SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Fäste till bromsslangar med D2 coilover

• Detta ämne har 7 svar, 1,007 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av FiddeFuling.
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Vince
    Keymaster

Hej

Är det nån som har monterat D2or på en impreza som kan förklara hur ni har löst infästningen av bromsslangar mot fjäderbenen (gärna med bilder till mail vincediemdiem1@yahoo.com).
      På original ben så sitter det ju en integrerad infästning på benet men inte på coilisarna.

Tack på förhand
      Vince

kamikaze
      Deltagare

Det följer ju med fästen för bromsslangarna som man sätter i en av bultarna för coiloverna, dom uppe till vänster på bilden

Inte rätt sorts coilover på bilden men principen är den samma

GT99
        Deltagare

Fick du inte med ett gäng hållare med gummi genomföringar?
          Annars brukar buntband fungera.

Edit:
          Tobbe va visst snabbare men dom jag menade.

Vince
          Keymaster

Hehehe….menar ni att man ska öppna alla små påsar i paketet :p. D

et fanns visst 4 st metallplattor som på bilder :). Då får jag bara hitta på bästa placering för dem. Tack för hjälpen iaf :).

challe
            Deltagare

Jag o tobias satte dom i dom övre spindelbultarna, den ena sitter bromsslangen i och den andra håller uppe kabeln till ABS givarn

GT99
              Deltagare

Jag o tobias satte dom i dom övre spindelbultarna, den ena sitter bromsslangen i och den andra håller uppe kabeln till ABS givarn

Kom ni på det alldeles själva 😀

challe
                Deltagare

Kom ni på det på alldeles själva 😀

Japp, men det krävdes en hel del ”betänkar-öl” och en och annan ”motivations-grogg” men sen släppte fegheten och då är det mycket lättare att meka :D:)

FiddeFuling
                  Keymaster

Japp, men det krävdes en hel del ”betänkar-öl” och en och annan ”motivations-grogg” men sen släppte fegheten och då är det mycket lättare att meka :D:)

He he.. Tycker det där med ”betänkar-öl” och ”motivations-grogg” lät som en mycket bra ide. Detta tips skall användas flitigt 😀

\\ Mathias

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.