SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Filmklipp Impreza Wiseco STI

  • Detta ämne har 6 svar, 1,231 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av Fricke.w.
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #28861
    Joakimgabrielsson
    Deltagare

      Har nu fått bilen klar. Här är en liten film http://www.youtube.com/watch?v=69GEEZTDxW8&feature=plcp

      Det som låter som ett ras är min tvåskiviga koppling. Låter racing!

      Det som är gjort:

      Wiseco smidda kolvar 0,05 mm överdim.
      block borrat av bröderna dragracing i vargön.
      Eagle smidda vevstakar
      STI-racing (2011) veaxel då min var sne.
      competition clutch two disc
      Tomei Arms turbo
      11mm oljepump
      gates Kamrem plus nya spolar osv
      gates generatorrem
      + alla packningar såklart

      #246061
      Jang
      Deltagare

        Skönt att det blev klart, bara mappning kvar då?

        #246064
        Joakimgabrielsson
        Deltagare

          jepp, blir mapp på fredag av Per johansson. Som ju för övrigt börjat köra rally igen!

          #246060
          Kvarnis
          Deltagare

            Ah såg inte att du köpt snurra :), du skulel dock bytt spridare, risk att u botnar dom orginal spridarna.

            Kolla med Per om han vet nått om racerom :), det frän funktion till nyare bilar 😀

            #246062
            Fricke.w
            Deltagare

              De där rasslande från kopplingen känner man allt i gen 😀
              Folk som inte vet bättre, tror ju att man kör runt i ett lik bara för de rasslet vid ur koppling 🙂
              Tänkte på en sak, hörde att den även rasslade vid uppstart, om de nu är så att du startar bilen med kopplingen ner tryckt, gör inte de mer hädan efter, för de är de sämsta man kan göra för vev lager, inte många som kanske tänker på de, men om man trycker ner kopplingen så får du ju ett frutansvärt tryck på veven, samt att vid start kannske inte olje trycket hinner bygga upp på en gång heller, nu är de vell så att de är sämst om man gör de vinter tid, med kal bil.
              Men vill man vara snäll mot sina lager, undvik de helt enkelt 🙂 bara ett vänligt tips.

              Lyckat till nu med mappen.

              #246065
              Joakimgabrielsson
              Deltagare

                Det är så att det finns en startspärr som gör att man inte kan starta bilen utan att koppla. Kanske går att mappa bort? Förstår inte riktigt vad du menar ändå. Hur blir det ett större tryck på veven? Det är bra du ger tips! Det är ju dels därför man är medlem här!

                #246063
                Fricke.w
                Deltagare

                  Jo de är som så, att om man trycker ner kopplingen, så blir de ju tryck på sväng hjulet, alltså veven trycks framåt av belastningen, nu trycks den ju inte bokstavligen framåt om alla lager spel är korrekt och allt är som de ska med mera 🙂
                  Men de blir ju i alla fall en belastning på den.
                  Vill man vara extra försiktig om sin motor helt enkelt så ska man låta bli att göra de, och speciellt under kalla vinter dagar med kall motor, då oljan är trög som sirap och kanske inte riktigt slinker in över allt på en gång.
                  Okej du har start spär så alltså?
                  Ja så vida spären sitter i ecu, så borde de ju gå att fixa.

                  Fasst kom på att subaru kör ju med drag koppling på dessa modeler 🙂 så blir ju tryck bakåt mot svänghjulet då i stället, alltså huvud lagret.

                  Nu gör ju säkert 80% av all bil ägare så att dom startar med växel i och koplingen ner tryckt, men de mest korekt vore att inte göra de alltså för att spara lite extra på sin ögonsten 🙂

                  MVH
                  Fredrik

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.