› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › felkoder
- Detta ämne har 22 svar, 3,150 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 12 månader sedan av
Joakimgabrielsson.
-
FörfattareInlägg
-
17 juni, 2012 kl. 21:13 #28592
Hjelm
Deltagarehej, fick några härliga felkoder igår, har läst av dem och fick detta
dock tycker jag inte bilen går nått speciellt konstigt, och har försökt att nollställa den men den går inte bort.. någon som har nån idee
det gäller är en sti 04
17 juni, 2012 kl. 22:34 #244347andreasivarsson
DeltagareJag skulle prova att gå in och söka efter koderna på http://www.engine-codes.com/ och se vad man kan göra för att bli av med dem.
18 juni, 2012 kl. 09:44 #244333Hjelm
DeltagareJag skulle prova att gå in och söka efter koderna på http://www.engine-codes.com/ och se vad man kan göra för att bli av med dem.
Har allt kikat där men det vill säg inte än
18 juni, 2012 kl. 12:23 #244343pettsun
Deltagareenligt felkoderna så värkar det vara nå knas med LMM.
18 juni, 2012 kl. 14:51 #244334Hjelm
Deltagareenligt felkoderna så värkar det vara nå knas med LMM.
yes, men om den hade varit ”sönder” hade bilen gått som en pottaskit:) lite knepigt
18 juni, 2012 kl. 15:20 #244331Fricke.w
DeltagareNja den behöver inte nödvändigt viss gå som en potta skit 😀 min uppfatning är att om bilen är ecutekad är de inte lika lätt att upptäcka en knasig lmm, dom gånger de vart lmm ras för mig på slutet, så började de alltid med att bilen tappade typ 0.2bar, alltså den laddade bara lite mindre, men gick fortfarande bra.
18 juni, 2012 kl. 19:52 #244335Hjelm
DeltagareNja den behöver inte nödvändigt viss gå som en potta skit 😀 min uppfatning är att om bilen är ecutekad är de inte lika lätt att upptäcka en knasig lmm, dom gånger de vart lmm ras för mig på slutet, så började de alltid med att bilen tappade typ 0.2bar, alltså den laddade bara lite mindre, men gick fortfarande bra.
jaså okej, inget jag märkt än iaf, vet inte riktigt vad man ska hitta på, kan ju vara lite andra orsaker om jag förstått rätt
p0102
– smutsig mass luftflödessensor
– smutsigt luftfilter
– Mass luftflödessensor kretsen är öppen eller kortsluten
– Mass luftflödessensor elektrisk krets dålig anslutning
– Inloppsluftens läcker
– Felaktig mass luftflödessensorp0113
– smutsigt luftfilter
– Intag lufttemperatur (IAT) sensor kretsen är öppen eller kortsluten
– Intag lufttemperatur (IAT) sensorns krets dålig anslutning
– Felaktig insugningsluft temperatursensorp0420
– Trevägskatalysator omvandlare Bank 1
– Rökgasslang
– Inloppsluftens läcker
– Bränslespridare kan vara fel
– bränsleinjektorn läcker
– Tändstift kan vara fel
– Felaktig tändinställning
– Engine Control Module (ECM)Den vanligaste orsaken det trevägskatalysator omvandlare bank 1. Ändra bara O2 sensor brukar inte reparera problemet. Om P0420 koden kombineras med andra koder, prova om fastställande av andra koder först.
gött jobbigt att det ska börja krångla innan den knappt är körd och ej färdigmappad:), ska in den 26:e igen.. vad kostar en lmm?
19 juni, 2012 kl. 07:38 #244329Koffe
Keymaster750-1500 beggad på bildelsbasen. Finns från 500 och uppåt (inkl. frakt) på eBay UK, men då tror jag det är kopior.
Ny har jag inte kollat.//K
19 juni, 2012 kl. 08:40 #244336Hjelm
Deltagare750-1500 beggad på bildelsbasen. Finns från 500 och uppåt (inkl. frakt) på eBay UK, men då tror jag det är kopior.
Ny har jag inte kollat.//K
Okej. Vill inte veta vad en sådan org kostar ny! Hade ju vart fint och testat en först för att se om de orsakar mina felkoder..
19 juni, 2012 kl. 09:21 #244330Mumin
DeltagareNy ca 4500 😉
19 juni, 2012 kl. 10:36 #244344pettsun
Deltagareköpte just en från skroten som har rullat 4k för 900kr. Kolla bildelsbasen och sök på orginalnr som står på din LMM
19 juni, 2012 kl. 21:05 #244337Hjelm
Deltagareköpte just en från skroten som har rullat 4k för 900kr. Kolla bildelsbasen och sök på orginalnr som står på din LMM
ja, ingen dum idè hittade rätt många på art nummer på laga.se
#22680AA310 , det kan ju inte spela någon roll på vilken modell/motor dem har suttit på sålänge det är 22680AA310?
20 juni, 2012 kl. 19:38 #244332Fricke.w
Deltagareja, ingen dum idè hittade rätt många på art nummer på laga.se
#22680AA310 , det kan ju inte spela någon roll på vilken modell/motor dem har suttit på sålänge det är 22680AA310?
Nix är samma lmm på alla wrx och sti mellan 01-07, 08 (köttbulle) fick en annan.
Lika så är de samma lmm på forester, legacy turbo mm, bara dit nummer stämmer så handla på, men försök att hitta en som gått så kort som möjligt.
Jag hade ju 4st lmm på topp när jag ägde Gallten 😉 bara för att vara säker på att ingen lmm skulle få bilen att stå och sammla dam 😀21 juni, 2012 kl. 14:15 #244345pettsun
Deltagareja, ingen dum idè hittade rätt många på art nummer på laga.se
#22680AA310 , det kan ju inte spela någon roll på vilken modell/motor dem har suttit på sålänge det är 22680AA310?
Nä det gör de inte sålänge artikelnr stämmer. Min heter samma som din och jag har en Forester 🙂
26 juni, 2012 kl. 19:03 #244338Hjelm
Deltagarejapp, hittade en lmm och testade, men ingen större skillnad, kunde lika väl varit knasig den med.. jag vet inte faktiskt
Det värsta var att bilen var inne på mapp idag, med bad bad bad resultat, trodde att allt var okej, men det var det inte, går enligt pappret mycket sämre, hela 30hk i förlust på två veckor. han kunde inte äns dra ur den eftersom att den spikade, så detta fenomenet kvarstår.. men ladd får jag ungefär lika mycket, men bra senare i kurvan och även lite svajigt..
så det var nog som du sa fricke att den kanske går sämre fast ändå bra.. inte jätte knasigt men ändå lite märkbart, ifall det nu fortfarande eller har varit LMM som spökar,
dem bad mig ta ner DP i veckan och kolla katten, vet inte om det kan vara något med vevhusventen ?
inget konstigt märkbart fel värde av någon komponent vad han kunde se..
hjäääääälp
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.