SSC Allmänt snack Allmänt småprat Fått vingen ditsatt ;(

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    alrik
    Deltagare

Ringde nyss försäkringsbolaget, tanten som har hand om ärendet är på semester veckan ut.

Chefen på Landrins ligger magsjuk. Ska försöka få tag på honom denna vecka iaf.

Tycker att Landrins bör ha koll på vad som sitter på vad…

/ Mikael

AK_Impreza
      Deltagare

synd att du inte märkte det när du vär där 🙁

alrik
        Deltagare

synd att du inte märkte det när du vär där 🙁

Klart jag märkte det redan vid första anblicken på 200 m håll. Dom fick också veta det kan jag lova.

Får se vad FB säger imorgon.

/ Mikael

alrik
          Deltagare

En liten uppdatering:

Var idag (måndag) och pratade med chefen för plåt och lacken på Landrins. Han hade hört att jag hade fått fel vinge ditsatt.

Jag frågade varför jag fått denna vinge på bilen isf orginalvingen. Han påstår då att vingen jag fått är orginalvingen vilket jag säger att så icke är fallet på -99 och -00.

För visst är det så att Sti4 vingen sitter orginal på -99 och -00??
            Den vinge som jag fått satt på -98 och ev. tidigare modeller?

Är nästan säker på att jag har rätt, skulle bara behöva en liten bekräftelse på det.

I vilket fall så skulle han titta på det och lösa de på något sätt. Vilket jag hoppas stämmer.

/ Mikael

Janne248
            Deltagare

Vingen du fått är orginal på -99/00 när det gäller Impreza RX! Inte GT! Du har fått fel! Vingen du har fått är precis som du säger orginal på -98 och nedåt när det gäller GT.

Skall jag scanna kataloger från 99/00 och lägga upp i galleriet om du vill visa dem?

Tallen
              Deltagare

Dåligt av dem. En Subaru åf. borde väl ha bättre koll
                på vad som ska sitta original på olika årsmodeller? 🙁

Dom trevliga grabbarna som jobbar bakom reservdels-
                disken har jag bara bra erfarenheter av iaf.

/D

jarmo
                Deltagare

En liten uppdatering:Var idag (måndag) och pratade med chefen för plåt och lacken på Landrins. Han hade hört att jag hade fått fel vinge ditsatt.Jag frågade varför jag fått denna vinge på bilen isf orginalvingen. Han påstår då att vingen jag fått är orginalvingen vilket jag säger att så icke är fallet på -99 och -00. För visst är det så att Sti4 vingen sitter orginal på -99 och -00?? Den vinge som jag fått satt på -98 och ev. tidigare modeller? Är nästan säker på att jag har rätt, skulle bara behöva en liten bekräftelse på det. I vilket fall så skulle han titta på det och lösa de på något sätt. Vilket jag hoppas stämmer. / Mikael

Original vingen på en -00 är den högre varianten där ändarna går rätt ner i luckan, ca 15-20 cm hög.

Det var iaf den som satt original på min -00 när jag köpte den.
                  Så du har fått fel vinge.

//Jarmo

SecretAgentMan
                  Deltagare

Dåligt av dem. En Subaru åf. borde väl ha bättre kollpå vad som ska sitta original på olika årsmodeller? 🙁 Dom trevliga grabbarna som jobbar bakom reservdels-disken har jag bara bra erfarenheter av iaf./D

Det är skandal…men grabbarna som styr upp reservdelarna rockar. 🙂

99/00 har mycket riktigt vingen från STi v4 standardmonterat.

/J

alrik
                    Deltagare

Ska dit nu med en CD med några bilder på min bil innan vingen hamnade i någon annans ägo. Får tacka för bekräftelsen att jag tänkte rätt iaf.

Janne248:
                      De skulle vara jätteschysst av dig om du kunde göra det så finns det ännu mer svart på vitt att dom har fel ifall dom lyckas lura i FB något annat.

Jraberg:
                      Vet inte om fikabröd hjälper i detta fall. 😉 Dock så kan jag rekommendera Brynolf Bagare som ligger på Kranbyggargatan (mittemot Plantagen som ligger bredvid Siba).

/ Mikael

jraberg
                      Deltagare

Tack! åker dit och handlar innan så de är mätta och nöjda om jag ska börja klaga(vilket jag hoppas jag slipper)

Snacka med Jim J. på försäljning oxå och ta med honom dit för o lära dem ett och annat för de verkar snurrat till det rejält. Hoppas det löser sig för dig.

edit. pratade med Jim och han lovade att hjälpa dig när du dyker upp.

-JR

Janne248
                        Deltagare

Janne248:De skulle vara jätteschysst av dig om du kunde göra det så finns det ännu mer svart på vitt att dom har fel ifall dom lyckas lura i FB något annat.

Skall fixa detta när jag kommer hem!

Janne248
                          Deltagare

MY99 katalog uppladad, lite sent kanske, men ändå……

Se nedan:

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album76/MY99_katalog_utsida_2000x2899.thumb.jpg

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album76/MY99_katalog_insida_2000x2814.thumb.jpg

och förstoring på bilden av GT’n där man tydligt kan se vilken vinge det handlar om.

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album76/MY99_GT.thumb.jpg

Bilderna finns i mega storlek i följande album

EDIT: Länk fixad.

alrik
                            Deltagare

Lämnade in bilen i måndagsmorse till Landrins för att få vinge ditsatt och få bagagelucka fixad efter vingstölden.

Landrins ringde på förmiddagen och meddelade att bilen var klar.

Åker ner dit lite glad i hågen för att det gick såpass snabbt och enkelt. Redan på Irstavägen ser jag att något är fel med vingen, den är för liten! Har klurat ut att det är en RX vinge som sitter på min bil nu.

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=ssi847&id=vinge

Suck. Blir till att diskutera med försäkringsbolaget igen.

/ Mikael – med FEL vinge på bilen

Blocken
                              Deltagare

Efter telefonkonversation med Landrins beror detta till mångt och mycket på ett missförstånd mellan verkstad, skrot och reservdelslager. Därför har vi bestämt att radera många orättvisa och osakliga inlägg – det är så tråkigt med spekulationer.

Landrins Bil kommer nu att lösa bekymret åt kunden.

Vid frågor, kontakta styrelsen via mail.

Vänligen,
                                Anders Block
                                Ordf SSI
                                styrelsen@impreza.nu

PS. Landrins Bil är en av klubbens absolut största sponsorer i år. DS.

Min STi

Manor
                                Deltagare

Fick idag ett glädjande samtal från Landrins att vinge är beställd och kommer med lite tur till dom på fredag.Sen vill jag samtidigt säga att jag har varit lite väl negativ mot Landrins. Detta efter att vi pratade lite om orsaken till att det blev som det blev, tillvägagångsättet osv. Finns trotsallt flera vingtyper till våra bilar. Vill också påstå att jag inte varit objektiv i detta fallet och baktalat Landrins utan någon stor anledning.Är som om jag har velat sett det i gråskala och inte i färg som är bra mycket trevligare. / Mikael – dum och glad

Ja, men visst borde man kunna begära att en auktoriserad verkstad kan slå upp vilka prylar som hör till vilka modeller!!? En bakvinge är ju synlig, men hur är det om man skulle behöva en ”putte-pryl” i den vänstra ”mokafjongen”…när inte ens en stor välsynlig grej som vingen blir rätt. Jag tycker faktiskt att du hade rätt i din kritik även om allt givetvis inte är svart och vitt.

mvh Mats N

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Ämnet ”Fått vingen ditsatt ;(” är stängt för nya svar.