SSC Allmänt snack Allmänt småprat Farbror blå behöver mer fikapengar..

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    LegacyLarsa
    Keymaster

Kanske dags med en ”hur gör man” en prövning, så att man kan det när(om) det är dags.. 😉

/Lars

Desen
      Deltagare

Ja, våran fortkörningsexpert KN lindemann 😉 😀 får sätta ihop en ”how to” lista till oss.

/Andreas, Skåne, Kristianstad
        Blå GT -99

Nyman
        Deltagare

Tänkte bara om det kan tillkomma någon mer kostnad när det pröcas… men en ”how to do” lista vore ju som sagt bra… Så vi kan jävlas så mycke som möjligt 😉

-= enough is enough =-

SecretAgentMan
          Deltagare

Mats GBG/som pratade lite med farbror blå i lördags…Regionsansvarig Göteborg

Håhå!!! 😀 Berätta! 😀

/J

Mats
            Deltagare

Jag har aldrig nånsin varit mer tillmötesgående mot en polis…
              I lördags kväll skulle jag hämta min sambo som varit ute på krogen med kompisarna.
              Åkte genom stan och mötte en polis vid ett rödljus. Precis innan ljuset åker man under en viadukt så jag gasade ju lite mer än normalt…
              Ja ja, i vliket fall som helst så vände polisen och bevisade att de blå ljusen de har på taket funkar. Blinkade så blått o fint. 😀
              Så jag stannade vid sidan av vägen, plockade fram körkort och öppnade rutan. Resten av konversationen kan ni ju gissa er till. Hur var det här då, den låter för mycket, är det orginal osv osv. Så det var bara o skriva på för avsaknad av skylt. 400 spänn kostade det då.

Sen påstod han att han visste var jag jobbade och att han skulle hålla koll på mig. Om han såg bilen utan skylt fler gånger så skulle han ge mig böter varje gång han såg bilen. Det skulle räcka med ett daterat kort så visste man att bilen flyttats utan skylt. Jaha svarade jag.

Orsaken till att ja svarade jaha och var så tillmötesgående var att ja fortfarande åkte på mina halvsletna r-mackor och inte ville ta den diskussionen också… Men det är ju ändå ett ganska bra saldo att få böter en gång på 3 år utan skylt. 3 gånger har jag kommit undan med förklaringar också så det var väl så dags nu.

Mats GBG
              Regionsansvarig Göteborg

Mats
              Deltagare

Ja där ser man hur mycket polisen själva vet…

Mats GBG
                Regionsansvarig Göteborg

Desen
                Deltagare

Jaha svarade jag.Orsaken till att ja svarade jaha och var så tillmötesgående var att ja fortfarande åkte på mina halvsletna r-mackor och inte ville ta den diskussionen också…

Tror man tjänar på att vara trevlig mot dem i de flesta fall, när man blir stoppad. Brorsan blev stoppad för ett par veckor sedan när han körde på bakhjulet in i en radarkontroll.
                  Han var trevlig och det slutade med att han fick endast 400 kr i böter för saknad skylt.Och polismannen sa att det var just för att han stannat direkt och varit trevlig.

/Andreas, Skåne, Kristianstad

http://hildinggren.se/Bilder/hshlm.JPG

simo
                  Deltagare

Finns en del tips om hur man ska bete sig på http://www.trafikjuristen.se

/U

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.