› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Får jag lov att presentera….
- Detta ämne har 22 svar, 1,290 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år, 2 månader sedan av
dlehtihet.
-
FörfattareInlägg
-
24 november, 2003 kl. 06:57 #85130
Whiteline
DeltagareHa det äran, det är bara att gratta Danne!
Vart inhandlades den?
/Johan
24 november, 2003 kl. 09:26 #85118jraberg
Deltagaregrattis..!
Men.. *tänker, tittar på bilderna, tänker..*
Snövit.. Den Är Ju Svart 🙁 😉 😀Helrätt.
*avundssjuk*
-JR24 november, 2003 kl. 10:46 #85129svenneduva
DeltagareJag såg en likadan när jag lämnade bilen på service häromdan, med riktigt intryckt vänstersida. ;(
Inte den här va?–Svenne
24 november, 2003 kl. 11:41 #85123dlehtihet
DeltagareEn får tacka för de glada tillropen 🙂
Min ursprungliga tanke var att plocka hem en 2.5 liters USDM STI. Men när verkligheten kom ifatt mig (läs, 434000-450000 kronor) så insåg jag att 0.5 liter skillnad nog inte gjorde något. Jag vet dessutom ifrån säkra källor (plus att jag provat själv) att byggkvalitén på USDM bilarna har mycket att önska i övrigt (de byggs på fabrik i USA).
Så, jag for till Tyskland till Wingenter (Auktoriserad Subaru Handlare) i Duisburg (2 veckor sedan) och plockade hem Snövit därifrån. Hon har varit tjänstebil åt någon chef inom Tyska Subaru och har gått 940 mil. Fick en service gratis plus att jag fick den senaste Prodrive/Subaru klockan som present. Bilen är HELT fläckfri (finns inte en tillstymmelse till någonting på den) och det bästa av allt är att jag gav (efter lite prut) 268000 kronor för den. Sen tillkom iof. Reg.bes (1870 kronor), skrotningsavgift (1500 kronor), Larm (3000 kronor) plus resan och bensin, men summan av kardemumman blir ändå betydligt billigare än allt som går att hitta i Sverige.
Mina planer för framtiden är att slänga på antingen en TSL Firestorm backbox + DP och racekat eller en Afterburner dito. Sen blir det mappning förstås, vill bara inte göra det direkt. Vill ha någonting att se fram emot under vintern 😉
M v h
Danne
24 november, 2003 kl. 11:42 #85124dlehtihet
Deltagare>Jag såg en likadan när jag lämnade bilen på service häromdan,
>med riktigt intryckt vänstersida. ;(
>Inte den här va?
>
>–SvenneDet hoppas jag verkligen inte 😉 (* skruvar på sig oroligt *). Måste gå ner i garaget och kolla så att hon står kvar på sin plats 🙂
M v h
Danne
24 november, 2003 kl. 11:44 #85125dlehtihet
Deltagare>grattis..!
>Men.. *tänker, tittar på bilderna, tänker..*
>Snövit.. Den Är Ju Svart 🙁 😉 😀
>
>Helrätt.
>*avundssjuk*
>-JRhehe, Kollade på Rammstein videon till låten ”Sonne” (där ju snövit är med, fast i speciell tappning…) och då var ju det namnet klockrent. Jag vet, skruvad humor… 😉
M v h
Danne
24 november, 2003 kl. 14:01 #85131Whiteline
DeltagareDanne, hur hittade du din snövit? Var det genom mobile.de eller vad?
Grattis igen, man måste leva innan man trillar av!
/Johan
24 november, 2003 kl. 14:38 #85126dlehtihet
DeltagareHej Johan,
Stämmer, det var via se.mobile.de som jag såg den första gången. Vet inte hur det ser ut nu, men han hade 2 blåa, 2 silver och 2 svarta inne då.
🙂 Så, sant som det är sagt. Man lever ju bara en gång… och den enda gången vill man ju inte tillbringa bakom ratten på en Saab 9000 (* urk *)
M v h
Danne
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.