Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    OscarHagglund
    Deltagare

Hej,

Det är så att den röda färgen på insuget på den STI motor jag ska släga i min GT har börjat flagna… Är det någon som vet hur man kan få tag på bättrings färg? Är inte så sugen på att demontera insuget och skicka iväg det för blästring o lack då jag har en del annat att skruva med just nu….

Tack!

/Oscar

GT Kombi -99

camata
      Deltagare

Om du ändå är så lat så kan du nöja dig med att bryta bort det som flagnar.
        Hålla på å “bättringsmåla” på de där kakorna är lönlöst.

OscarHagglund
        Deltagare

JAg må vara lat men jag har som sagt inte riktigt tid eller ork att plocka av insuget men änkte snygga till det så mycket det går på plats. Givetvis pillas allt löst bort…

Ingen som vet var det är för nyans på färgen och/eller var man kan få tag på den?

/Oscar

GT Kombi -99

izual
          Deltagare

Knata in till närmaste lackverkstad och be om ett färgprov så kan du kolla vad som ser mest likt ut, sedan får du be dem fixa en liten bättringsflaska eller liknande.

Men sen om den nyansen finns i värmetålig färg vet jag inte.

OscarHagglund
            Deltagare

Blir nog till att göra det. Tack för tipset.

/Oscar

Fricke.w
              Deltagare

Kan ju säga att med 100% säkerhet är den färgen pulverlackad så klart, annars skulle de inte hålla många mil, men titta upp med någon firma som håller på med pulver lack, brukar ha bätringsfärg dom också, är ju röd-strukturlack i alla fall orginal.

Lycka till

MVH
                Fredrik

camata
                Deltagare

Jag har själv refurbat mitt insug med röd pulverlack, utan wrinkle effect.
                  Hemligheten när gjutningen i sig är att lägga ett tunt lager med pulvret. Det sitter ändå rätt jäkla bra, ifall man blästrat lite snällt med alu.silikat före.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.