SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Filterkit till fyndpris på hova.com

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Fredde08
    Deltagare

Jag var inne på hova.com och klickade runt lite.

Under simota filter får man upp detta.
      http://www.hova.com/simota-filter/carbon-fiber-aero-form-c-1527-1.aspx

Ganska normala priser eller hur?

Sen, går man in under subaru impreza på sidan.
      http://www.hova.com/subaru/impreza-01/luftfilter-c-1689-1.aspx

Vad hittar vi där!
      Jo, Detta!
      http://www.hova.com/simota-carbon-fibre-intake-pipe-p-5272-c-1689.aspx

TOKBILLIGT!
      😀

Beställde ett i tisdags, kom idag.
      Slängde på det direkt, Funkar toppen.
      Goare insugsljud, Mindre lagg och bättre respons över huvudtaget. Sen låter orginaldumpen mycket mer också. 😛

Toppennöjd!

PS. Filtret är oljefritt så ingen fara för lmm 😉

Bild på det:
      (Ja jag ska ta bort snorkeln, räta till slangklämmorna och fixa till lite, inte hunnit 😉 )

Cruise
      Deltagare

Jävligt bra pris minst sagt ja och snyggt gjort, men är det ingen fara att Lmm går med detta filter?
        Hade öppet på min s60 å där sa de med att Lmm kunde gå men gjorde det aldrig och har haft tankar på att montera ett öppet på subban nu med men går i valet å kvalet om motorn tar skada, men insugsljudet blev mkt goare på s60n så därför jag skulle vilja ha det på imprezan med 😉

Mvh/Erik

FeA
        Deltagare

Jo, det är stor risk att LMM pajjar. Dessutom, som en ren bonus, får du en bil som går sämre.

Jimzon
          Deltagare

ingen aning om det passar -98 gt imprezor också?

Turbovin
            Deltagare

Man kan dock räkna med sänkt effekt av det där med tanke på ökad insugstemp 🙁 Men det låter väl gött 😛

specialized
              Deltagare

För er som köper sånt här enbart för att få ”ljudet” kan jag tipsa om att avsnorklad orginalbox med effektpanelfilter nästan ger samma ljud, med fördelen att du inte tappar effekt 🙂

Fredde08
                Deltagare

Jag tycker då inte att bilen går sämre iaf.. och nej jag lurar mig inte själv pga. ljudet!

Ska dock bocka till en avskärmning tror jag =)

Lirkus
                  Deltagare

Tyckte ja fick lite snabbare spoolup när ja körde me öppet filter (placebo :))men då var de vinter å blev kanske inte såå varmt 🙂

Men sen fick ja byta LMM, även fast de va Apexifilter utan olja me bra fästen 🙂 Så nu kör ja K&N panelfilter utan snorkel 😉

Dumt å chansa, och den marginella skillnaden är nog inte värt pengarna för ny LMM ändå ;).

För vissa fungerar det och för andra inte, vissa har tur och andra inte 🙂

Cruise
                    Deltagare

jaha hmm det kan bli ett svårt val dehär att chansa lmm eller inte, men vi får se…kanske har ännubättre pris på elmia så det slutar med att man har ett med sig hem iaf, men är allt lite osäker…:P

Mvh/
                      Erik

persalls
                      Deltagare

Hej!

Jag har ett öppet HKS och saknar min originalbox, skulle gärna köpa en sådan och gärna med ett riktigt panelfilter om nu någon är på shoppinghumör och vill ha öppet ! Kan även tänka mig att byta bort mitt öppna !! Hur skall det se ut avsnorklat ?? Är det ”ormboet” i innerskärmen man rensar då, eller ????

/Mvh Per

Snofi
                        Deltagare

Hej!

Jag har ett öppet HKS och saknar min originalbox, skulle gärna köpa en sådan och gärna med ett riktigt panelfilter om nu någon är på shoppinghumör och vill ha öppet ! Kan även tänka mig att byta bort mitt öppna !! Hur skall det se ut avsnorklat ?? Är det ”ormboet” i innerskärmen man rensar då, eller ????

/Mvh Per

http://www.impreza.nu/forum/showthread.php?t=67523

Jag har luftfilterbox och luftsnorkel från en GT till salu =) du kan ju höra av dig om det är intressant!

Mvh Kristofer

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.