› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Fel på min laddtrycksmätare
- Detta ämne har 14 svar, 1,019 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 8 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
28 april, 2004 kl. 09:47 #2492
2cool4school
DeltagareKolla här!
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/Insidan/boost
Detta kan ju omöljigtvis stämma… Lider av lite svajjande laddtryck,
dawesdevice är beställt, men den här mätaren kan ju inte må så bra heller… Har försökt letat läckor i slangen men som det verkar ska den vara tät…bilden togs under gaspådrag på 5:an.
vh
28 april, 2004 kl. 10:08 #52596thehook
DeltagareEller kolla med Deltadash! 🙂
Mvh / Krooken
28 april, 2004 kl. 10:42 #52597moken
Deltagare>Hej !
>
>Jag hoppas inte att den inte visar rätt ;(. Läckage borde väl
>resultera i att ett lägre tryck visas än vad det faktiska
>trycket är!!? Du kanske har samma märke på laddmätare som
>Moken, det skulle även förklara hans höga laddtryck (sorry,
>kunde inte låta bli Moken :P).
>
>Om din bil går som ett troll, så är det säkert bara mätaren
>som visar fel. Om din bil går som ett troll som går på ”speed”
>samt har hinkat i sig raketbränsle, så lever din motor
>farligt.
>
>Svajande laddtryck kan du uppleva med bytt avgassystem, och
>fixax med Dawes eller en regulator (typ Festo?).
>
>Mitt tips är att byta mätare innan du monterar Dawes:en.
>
>mvh Mats NSer inte vilket märke han har, fast min är gradrad i bar iofs och går bara till +1,5bar så samma lika är det inte:-)
28 april, 2004 kl. 11:20 #52590OzO
DeltagarePhotoshop?? :o;):+
_______________________________________________________________________________
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::28 april, 2004 kl. 11:29 #52589syke
Blockerad>Photoshop?? :o;):+
Vafalls! Jag trodde jag var på imprezaforumet, men det verkar vara zatzy! 😀 :+
28 april, 2004 kl. 11:43 #52600Niklas
Deltagare>Photoshop?? :o;):+
Nej, då hade där varit lysdioder i mätaren och annat bling bling.
28 april, 2004 kl. 15:52 #52601Niklas
DeltagareHan borde se skillnad på 1.5 och 15 (dvs om där är en decimal eller inte) men man vet aldrig… 😉
Jag ställde ner min till 1.1 som den var orginal och jösses så seg bilen blev. Upp till 1.5 igen illa kvickt. 🙂
28 april, 2004 kl. 17:32 #52598Reaperman
Deltagare>Han borde se skillnad på 1.5 och 15 (dvs om där är en decimal
>eller inte) men man vet aldrig… 😉
>
>Jag ställde ner min till 1.1 som den var orginal och jösses
>så seg bilen blev. Upp till 1.5 igen illa kvickt. 🙂Dice har du standard ECU?
28 april, 2004 kl. 18:13 #52591Wiklundh
DeltagareDen kan säkert visa rätt.
Nu visar den typ 18.5 PSI och det kan du kanske få om du byter till 3″ system utan kat och kör med originalboxen kan jag tänka mig.
Har du bytt annat som turbo med så skenar det ännu mera.
Vf30 snurra och 3″ system med originalbox som jag hade när jag besiktade min bil peaka på 25 PSI typ. 😀28 april, 2004 kl. 19:52 #52602Niklas
DeltagareReaperman: Jupp, standard.
28 april, 2004 kl. 20:17 #52595Kvarnis
Deltagare>Den kan säkert visa rätt.
>Nu visar den typ 18.5 PSI och det kan du kanske få om du
>byter till 3″ system utan kat och kör med originalboxen kan
>jag tänka mig.
>Har du bytt annat som turbo med så skenar det ännu mera.
>Vf30 snurra och 3″ system med originalbox som jag hade när
>jag besiktade min bil peaka på 25 PSI typ. 😀Micke körde du inte med en VF23:a …? 😀
29 april, 2004 kl. 08:02 #52592Wiklundh
DeltagareJo det stämmer.
Måste vara full när jag skrev det,haha. 😀
Eller bara lite senil. 😀19 december, 2005 kl. 06:19 #52593Manor
DeltagareHej !
Jag hoppas inte att den inte visar rätt ;(. Läckage borde väl resultera i att ett lägre tryck visas än vad det faktiska trycket är!!? Du kanske har samma märke på laddmätare som Moken, det skulle även förklara hans höga laddtryck (sorry, kunde inte låta bli Moken :P).
Om din bil går som ett troll, så är det säkert bara mätaren som visar fel. Om din bil går som ett troll som går på ”speed” samt har hinkat i sig raketbränsle, så lever din motor farligt.
Svajande laddtryck kan du uppleva med bytt avgassystem, och fixax med Dawes eller en regulator (typ Festo?).
Mitt tips är att byta mätare innan du monterar Dawes:en.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #52599Niklas
DeltagareAutometer (ser loggan i bottnen av mätartavlan), ser ut som en Phantom mätare (silverfärgad logga ovanför centrum). Dvs samma som jag har. De är graderade i PSI och visar på 18 vilket är ungefär 1.24bar vilket låter lite för högt. Bör inte gå över 16, själv kör jag på 15.
19 december, 2005 kl. 06:19 #52594Manor
Deltagare>Autometer (ser loggan i bottnen av mätartavlan), ser ut som
>en Phantom mätare (silverfärgad logga ovanför centrum). Dvs
>samma som jag har. De är graderade i PSI och visar på 18
>vilket är ungefär 1.24bar vilket låter lite för högt. Bör inte
>gå över 16, själv kör jag på 15.Moken…kan inte detta vara förklaringen på dina höga värden!!? Det kanske är 15 PSI och inte 1.5 bar som din mätare visar? Om du i så fall ställde ner den till 11 PSI, så förstår jag om den kändes slö.
mvh Mats N
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.