SSC Allmänt snack Allmänt småprat Fick bilen fotograferad till en rallytidning

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

I fredags lånade jag ut bilen till en fotograf som skulle ta modellbilder med rallykänsla åt en italiensk rallytidning. Fotografen ville först ha dekaler monterade på en ”ren” bil med en dags varsel, jag skrattade i luren. Sen ändrade han sig och ville att vi skulle använda min bil istället och så blev det. Under några kyliga timmar på fredag eftermiddag kring Tekniska Högskolan och norra Djurgården sken kamerablixtarna.

Tog några bilder själv också då vi aldrig lär få se tidningen här i Sverige. Tidningen är enligt fotomodellen (som känner ägaren till tidningen) relativt lokal där nere i pastalandet.

På grund av flytten så ligger kameran i en flyttkartong och datasladden i en annan. När allt kommit till rätta så skall jag visa er några bilder från fotograferingen.

Nöjdast på fotograferingen var nog herren från någon instans i Stockholms stad som låste upp grindarna till området. Han fick ju stå och titta på fotomodellen som åmade sig runt bilen istället för att jobba. 😀

/N – som blev rejält förkyld på kuppen!

SecretAgentMan
      Deltagare

Det börjar bli en elak pimp-daddy varning på dig äljtärningen! 😀

/J

Niklas
        Deltagare

Ja jävlar. Dekaler gör sig väldigt bra på bild, till skillnad från dogbox och 2.5l motor. 😀

Frågan är om man kommer känna igen bilen, det verkade som att fotografen var rädd för att ha med för många dekaler då han inte ville bli ”stämd” av dessa företag. Så han skulle eventuellt ta bort några av dem. Tur man tog några bilder själv…

När han sa att han var glad att han fått kontakt med mig (tacka Ozo för det!) så sa jag till honom att det var min uppgift att hålla koll på vilka bilar som finns i regionen och kunna hjälpa tex fotografer. Då sa han att han inte kände till klubben. Det är synd att det skall vara så svårt att nå ut till allmänheten men jag tror inte vi kan göra så mycket åt det, förutom om vi skramlar ihop till lite reklamtid i tv! 😀

EDIT: Föresten, jag vet en annan Impreza som snart är minst lika pimpdaddig! 😛

thorlake
          Deltagare

Pimpdaddig… PFFFT!! 😛

dlehtihet
            Deltagare

få upp bilderna nu!!!! 🙂

Då får vi snart se dig i minkpäls, rolig hatt med tuppfjäder, guldkäpp, haltande gång och munnen full av ”thangs” antar jag?

Blocken
              Deltagare

få upp bilderna nu!!!! :-)Då får vi snart se dig i minkpäls, rolig hatt med tuppfjäder, guldkäpp, haltande gång och munnen full av ”thangs” antar jag?

…& förhoppningsvis även LÄDERTANGA! 😀

/Bläck

Min STi

Niklas
                Deltagare

Sorry guys, glömde kameran hemma idag. 😛

Föresten, frågade fotomodellen om hon följde rally-vm och hon sa nej. Men hon sa varjefall att hon tyckte ”det har blivit mycket mer intressant nu sedan Mika (Häkkinen) inte kör längre”. 😀 :+

Pasi_k
                  Deltagare

Ssschhh.. Hörde jag Blondin.? 😛

Inget illa ment till Blondiner.
                    Är juh det själv såå 😀

Fast Mika Har faktiskt Kört en sträcka mot Mäkkinen..
                    Dom var rätt exakt lika snabbasåå..
                    Lite OT men vaddå? Snart fredag

Niklas
                    Deltagare
                      down_the_drain
                      Deltagare

ehhrrm lite solsken på den bleka kroppen så varför inte…

/P ”brun utan sol fungerar”

Niklas
                        Deltagare

Skall det vara kall och scandinavisk känsla så skall väl jäntan inte se ut som en neger.

AK_Impreza
                          Deltagare

NICE GIRL :p

imprezapinge
                            Deltagare

Instämmer fina bilder de där…… :7

AudiAnders
                              Deltagare

Men att det ska krävas en halvnaken dam i röda stövlar för att du ska kränga på extralysena, det är ju förbenat. Här går man o tjatar på att du ska ha dem jämt för den rätta ”looken”, men hur tungt väger en liten grannes åsikter? *skakar på huvudet*

Coola bilder!

😉

convoy
                                Deltagare

Alien:

Som du vet har det tagit mig lång tid att förstå det här med fotografering och deklar.

Nu fattar jag!!! Vi tycker ju precis lika 😀 😀 😛

/m

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.