› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Får min 2008 nästa vecka!!!
- Detta ämne har 40 svar, 3,911 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 2 månader sedan av
pettsun.
-
FörfattareInlägg
-
2 december, 2012 kl. 19:09 #251108
Christian S
Deltagarebättre att satsa på ett komplett system.
hur mycket det låter beror på vilket system du väljer.2 december, 2012 kl. 20:22 #251114Arson
DeltagareDet är alltså därför det är så dyrt!!
Då får det bli avgas och mappning hos dom. Räcker det med dp? Eller bör man köra ett helsystem? Låter det inte som fan!!?:)
Jag har ett 3″ Ferrita Catback och HKS panelfilter med borttagen ”intake silencer”. Tycker den låter helt lagomt just nu! Pyser och fnyser vid gaspådrag och det härliga boxerljudet framhävs också!
2 december, 2012 kl. 20:32 #251131folie
DeltagareJag har ett 3″ Ferrita Catback och HKS panelfilter med borttagen ”intake silencer”. Tycker den låter helt lagomt just nu! Pyser och fnyser vid gaspådrag och det härliga boxerljudet framhävs också!
Blir att ringa till jrm i morgon. Panel filter och avgas + mappning bör räcka. Det blir ett dyrt kalas detta. Ska köpa fälgar med då jag inte alls gillar dom sitter på nu. Är inget fan av original heller!
Rota grid eller rota torque lutar det åt
2 december, 2012 kl. 22:02 #251110Patrick P931
DeltagareDet räcker med dp, ger absolut mest resultat per kr. Ljudet kommer från ”cat-back”, effektvinsten från downpipen enkelt sammanfattat.
Filter är småpengar men onödigt.
Bromsa eller logga gärna före och efter.
🙂
3 december, 2012 kl. 07:29 #251123Joakimgabrielsson
DeltagareRota torque ftw! Kolla in gand.nu så får du riktiga däck också.
3 december, 2012 kl. 15:31 #251115Arson
DeltagareJag har Torque på min! 🙂
7 december, 2012 kl. 13:54 #251132folie
DeltagareRingde till jrm i dag. Det var inga roliga nyheter. Dom sa att motorn kommer gå sönder. Det är bara en tidsfråga. Kolvarna spricker tydligen. Ska troligtvis hämta bilen i morgon. Men blev jävligt orolig och fundersam nu! Är det värt att köpa en bil för 200k+ där motorn med stor sannolikhet kommer att rasa?
Jag menar dom på jrm borde väl veta vad dom snackar om?
7 december, 2012 kl. 14:51 #251101andreaswrx
Deltagaregått under 10000 mil och orginal så täcker maskinskadan ett ras!
har du bytt avgassytemet eller trimmat så är det bara betala själv,
Kolla när boxen är uppdaterad i den, Min bil hade ett intyg som sa att det var gjort från början!
7 december, 2012 kl. 15:56 #251116Arson
Deltagaregått under 10000 mil och orginal så täcker maskinskadan ett ras!
har du bytt avgassytemet eller trimmat så är det bara betala själv,
Kolla när boxen är uppdaterad i den, Min bil hade ett intyg som sa att det var gjort från början!
Avgassystemet brukar vara ok att låta varit bytt om olyckan är framme och det ska täckas av maskinskadeförsäkringen.
I alla fall med Trygg Hansa…
7 december, 2012 kl. 15:57 #251103johan_gt
DeltagareÄr det någon som vet om det är någon som helst skillnad på de nya motorerna, alltså efter 2008?
9 december, 2012 kl. 17:10 #251133folie
DeltagareEnligt mig är det inte värt det. Det är den fulaste Imprezan och den med sämst andrahandsvärde (verkar det som iaf..) och en dålig motor.
2005 STI är det mest klockrena man kan köpa.
Inte värt det för att DU tycker den är ful?
I mina ögon är det den imprezan som har mest komport samt utrustning.
9 december, 2012 kl. 17:12 #251134folie
DeltagareAvgassystemet brukar vara ok att låta varit bytt om olyckan är framme och det ska täckas av maskinskadeförsäkringen.
I alla fall med Trygg Hansa…
Det låter bra. Är du säker på det? Fått ett ganska bra pris av trygghansa.
Blir att vara lätt på foten så den inte rasar. Men jag har garanti upp till 10 000 mil. motorn har bara gått 300 mil som sagt. Lite tråkigt och inte kunna mappa den dock.
Vad kan man göra för att få motorn att hålla så länge som möjligt, INte varva över 3000 varv?:)
9 december, 2012 kl. 17:29 #251135folie
DeltagareRätt många tycker att det är den fulaste bortsett från Bugeye då kanske. Framifrån tycker jag personligen att den är snygg dock. 😉
Men motorn är största anledningen, iaf om jag skulle köpa en. Jag skulle aldrig köpt en STI med original 2,5l, aldrig någonsin.
Alla gillar olika. Ang motorn så får det bli som det blir. garantin täcker ju upp ev ras
9 december, 2012 kl. 17:54 #251104johan_gt
DeltagareSnett bakifrån tycker jag att hatchen är riktigt rå.
Enligt mig måste man nästan fixa baklysena annars ser den dock inte lika rolig ut.Fulaste Imprezan måste väll vara Wagon 03-05 ?
9 december, 2012 kl. 18:11 #251111Fladric
DeltagareGillar hatchen, speciellt bakifrån! 🙂
05 kombi är inte vacker nej… men en tidig Impreza 1.8 GL kombi är fan fulare! :p
Speciellt med denna grillen, tycker den är gräsligt äcklig 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.