Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    gzon
    Deltagare

Filmade en repa med familjebilen. Avgassystemet är ett dual 2.5″ rostfritt med x-pipe hela vägen från förkattarna.
      http://www.garaget.org/video/109259

Vince
      Keymaster

Låter riktigt grymt 🙂

Mäki
        Deltagare

Myspysljud! 🙂 Den där rovan skulle man haft i Imprezan!

gzon
          Deltagare

Tack! 🙂

Ja H6an skulle vara riktigt rolig som överladdad. Den har ett helt annat register och lågvarvsegenskaper jämfört med H4an.

Mäki
            Deltagare

Tack! 🙂

Ja H6an skulle vara riktigt rolig som överladdad. Den har ett helt annat register och lågvarvsegenskaper jämfört med H4an.

Är det samma saker som i H4? Samma dimension på kolvar och stakar mm? 🙂

gzon
              Deltagare

Är det samma saker som i H4? Samma dimension på kolvar och stakar mm? 🙂

Tyvärr så är stakarna lite klenare än EJ20. Men är man ändå igång och bygger en 500Hk maskin så tror jag inte budgeten blir så mycket större. Det behövs inte bytas några ventiler och porta toppar etc för dom effekterna.

Mäki
                Deltagare

Tyvärr så är stakarna lite klenare än EJ20. Men är man ändå igång och bygger en 500Hk maskin så tror jag inte budgeten blir så mycket större. Det behövs inte bytas några ventiler och porta toppar etc för dom effekterna.

Tänkte mer om man köper samma saker till H6an när man bygger smitt som man köper till H4 😉

gzon
                  Deltagare

Tänkte mer om man köper samma saker till H6an när man bygger smitt som man köper till H4 😉

Det vet jag faktiskt inte, H6an är dock inte lika lätt att byta på som H4an, kolvbult och låsring till 3ans och 4ans cylinder ska visst vara lite knepig att nå.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.