› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › felkoder
- Detta ämne har 22 svar, 3,150 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 12 månader sedan av
Joakimgabrielsson.
-
FörfattareInlägg
-
2 juli, 2012 kl. 22:19 #244339
Hjelm
DeltagareHjälp!! har fortfarande problem med detta. jag har bytt till antagligen en bättre beg lmm, har även bytt insugsslangen då jag har ett ap inlet rör, och den slangen var jag inte nöjd med så bytte till en bättre, när jag starta bilen gick den bra på tomgång och bra ladda på fint och jämt till 1,35 bar som den brukar / ska göra..
felkoderna hade släckts av sig själva och jag var gött nöjd, tar en extra sväng innan jag åker hemmåt och laddar på lite, då går den upp i 1,5 bar minst innan jag släppte och spika, varför gör den såhär, luft läck eller fortfarander dålig lmm? fick inga ce lampa tänd, men jag felsökte direkt och fick fortfarande upp dem två koderna som jag hade innan.
p0102
p0113men som sagt ce lampan lyser inte och den bara laddar på..
vad är det som bråkar med mig ?
/ Hjelm
3 juli, 2012 kl. 05:55 #244326Twinturbo
DeltagareVar det insugslangen du bytte (innan turbon)?
Känns ju som om du skulle kunna ha luftläcka efter LMM. Har du kollat ALLA slangklämmor hela vägen in mot turbon?
3 juli, 2012 kl. 07:16 #244340Hjelm
DeltagareJag har ju haft isär allt och gjort om och dragit åt allt. Har agency power 3 inlet så bytte slangen emellan turbo och insugsslangen.. Men kan inte vara ngt med wg slangen eftersom att den laddar på då ?
3 juli, 2012 kl. 08:27 #244327Twinturbo
DeltagareDu har ju low input på lmm-felkoden, så antingen är din nya LMM också kass eller så har du luftläcka innan turbon.
Du har väl inte glömt att rensa felkoder mellan läsningarna?Har du rengjort kontakterna till LMM och insugstemp och kollat så de sitter fast ordentligt?
3 juli, 2012 kl. 09:34 #244341Hjelm
DeltagareJag har ju kollat detta.. Men eftersom att inte ce lampa lyser. Kan de vara gamla koder som är kvar ? Men om lmm är knas igen . Är det normalt att bilen laddar som att man ryckt slangeb till wg- klocka ?
3 juli, 2012 kl. 10:13 #244328Twinturbo
DeltagareOm lampan inte lyser så är det säkert gamla koder.
Prova att rensa dem igen och läs direkt efteråt så att de inte ligger kvar.Att den laddar för mycket hör säkert inte ihop med felkoderna, utan något annat.
Ser att du mappat den för inte alls länge sedan.
Kan ju vara så att LMM’en var dålig när du mappade bilen och gav helt fel värden.
Nu när du fått en bra LMM så kan den ladda mer pga detta och spika, osv.
Jag skulle inte pressat bilen om jag var du, in med den på Trollspeed igen så fort som möjligt och mappa om eller i alla fall kolla så att allt ser bra ut med soppa, osv.3 juli, 2012 kl. 13:42 #244342Hjelm
DeltagareOkej okej. Jag har varit inne med den två gånger. Första gången gick det skit bra inga koder eller nått. Men vi hann inte klart. Sådärför var jag inne med den i tisdag men det var redan efter första svepet han upptäckte att inte allt var som det skulle och vi fick avbryta. Mappen är lika som första gången och gick även lika bra igår innan den börja mörda ladda. Mappningen är inget galet med. Det är ngt mekaniskt.
30 augusti, 2012 kl. 07:11 #244346Joakimgabrielsson
DeltagareEftersom jag sett dig gasa efter detta… hur löste det sig? Fick upp p0420 igår när jag körde med farthållaren. Funderar på om det är en läcka någonstans… men inget jag kan se.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.