SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Färgkod på Imprezans guldfälgar?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Någon som vet vad det är för färgkod på guldfälgarna? Antar att det gäller STI fälgarna (inte jag som undrar).

MickeM
      Deltagare

Jag har OZ-racings Superleggera (Obs! verkar som att olika tillverkares guldfälgar har olika färg).
        Men färgkoden till dem, det vill jag med ha!
        Tänkte måla vikterna innan jag smäller på dem, dom lyser med sin kromaktiga nyans.

MickeM
        Deltagare

Volvo M5151 såg väldans nära ut!
          Förstod att färgen som används på fälgarna ändrar lite nyans när de värms eller vad de nu gör med färgen på fälgar så att den ska sitta.

/MickeM

Mujo84
          Deltagare

Jag är också ute efter en snygg guldfärg till mina fälgar (ska lackas). Någon som har lackat sina och färgnummer och gärna bild? plz?
            😉
            //Mujo

MickeM
            Deltagare

Om du inte får färgkoden från fälg-tillverkaren så har lackfirmorna uppsjöar med böcker med massa olika guldfärger som olika biltillverkare har. Men dom skall väl pulverlackas och då vet jag inte hur mycket nyansen ändras. Jag tycker inte att OZ-racing-fälgarna t.ex.är direkt guld-guld.

Mujo84
              Deltagare

>Jag tycker inte att OZ-racing-fälgarna t.ex.är direkt guld-guld.

Nä, Jag håller med, får helt enkelt åka och kika på vad lackerarna har, om inte någon snäll själ har lite färgnummer?

//Mujo

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.