SSC Allmänt snack Allmänt småprat FHI + GM = sant? Nej, inte längre..

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Saras
    Deltagare

Intressant…
      🙂
      /Jimmy Särås

jeppe
      Deltagare

Toyota köper 68 miljoner aktier i Subaru av GM för 315 miljoner dollar i kontanter (cirka 2,4 miljarder kronor). Resterande dryga 11 procent av aktierna erbjuds till Subarus övriga aktieägare och till öppna marknaden.

Toyotas köp innebär att man kommer att samarbeta med Fuji Heavy både när det gäller produktutveckling (inom fyrhjulsdrift bland annat) och tillverkning. Subaru har flera fabriker som inte har full beläggning, och Toyota behöver ökad produktionskapacitet i världen. Bland annat finns kapacitet i den fabrik i USA som bygger SUV-modellen Subaru Tribeca.

http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=25048

dlehtihet
        Deltagare

8-() Du har rätt mats (* skäms *)

Japanska fabrikerna är ganska förmodligen bättre 🙂

Manor
          Deltagare

Kalas!!! Väldigt positivt för Subaru, men kanske trist för Saab. GM verkar väl vara en riktig skitägare…och jag som trodde att det inte kunde bli värre än vad Ford är. Känslan är att de stora amerikanska drakarna har gjort sitt på bilbyggarfronten i jämförelse med de flesta andra länder. Trots det så finns det en hel del väldigt läckra jänkare som man gärna skulle vilja ha på uppfarten :9.

mvh Mats N

syke
            Blockerad
              dlehtihet
              Deltagare

Håller med dig. Skönt att de säljer av sitt innehav. Har ju bara varit elände med deras inblandning.

Enda jänkaraset som jag skulle kunna tänka mig att äga är en Saleen S7:a (trots stenåldersteknologi). Resten kan de dumpa i havet eftersom de verkligen inte vet vad kvalitet är. Ett målande exempel är det jag läste i en biltidning för en tid sedan (Automobil tror jag) där redaktören hade varit i Detroit och besökt en fabrik. Den ovilja, olust och ointresse som bilmontörerna visade stod i skarp kontrast till den mentalitet som genomsyrade en Japansk fabrik som samme reporter besökte efter detta (i Japan). Detta visar sig ju tydligt på resultatet också.

//Danne

Kalas!!! Väldigt positivt för Subaru, men kanske trist för Saab. GM verkar väl vara en riktig skitägare…och jag som trodde att det inte kunde bli värre än vad Ford är. Känslan är att de stora amerikanska drakarna har gjort sitt på bilbyggarfronten i jämförelse med de flesta andra länder. Trots det så finns det en hel del väldigt läckra jänkare som man gärna skulle vilja ha på uppfarten :9.mvh Mats N

Pedersen
                Deltagare
                  Manor
                  Deltagare

Håller med dig. Skönt att de säljer av sitt innehav. Har ju bara varit elände med deras inblandning. Enda jänkaraset som jag skulle kunna tänka mig att äga är en Saleen S7:a (trots stenåldersteknologi). Resten kan de dumpa i havet eftersom de verkligen inte vet vad kvalitet är. Ett målande exempel är det jag läste i en biltidning för en tid sedan (Automobil tror jag) där redaktören hade varit i Detroit och besökt en fabrik. Den ovilja, olust och ointresse som bilmontörerna visade stod i skarp kontrast till den mentalitet som genomsyrade en Japansk fabrik som samme reporter besökte efter detta (i Japan). Detta visar sig ju tydligt på resultatet också.//Danne

Danne…jämförelsen gjordes med Audifabriken i Tyskland. Japanska fabriker är säkert ännu bättre :).

mvh Mats N

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.