Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Andersson
    Deltagare

Hej
      Lampan har tänts på instrumentpanelen för: Fel på Automatisk nivåreglering av framlyset.
      Va inne på Subaruverkstad idag och dom kopplade in sitt instrument men tro det eller ej, på Forester gick det inte att felsöka men på Legacy och Outback gick det.
      Så nu är frågan, är det någon som vet hur man kan hitta felet. Det sitter en givare vänster fram och en vänster bak sen kan det ju vara motorn vid lyset.

Men har någon tips hur man kan mäta upp givarna osv. tar jag tacksamt emot det.

TypeR
      Deltagare

Hi matey

the senders have a small link arm that joins them to the axel, gently undo the arm and make sure the sender arm moves gently up n down.

make sure the electrical connectors are clean as well they tend to get corroded.

Surprised they couldn’t talk to the car though.

B5254T4
        Deltagare

Brukar vara bakre armen till givaren som går av. Kollade de dessa?

pettsun
          Deltagare

givarna sitter väldigt utsatt så det dom brukar ärga upp.
            Givarna är riktigt dyra…
            Så när den pajade på min Forester så tog jag isär kombiinstrumentet och satta en svarttejp baki mätar tavla när dioden lyser. syns inte och ingen störande lampa. Lykterna justerade jag in manuellt och slapp betala 4k för en ny givare 🙂

Patrick P931
            Deltagare

Var sitter givarna?

B5254T4
              Deltagare

Var sitter givarna?

Länkarmarna HF och HB om jag minns rätt. Armarna säljs inte lösa så man för köpa hela givaren för 4000:- nåt… Går att bygga själv om bara armen gått av.

Andersson
                Deltagare

Tack för alla tips ska hissa upp den i billyften imorgon men ja dom kollade armarna så dom ska det inte vara.

Jernberg
                  Deltagare

har du kommit på vad det var för fel? Lampan lyser på min med 🙂

Andersson
                    Deltagare

Nej har inte hunnit än. Armarna kollade dom på verkstaden så jag måste mäta på elen när jag får tid men det är ont om den varan.

Jernberg
                      Deltagare

Okej okej 🙂 hissade upp min idag och kollade men hittade bara på givaren vänster bak, letade ifram men hittade ingen, tänkte jag skulle åka till en subaruverkstad i veckan får se om dom kan säga vad det är.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.