Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Palm
    Deltagare

Som rubriken säger? anldning är att det börjar bli mörkt ute och när jag stod och bläddra i en stor hellakatalog såg jag att de fanns en modell av rund lampa med både hel och halv ljus i samt att den nog skulle gå att montera istället för orginal dimljus. Men är osäker på om man får ha 4 st halvljus källor? det hade ju vart kanon för orginal suger ju grovt och hade vart fint att komplementera med dessa 2. Dessa har alltså slipade glas så man får rätt ljusbild osv!

challe
      Deltagare

Är 99% säker på att man inte får ha mer än 2 ljuskällor på halvljuset

.zip
        Deltagare

Ser det nästan varje dag, men vet inte om det är samma som du tänker på.
          Vissa har en uppsjö av helljus monterad i fronten. Dessa är kopplade så att dom lyser/glimmar svagt (svagare än halvljus) sammtidigt som halvljuset är på.
          Om det är det du tänker på så är svaret ja.

//.zip

challe
          Deltagare

Det får man inte heller ha, iaf inte om du besiktigar i Kinna, har det på extraljusen till RXn och SBP killen grymtade om otillåten ljusbild och några hundra i böter om gestapo är på dåligt humör

tendency
            Deltagare

Jag är också säker på att man inte får ha 4 halvljus. Och att köra med halvvjus + svagt lysande extraljus tror jag inte heller är lagligt. Precis som att man inte får ha dimljus på i kombination med halvljus – om inte dimma råder.

Impreza GT sedan 1999

nukem
              Deltagare

uppgradera ditt halvljus till Philips 80% plus Racing Performance lampor extrapris just nu på autoexperten.se kostar 300:-

/M – som fick betala 500 på Ad Center =(

Palm
                Deltagare

uppgradera ditt halvljus till Philips 80% plus Racing Performance lampor extrapris just nu på autoexperten.se kostar 300:-/M – som fick betala 500 på Ad Center =(

Har gjort det nu, sitter och väntar på mörkret nu 🙂

Edit: Provkört i mörkret, det var väll inget “hallelulja moment” men visst kanske det blev något bättre än dom som satt i bilen.

Palm
                  Deltagare

Efter att ha kört med med nya glödlampor måste jag säga att de blev faktiskt mycket bättre halvljus än innan med standard philips H4 lampor, Dessa Philips Extrem H4 är ingen dum grej att stoppa dit på imprezan för de gör faktiskt skillnad 🙂

nukem
                    Deltagare

jag hade 2 värmeljus som orginal så för mig blev det hallelulja 🙂

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.