SSC Allmänt snack Allmänt småprat Får jag lov att presentera….

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    Whiteline
    Deltagare

Ha det äran, det är bara att gratta Danne!

Vart inhandlades den?

/Johan

jraberg
      Deltagare

grattis..!
        Men.. *tänker, tittar på bilderna, tänker..*
        Snövit.. Den Är Ju Svart 🙁 😉 😀

Helrätt.
        *avundssjuk*
        -JR

svenneduva
        Deltagare

Jag såg en likadan när jag lämnade bilen på service häromdan, med riktigt intryckt vänstersida. ;(
          Inte den här va?

–Svenne

dlehtihet
          Deltagare

En får tacka för de glada tillropen 🙂

Min ursprungliga tanke var att plocka hem en 2.5 liters USDM STI. Men när verkligheten kom ifatt mig (läs, 434000-450000 kronor) så insåg jag att 0.5 liter skillnad nog inte gjorde något. Jag vet dessutom ifrån säkra källor (plus att jag provat själv) att byggkvalitén på USDM bilarna har mycket att önska i övrigt (de byggs på fabrik i USA).

Så, jag for till Tyskland till Wingenter (Auktoriserad Subaru Handlare) i Duisburg (2 veckor sedan) och plockade hem Snövit därifrån. Hon har varit tjänstebil åt någon chef inom Tyska Subaru och har gått 940 mil. Fick en service gratis plus att jag fick den senaste Prodrive/Subaru klockan som present. Bilen är HELT fläckfri (finns inte en tillstymmelse till någonting på den) och det bästa av allt är att jag gav (efter lite prut) 268000 kronor för den. Sen tillkom iof. Reg.bes (1870 kronor), skrotningsavgift (1500 kronor), Larm (3000 kronor) plus resan och bensin, men summan av kardemumman blir ändå betydligt billigare än allt som går att hitta i Sverige.

Mina planer för framtiden är att slänga på antingen en TSL Firestorm backbox + DP och racekat eller en Afterburner dito. Sen blir det mappning förstås, vill bara inte göra det direkt. Vill ha någonting att se fram emot under vintern 😉

M v h

Danne

dlehtihet
            Deltagare

>Jag såg en likadan när jag lämnade bilen på service häromdan,
              >med riktigt intryckt vänstersida. ;(
              >Inte den här va?
              >
              >–Svenne

Det hoppas jag verkligen inte 😉 (* skruvar på sig oroligt *). Måste gå ner i garaget och kolla så att hon står kvar på sin plats 🙂

M v h

Danne

dlehtihet
              Deltagare

>grattis..!
                >Men.. *tänker, tittar på bilderna, tänker..*
                >Snövit.. Den Är Ju Svart 🙁 😉 😀
                >
                >Helrätt.
                >*avundssjuk*
                >-JR

hehe, Kollade på Rammstein videon till låten ”Sonne” (där ju snövit är med, fast i speciell tappning…) och då var ju det namnet klockrent. Jag vet, skruvad humor… 😉

M v h

Danne

Whiteline
                Deltagare

Danne, hur hittade du din snövit? Var det genom mobile.de eller vad?

Grattis igen, man måste leva innan man trillar av!

/Johan

dlehtihet
                  Deltagare

Hej Johan,

Stämmer, det var via se.mobile.de som jag såg den första gången. Vet inte hur det ser ut nu, men han hade 2 blåa, 2 silver och 2 svarta inne då.

🙂 Så, sant som det är sagt. Man lever ju bara en gång… och den enda gången vill man ju inte tillbringa bakom ratten på en Saab 9000 (* urk *)

M v h

Danne

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.