- Detta ämne har 8 svar, 2,516 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 7 månader sedan av RKR.
-
FörfattareInlägg
-
6 maj, 2010 kl. 12:45 #23284Borje80Deltagare
Har tidigare ägt impreza gt -99, nu har jag inföskaffat en forester istället p.g.a behov av dragkrok+ extra utrymme. Vad skiljer på motorerna? Har en automat, någon som vet vilket vrid den pallar?
30 augusti, 2010 kl. 21:33 #201773theFarmDeltagareSom jag förstått det är det i princip samma men med lite lägre komp, och ev kammar. Turbon är lika på de flesta ,td04 heter de väl.. Men inga problem att hänga av nyare stier med ganska standardtrim, läs mappning som det enda dyra..
Jag kör med dawes device laddar ca 0.9, annan dump och walbropump mm
Går faktiskt rätt friskt för att vara en mini-suv, har dock impreza fjäderben på så den är väl en dec lägre än sina kompisar ca.(:
Sök på GTrydaz, australiensk forumsida för forester turbo. Där står allt, och hur mman ska göra och hur mycket det tål(:
Mvh Per4 september, 2010 kl. 13:07 #201769BodyshotDeltagareHehe hänga av nyare stier med standardtrim? Varför har jag svårt att tro det 😛
29 september, 2010 kl. 23:21 #201774theFarmDeltagareEn sti org. är ju ingen raket direkt, och med ganska enkla medel så orkar man plocka ut rätt bra ur en lågkompad 2 liter med enbart td04, öppnare system in och ut och riktig ecu.
Det finns en fin bruksanvisning på gtrydaz.com med vad som ska göras och papper på vad det gav på den.. Ska mappa min subba så fort min riktiga bil går som den ska, hoppas få riktig mapp innan vintern så jag får leka lite.. 2.5bar, 2.2liter, 5cyl was ist das??29 september, 2010 kl. 23:28 #201775theFarmDeltagareNu lät det ju som om jag var värsta besserwisern, men det var inte meningen.. Men läser man ska det funka, så jag får väl hoppas på det senare..
30 september, 2010 kl. 16:00 #201776johan_gtDeltagareFinns även http://www.subaruforester.org/ att kika på 🙂
15 april, 2011 kl. 15:25 #201770BodyshotDeltagareNu lät det ju som om jag var värsta besserwisern, men det var inte meningen.. Men läser man ska det funka, så jag får väl hoppas på det senare..
Hehe helt klart lite besserwaring 😉
Jo men jämför STI steg1 340hk som nästan 90% av alla i Sverige är och så mot en forrester Steg1 290kg som dessutom väger 300kg mer, enkel matte för mig säger att forrester hamnar lite bakom, sti borde även ta hem en match mot en steg1 forrester då en TD04 inte kan flöda för mer än 280 ärliga polska hk.
15 april, 2011 kl. 15:27 #201771BodyshotDeltagareEn sti org. är ju ingen raket direkt, och med ganska enkla medel så orkar man plocka ut rätt bra ur en lågkompad 2 liter med enbart td04, öppnare system in och ut och riktig ecu.
Det finns en fin bruksanvisning på gtrydaz.com med vad som ska göras och papper på vad det gav på den.. Ska mappa min subba så fort min riktiga bil går som den ska, hoppas få riktig mapp innan vintern så jag får leka lite.. 2.5bar, 2.2liter, 5cyl was ist das??känner igen den maskinen, har en nästan samma i min, fast 2.5l med “bara” 1.7bar ladd fast iofs lite modernare också..
Läs TTRS-2010.
15 april, 2011 kl. 23:47 #201772RKRDeltagaretd035 på forester, det e höygre komp och andra kammar. sett dit en tdo4 och sti ic vrid up till 1,2 bar å smila 😉
vet inte om aut tål detta med det gjør manuell ialf.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.