det mer åka av. Ang. val av färg så hade jag i början tänkt mig silver igen (de går ju fortast som bekant ;-)), men man tager ju vad som finns att tillgå, så det blev en svarter istället. Tycker det passar ganska bra i kontrast mot ”kalle anka” fälgarna.

Navigationen är eftermarknadsmonterad (en VDO Dayton med tillhörande MTC modul). Har alltid trott att sånt är för ”teknikbögar” men är fantastiskt imponerad över vad den kan göra. Måste dock tyvärr jaga en svensk/nordisk cd till den eftersom den är långt ifrån ”hemma” just nu.

M v h

Danne (som numer får hålla med de gamla soulhjältarna ifrån 60-talet: ”Black IS beautiful” ;-))

Niklas
                              Deltagare

Vacker…

…snygg bil dessutom! MOHAHA! 😀 😀 😀 😉

SVARTEN
                                Deltagare

Grattis Danne, helt rätt färg:D

/Svarten

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.