Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Thornblom
    Deltagare

Jag ska sälja min GT, pga framtida köp av värre.

Det är en Impreza GT 1999 GF8 (hatchback) på 18.500 mil som är bra omhändertagen. 99% rostfri och inte trimmad, körd på Gotland innan den togs hit av min kompis som ägde den innan mig. Den går som en klocka i motor och låda. Ingen rosthög eller sönderkörd bil

Helt nya Nokian sommardäck som sitter på 17″ OZ fälgar samt OK vinterdäck på originalfälg.

Bessad utan anmärkning nu i maj och skattad.

Vad jag nyligen gjort

“Stor” service för 700 mil sedan, då byttes kamrem, vattenpump, tändstift, motorolja + filter, kylarvätska och luftfilter.

För två veckor sedan gick jag igenom motorn och bytte samtliga slangar till intercoolern och dumpventil, även insugslangen till turbon. Denna är vanlig att den spricker och är som ni vet ett helvete att byta, så det är klart. Dessutom är den grövre, nu spoolar det lite snabbare d—0.o—b. Bytte servooljan samtidigt.

Bytt torr damasker till drivknut fram och gjort hjulinställning i november.

Skavanker
      Ett par. Solblekt på den bakre stötfångaren och elkabeln till bakrutetorkaren är av. (torkarmotorn funkar fint, bara kabel som behöver skarvas).

Jag kan eventuellt fixa en rekonditionering av lacken innan köp för en extra slant. Detta borde även fixa den solblekta stötfångaren (observera att lacken är i väldigt bra skick med undantag ifrån stötfångaren).

Övrigt
      Fjäderbensstag fram sitter monterat.
      3″ utblås för det rätta ljudet.
      Laddtrycksmätare.
      Vid snabb affär för det utsatta priset skickar jag med en oanvänd 3″ downpipe.

Det kan köpas till testkörda coilovers som passar denna bil. Min vän äger dessa, extra bra pris om du vill köpa dom på samma gång.

Finns en hel pärm med kvitton, servicar och blanka besiktningspapper sedan 1999.

Finns på Värmdö utanför Stockholm.

PM för specifika bilder.

Ute på blocket!
      33.000:- eller bud. Behöver bli av med den!

Thornblom
      Deltagare

Blocketbump!
        Kom å titta, vill ju att den kommer i bra händer d—0.o—b

Thornblom
        Deltagare

Det verkar vara säsong för byten på blocket.. 😀
          Bumpar 38.000:- eller bud.

Thornblom
          Deltagare

Och nu behöver jag bli av med den… Bumpar till 35.000:- vid snabb affär!

Thornblom
            Deltagare

33, kom igen nu!

LibertyRS
              Deltagare

Hej finns den kvar? 🙂

Thornblom
                Deltagare

Såld 🙂

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.