› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Film om hur oberäknelig trafiken är – bör ses av alla!
- Detta ämne har 31 svar, 2,062 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 4 månader sedan av
Toxicator.
-
FörfattareInlägg
-
29 september, 2006 kl. 20:33 #108463
MickeM
DeltagareHöghastighetstest på trafikerad flerfilig motorväg… dah, clever boy.
30 september, 2006 kl. 03:41 #108474Boki
DeltagareSkrämmande! Jag är yrkesförare(sedan1998).Har på dessa år sett nästan allt som går och se. Jag säger bara, – BACKSPEGALR? AVSTÅNDSBEDÄMMNING? HASTIGHETSBEDÖMMNING? BLINKERS?
x(30 september, 2006 kl. 05:49 #108461Storm
Deltagare30 september, 2006 kl. 07:04 #108462Grusdraparn
Deltagarehttp://213.114.240.14/3000gt/viewtopic.php?t=2401&highlight=
Och det kan han mä å lägga ut själv? 😮
/K
30 september, 2006 kl. 14:41 #108479Niklas
DeltagareSkrämmande! Jag är yrkesförare(sedan1998).Har på dessa år sett nästan allt som går och se. Jag säger bara, – BACKSPEGALR? AVSTÅNDSBEDÄMMNING? HASTIGHETSBEDÖMMNING? BLINKERS? x(
Förstod jag dig fel eller anser du också att det är Volvon som är boven?
1 oktober, 2006 kl. 03:12 #108475Boki
DeltagareSkrämmande! Jag är yrkesförare(sedan1998).Har på dessa år sett nästan allt som går och se. Jag säger bara, – BACKSPEGALR? AVSTÅNDSBEDÄMMNING? HASTIGHETSBEDÖMMNING? BLINKERS? x(
Förstod jag dig fel eller anser du också att det är Volvon som är boven?
Bovar är de båda. 😉
2 oktober, 2006 kl. 03:05 #108468tendency
Deltagarehttp://213.114.240.14/3000gt/viewtopic.php?t=2401&highlight=
Jag reagerar på att folket i det där forumet menar att han som körde i 250 hade tur. Det var väl de i Volvokombin som hade tur.
Citering från 3000GT-forumet: ”Hoppas vi, alla får sig en tankeställare av gtns hastigheter och svensson som söndagsåker..”
Svensson som söndagsåker… ja, Volvon körde antagligen lagligt. Att titta i sidospegeln innan filbyte ska man självklart göra. Men inte sitter man och stirrar i spegeln för att avgöra bakomvarande bils hastighet, utan man noterar väl kort att bilen bakom är tillräckligt långt bort för att man kan göra ett filbyte.
Men visst ska man vara uppmärksam på trafik omkring och inte anta att alla är laglydiga – samtidigt som de som inte är laglydiga inte kan räkna med fritt passage överallt!
2 oktober, 2006 kl. 07:01 #108480Niklas
Deltagaretendency: Precis, och jag undrar om polisen hade brytt sig om att ens funderat på att bötfälla Volvon om det nu skulle hänt något. I mina ögon gör de inget olagligt, konsekvenserna av det som händer är inte att Volvon svänger ut utan att bilen med kamera kör i 250kmh.
Jag kan slå vad om att föraren tittar i backspeglarna och ser att det är klart, sen så används blinkers så jag förstår inte varför detta diskuteras.
2 oktober, 2006 kl. 07:58 #108469Pasi_k
Deltagaretendency: Precis, och jag undrar om polisen hade brytt sig om att ens funderat på att bötfälla Volvon om det nu skulle hänt något. I mina ögon gör de inget olagligt, konsekvenserna av det som händer är inte att Volvon svänger ut utan att bilen med kamera kör i 250kmh. Jag kan slå vad om att föraren tittar i backspeglarna och ser att det är klart, sen så används blinkers så jag förstår inte varför detta diskuteras.
Sitter tydligen för mycket idioter på Zatzy..
Många som anser att Volvon är boven idet hela..Rätt glad att dessa personer bor i och ovanför Stockholm , hade en sådan smällt in i mig och jag klarat mig hade jag sett till att han inte hade klarat sig helt utan skada…
Gasa så gasa med huvudet inkopplat….
Välj ditt tillfälle…2 oktober, 2006 kl. 10:39 #108456Manor
Deltagaretendency: Precis, och jag undrar om polisen hade brytt sig om att ens funderat på att bötfälla Volvon om det nu skulle hänt något. I mina ögon gör de inget olagligt, konsekvenserna av det som händer är inte att Volvon svänger ut utan att bilen med kamera kör i 250kmh.Jag kan slå vad om att föraren tittar i backspeglarna och ser att det är klart, sen så används blinkers så jag förstår inte varför detta diskuteras.
Volvoägaren skulle inte ha gjort sig skyldig till något fel, det är väl alltid den som kör på någon bakifrån som åker dit…då man ska anpassa fart och avstånd så att man hinner att stanna.
Jag höll själv på att få en båge i baken för läääänge sedan. Bågen körde rejält snabbt, och det var rena rama turen att jag såg honom i sista sekund…
2 oktober, 2006 kl. 10:42 #108452SecretAgentMan
DeltagareMad-Mätz har helt rätt..
/J
2 oktober, 2006 kl. 10:42 #108481Niklas
DeltagareManor: Även vid filbyte? Det brukar ju sägas att den som byter fil har väjningsplikt. Så är det ju varjefall när två filer går ihop till en.
2 oktober, 2006 kl. 10:51 #108453SecretAgentMan
DeltagareDet lär bli ett bedömningsfall, man kan nog inte förvänta sig att folk skall vara beredda på att icke-utryckningsfordon kommer farande i 250 blås i vänsterfilen, så skulle det framgå av det som blev kvar av bilar och bromsspår vad som hänt utgår jag från att speedy gonzales här skulle åka dit duktigt på det.
Det är en annan sak om föraren vinglade in i filen i ”normal” trafik och ställde till det.
Oavsett hur man vill vrida på det så borde 3000gt-förarens körkort dras in på obestämbar framtid, det enda man kan hoppas på är att han lärde sig en läxa för livet.
/J
2 oktober, 2006 kl. 11:59 #108470alrik
DeltagareÄven fast volvon blinkar i samma läge som han/hon vrider på ratten så lär GT3000 föraren åka dit på de. Som många redan sagt så förväntar man sig inte någon som åker 130-150 km/h fortare kommer bakifrån.
Att sen gemene man har brutit av sin blinkersspak är en sak som man stör sig dagligen är ju en annan sak…
/ Mikael
2 oktober, 2006 kl. 14:52 #108460omar
DeltagareAlien tips till dig, folk får väl tycka va de vill eller… även om det inte speglar dina åsikter varje gång.
Eller kör du med devisen alla som inte är med mig är mot mig…
Jag skrev inte någontsans att killen som kör i 250 km/h är oskyldig, ni måste sluta att tolka in saker och ting i det folk skriver. Däremot hade det smällt så kan det ha tex undvikits om Volvo föraren varit uppmärksam på diverse dönickar som kommer i 250 på vänsterfilen. Vad jag menar är att man kan aldrig ta saker och ting för givet man är inte själv ute och kör det gäller ALLA oskyldiga eller inte. Oskyldig eller inte är inte längre så intressant när det väl har smällt.Omar
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.