› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › felkod dieselimpreza
- Detta ämne har 7 svar, 2,102 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 5 månader sedan av
rallymarkus.
-
FörfattareInlägg
-
27 maj, 2010 kl. 18:10 #23432
rallymarkus
DeltagareIdag började antisladdlampan o motorlampan att lysa.. fick felkod P1469 nån som vet va det är för nåt?
mvh markus
27 maj, 2010 kl. 19:48 #203056Mumin
Deltagareingen fara kan jag iaf tala om. kommer inte ihåg vad den betyder men bara åka in till en sbubaru verkstad så löser dom det! lyser inte din cruse control också?
28 maj, 2010 kl. 19:56 #203052rallymarkus
Deltagarepartikellampan blinkade, men ja hade in den på verkstan idag så nu e de löst, men vet ej va dom gjorde..
mjukvaruppdatering iaf mm30 maj, 2010 kl. 21:06 #203057Mumin
Deltagarepartikellampan blinkade, men ja hade in den på verkstan idag så nu e de löst, men vet ej va dom gjorde..
mjukvaruppdatering iaf mmAntagligen så gjorde dom rent partikelfiltret + kanske en updatering om du nu saknade en.
31 maj, 2010 kl. 11:55 #203053rallymarkus
Deltagarejapp skulle tro att det vart en rengörning + uppdatering, har tydligen kommigt ut en ny sån nyss..
känns som bilen fick 20 hästar till direkt..oj oj jag tror att partikelfiltret gör sig mkt bättre på hyllan i garaget, än på bilen..
undra hur dieseln låter med 3 tums?
31 maj, 2010 kl. 13:39 #203051andreaswrx
Deltagarejapp skulle tro att det vart en rengörning + uppdatering, har tydligen kommigt ut en ny sån nyss..
känns som bilen fick 20 hästar till direkt..oj oj jag tror att partikelfiltret gör sig mkt bättre på hyllan i garaget, än på bilen..
ännu mer som en traktor:)
hoppas du inte har någon av dislarna som får ras…. är ju ett gäng som är drabbat pga av ett fel vid tillverkning
1 juni, 2010 kl. 18:55 #203055Klasagasa
Om du provar och meddelar resultat till mig så bjuder jag på tårta! Alldeles för lite boxerljud ur den däringa!
Du fick inget klokt svar på vad det var för felkoder? Uppdatering av programvaran säger du…? Vad hade du för årsmodell?3 juni, 2010 kl. 13:57 #203054rallymarkus
Deltagarejo hörde om rasen blev nåt fel med en oljekanal vid robotmonteringen av motorerna..
jo kommer montera avgassystem så småningom, drömmen är större turbo o sen mappa den, bara man får bort partikelskiten så är nog 250 hästar inga större problem..
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.