SSC Allmänt snack Allmänt småprat Finns det intresse av att köpa quickshift?

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 50 totalt)
  • Författare
    johan84a
    Deltagare

jag vill ha en QS Alien!

hoppas du hittar en schysst verkstad nu då..
      kommer du prova Qs:en innan du skickar ut den så att man vet att allt funkar och är okej??

Mvh Johan

OzO
      Deltagare

Niklas, jag skulle personligen inte lägga mer tid och energi på egentillverkning av en quickshift nu när det tajmades så illa att det redan finns färdiga till ett överkomligt pris.

Vet inte hur många Plogen-Johan sålde av sin men jag gissar på att det inte är lönt att dra igång en QS-tillverkning. Satsa istället på klubbspecifika saker som dekaler, muggar (som Kaarlo har fixat), osv, osv. Tror det uppskattas mer.

Bara mina 2 cents… 🙂

_______________________________________________________________________________
        ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

Stefan LKPG
        Deltagare

Om du ska tillverka en QS billigt så ska du nog satsa på en sån här variant.http://www.perrinperformance.com/Products/WRX/Short_Shifter.htm

Niklas
          Deltagare

Om du ska tillverka en QS billigt så ska du nog satsa på en sån här variant.http://www.perrinperformance.com/Products/WRX/Short_Shifter.htm

Nu när jag skall göra en QS så gör jag självklart en replika av den jag redan har. Jag köper inte hem en ny för att tillverka nya efter den.

Monterar av min QS ikväll, gör skissen imorgon och åker till verkstan på tisdag morgon.

Ozo: Du har en poäng, men jag har kommit så lång att jag lika bra kan gå hela vägen. Om det sen innebär att jag bara tillverkar en eller två.

Stefan LKPG
            Deltagare

Det blir nog bra 🙂

Niklas
              Deltagare

Hoppas på monterat och klart 500kr men som sagt, vill verkstan ha 600kr/st så skiter det sig. 🙂

Niklas
                Deltagare

Lämnade iväg skiss och spak till verkstan igår och skall dit till dem på tors-fre. Då skall de ha tagit fram ett pris. Om allt är ok så drar jag igång tillverkningen då. Har sagt att jag vill ha 5-10st till att börja med. Har man riktig tur så blir de klara redan slutet på nästa vecka. Siktar fortfarande på 500kr i pris, återkommer när jag varit hos verkstan.

Guailo
                  Deltagare

Tja!

Vad hände med detta? =)

/Peter

Niklas
                    Deltagare

Väntar på prisförslag från verkstan. Var hos dem i fredags men då hade de inte hunnit titta på det än. Hoppas de hör av sig nästa vecka. Maxpris för er köpare är 500kr (plus eventuell frakt) annars tänker jag inte gå vidare då det inte känns någon större mening.

MickeM
                      Deltagare

Jag hoppar nog på SP’s erbjudande… 🙁

Men vill gärna se bilder på denna som du nämnde…
                        ”Man skulle kunna tänka sig att man beställa antingen en svart eller
                        en blå. Självklart har den blå en gul SSI-logga.”
                        Man kan ju alltid byta 🙂

/MickeM

Niklas
                        Deltagare
                          zOdi
                          Deltagare

Jag vill ha en! hur går det med tillverkningen ? och är slutpriset bestämmt ? Finns det möjlighet till leverans på 5års träffen ?

zOdi
                            Deltagare

Jag vill ha en! hur går det med tillverkningen ? och är slutpriset bestämmt ? Finns det möjlighet till leverans på 5års träffen ?

zOdi
                              Deltagare

Älgen ? 🙂

Niklas
                                Deltagare

Har inte hört ett ord från firman. De verkar inte vara så sugna på sammarbetet. Får se om jag tar en annan firma. Nu är det dock semestertider. Vill du ha en QS direkt så får du väl köpa från Streetpower.

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 50 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.