› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Film: Ta det lugnt på banan nästa år
- Detta ämne har 7 svar, 1,085 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 1 månad sedan av
Rogga.
-
FörfattareInlägg
-
12 december, 2004 kl. 12:24 #8238
Niklas
Deltagarehttp://mediax.muchosucko.com/movies/512_video_scoobycrash2004.mov
STI 01-02 dammar av banan al’a Griml0ck fast värre. Såg ut att ta i väggen hårt men skadorna kändes mest som skrubbsår…förutom backspegeln som gjort sitt.
12 december, 2004 kl. 14:40 #92706SecretAgentMan
DeltagareKlassiker, han fegar ur och släpper gasen – det värsta man kan göra i en Impreza, men egentligen är det ”in a spin, both feet in” som gäller på bana i högre farter.
Som vanligt är det lätt att vara skrivbordsracer och tycka till, det är en helt annan grej att sitta med i en bil när bilen inte gör som man vill… 😮/J – har varit ofrivillig ”passagerare” i Silverpilen ett par ggr, gillar det inte.
12 december, 2004 kl. 15:11 #92712Pedersen
DeltagareTycker mer det ser ut som han glömmer bort att räta ut efter kurvan, när framhjulen väl får grepp så är det kört, returen är ju i princip rakt ut i gräset.
Hade det varit fegis-gasande hade väl aktern gjort omkörning på yttern och han hade gått av baklänges…Man kan ju inte anklaga honom för att han fegade IN i kurvan iaf 🙂
//SPN – certifierad skrivbordsräjjser
12 december, 2004 kl. 15:14 #92707SecretAgentMan
DeltagareNej, kommer man på tvären med gas på, styr mot och släpper av har man en elak retur lika säkert som ett brev på posten (lastväxeln gör att framdäcken greppar).
/J
12 december, 2004 kl. 15:56 #92708griml0ck
DeltagareNu fick jag flashbacks 😉 Fast jag snurra mer på returen. Det blöta väglaget hjälpte väl till där.
Vet inte riktigt vad jag gjorde fel. Fel gjorde jag ju iaf, annars hade jag ju inte hamnat i diket där ett träd stod.
Höll stället längre efter kurvan i typ 10-20 meter.// J – som bara kommer hålla sig till parkeringsplatser o is’ar när han ska ställa i framtiden.
12 december, 2004 kl. 18:44 #92709migu
DeltagareUsch! Fick en stickande smärta i plånboksregionen när jag såg plåtskadorna…
/M
13 december, 2004 kl. 23:10 #92710Yonaz
Deltagareoooh..
Mantorp Park
1 Maj 2003 (Massor massor massor vatten på banan)
Bra tillfälle att drifta tänker Jonas 🙂
Långt fint ställ i Parisen, fixar upp bilen genom att släppa gasen och styra…
0.002 sekunder senare står jag på gräset 10m från banan :+
Lite lera & gräs på taket och massor av puls senare lärde jag mig köra brett med Imprezan.PS!Jag har avåkningen på film 😀
14 december, 2004 kl. 08:42 #92711Rogga
Deltagare>Nej, kommer man på tvären med gas på, styr mot och släpper av
>har man en elak retur lika säkert som ett brev på posten
>(lastväxeln gör att framdäcken greppar).
>
>/JJo lr så har han ju kunnat räta upp efter kurvan.. Bruka ju styra dit man svängar.
Men släpper man av blir det ju elakt oxå, inte för att jag tro han ha så mycke pulver att han skulle kunna styra upp det där med gazen ;)..Gaza fullt å ratta dit du vill 😀 (funka iaf på vintern, vill ha mera power)
Bilsnack sker i kanalen #compelloracing @ Q-net. Välkommen!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.