SSC Allmänt snack Allmänt småprat Fedex leverans, Hjälp

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Snofi
    Deltagare

Har beställt en AEM Bredbandslambda och nu när jag tittade på Fedex hemsida fick jag se detta:

Frisläppning av int. försändelse i Paris
      Försändelse tillgänglig för klarering

Vad menas med detta?
      Förklara gärna så en 2 åring förstår ;P

En bild från Fedex.

Tacksam för svar från en förvirrad själ

Mvh Stoffe

Ångan
      Deltagare

Nu ska ju inte jag svära på att jag har rätt. Men som jag fattar det så är den redo för att skickas vidare upp till sthlm/levereras till kund.

andreaswrx
        Deltagare

Nu ska ju inte jag svära på att jag har rätt. Men som jag fattar det så är den redo för att skickas vidare upp till sthlm/levereras till kund.

typ enda är att den ska igenom tullen på arlanda eller malmö med!
          kommer typ stå ”to custom” sen får du en nice räkning från fedex för att dom gjort intullningen till dig!

Snofi
          Deltagare

typ enda är att den ska igenom tullen på arlanda eller malmö med!
            kommer typ stå ”to custom” sen får du en nice räkning från fedex för att dom gjort intullningen till dig!

Jag kan väl ha tur och slippa tull ? iaf paketet är märkt med ”Commercial Sample” med ett värde av 19 dollar. Men troligen kommer jag få betala tull med.
            Vet ni vart jag kommer får hämta det eller det kommer komma med posten?

andreaswrx
            Deltagare

Jag kan väl ha tur och slippa tull ? iaf paketet är märkt med ”Commercial Sample” med ett värde av 19 dollar. Men troligen kommer jag få betala tull med.
              Vet ni vart jag kommer får hämta det eller det kommer komma med posten?

då borde du kunna slippa! 200 är väl tullfritt!
              om du har otur öppnar dom det om dom tycker det är väl lågt! sen har han som skickat att lakt i kvittot på den verkliga summan så blir det dyrt!

Snofi
              Deltagare

då borde du kunna slippa! 200 är väl tullfritt!
                om du har otur öppnar dom det om dom tycker det är väl lågt! sen har han som skickat att lakt i kvittot på den verkliga summan så blir det dyrt!

Det är inget kvitto med enligt säljaren, men vi märker vad slutpriset blir sen. Men den var inte så dyr så det kan inte bli så mycket tull och moms endå ;P

Snofi
                Deltagare

Fick paketet idag 😉 slapp tull och moms 🙂

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.