SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Får min 2008 nästa vecka!!!

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 41 totalt)
  • Författare
    Christian S
    Deltagare

bättre att satsa på ett komplett system.
      hur mycket det låter beror på vilket system du väljer.

Arson
      Deltagare

Det är alltså därför det är så dyrt!!

Då får det bli avgas och mappning hos dom. Räcker det med dp? Eller bör man köra ett helsystem? Låter det inte som fan!!?:)

Jag har ett 3″ Ferrita Catback och HKS panelfilter med borttagen ”intake silencer”. Tycker den låter helt lagomt just nu! Pyser och fnyser vid gaspådrag och det härliga boxerljudet framhävs också!

folie
        Deltagare

Jag har ett 3″ Ferrita Catback och HKS panelfilter med borttagen ”intake silencer”. Tycker den låter helt lagomt just nu! Pyser och fnyser vid gaspådrag och det härliga boxerljudet framhävs också!

Blir att ringa till jrm i morgon. Panel filter och avgas + mappning bör räcka. Det blir ett dyrt kalas detta. Ska köpa fälgar med då jag inte alls gillar dom sitter på nu. Är inget fan av original heller!

Rota grid eller rota torque lutar det åt

Patrick P931
          Deltagare

Det räcker med dp, ger absolut mest resultat per kr. Ljudet kommer från ”cat-back”, effektvinsten från downpipen enkelt sammanfattat.

Filter är småpengar men onödigt.

Bromsa eller logga gärna före och efter.

🙂

Joakimgabrielsson
            Deltagare

Rota torque ftw! Kolla in gand.nu så får du riktiga däck också.

Arson
              Deltagare

Jag har Torque på min! 🙂

folie
                Deltagare

Ringde till jrm i dag. Det var inga roliga nyheter. Dom sa att motorn kommer gå sönder. Det är bara en tidsfråga. Kolvarna spricker tydligen. Ska troligtvis hämta bilen i morgon. Men blev jävligt orolig och fundersam nu! Är det värt att köpa en bil för 200k+ där motorn med stor sannolikhet kommer att rasa?

Jag menar dom på jrm borde väl veta vad dom snackar om?

andreaswrx
                  Deltagare

gått under 10000 mil och orginal så täcker maskinskadan ett ras!

har du bytt avgassytemet eller trimmat så är det bara betala själv,

Kolla när boxen är uppdaterad i den, Min bil hade ett intyg som sa att det var gjort från början!

Arson
                    Deltagare

gått under 10000 mil och orginal så täcker maskinskadan ett ras!

har du bytt avgassytemet eller trimmat så är det bara betala själv,

Kolla när boxen är uppdaterad i den, Min bil hade ett intyg som sa att det var gjort från början!

Avgassystemet brukar vara ok att låta varit bytt om olyckan är framme och det ska täckas av maskinskadeförsäkringen.

I alla fall med Trygg Hansa…

johan_gt
                      Deltagare

Är det någon som vet om det är någon som helst skillnad på de nya motorerna, alltså efter 2008?

folie
                        Deltagare

Enligt mig är det inte värt det. Det är den fulaste Imprezan och den med sämst andrahandsvärde (verkar det som iaf..) och en dålig motor.

2005 STI är det mest klockrena man kan köpa.

Inte värt det för att DU tycker den är ful?

I mina ögon är det den imprezan som har mest komport samt utrustning.

folie
                          Deltagare

Avgassystemet brukar vara ok att låta varit bytt om olyckan är framme och det ska täckas av maskinskadeförsäkringen.

I alla fall med Trygg Hansa…

Det låter bra. Är du säker på det? Fått ett ganska bra pris av trygghansa.

Blir att vara lätt på foten så den inte rasar. Men jag har garanti upp till 10 000 mil. motorn har bara gått 300 mil som sagt. Lite tråkigt och inte kunna mappa den dock.

Vad kan man göra för att få motorn att hålla så länge som möjligt, INte varva över 3000 varv?:)

folie
                            Deltagare

Rätt många tycker att det är den fulaste bortsett från Bugeye då kanske. Framifrån tycker jag personligen att den är snygg dock. 😉

Men motorn är största anledningen, iaf om jag skulle köpa en. Jag skulle aldrig köpt en STI med original 2,5l, aldrig någonsin.

Alla gillar olika. Ang motorn så får det bli som det blir. garantin täcker ju upp ev ras

johan_gt
                              Deltagare

Snett bakifrån tycker jag att hatchen är riktigt rå.
                                Enligt mig måste man nästan fixa baklysena annars ser den dock inte lika rolig ut.

Fulaste Imprezan måste väll vara Wagon 03-05 ?

Fladric
                                Deltagare

Gillar hatchen, speciellt bakifrån! 🙂

05 kombi är inte vacker nej… men en tidig Impreza 1.8 GL kombi är fan fulare! :p

Speciellt med denna grillen, tycker den är gräsligt äcklig 😉

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 41 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.