- Detta ämne har 25 svar, 4,047 deltagare, och uppdaterades senast för 4 år, 2 månader sedan av Christian S.
-
FörfattareInlägg
-
26 januari, 2007 kl. 11:28 #43360NiklasDeltagare
Så alltså, man byter en metallbricka mot en gummibricka så försvinner dunket? Men folk har ju betalat dyrt för bussningar tidigare, nu kostar det bara 11kr att få bort “missljudet”. Är båda lösningarna lika bra eller? Någon som har erfarenhet och kan svara?
26 januari, 2007 kl. 15:08 #43350DesenDeltagareJag frågade Tommy Nilsson just den frågan om hårdare bussningar istället. Han påstod att även de hårdare STI bussningarna gjorde likadant och gummiringen blir mest effektivt mot klonket.
Hur det sedan är med bussninga från powerflex lr liknande vet jag inte.
Snabba svängar mellan topic o off topic på det här forumet 😉 😉
/Andreas, Skåne, Kristianstad
http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
300 st posters av Block 1250kr
1st porrfilm 199kr
2st öl 28kr
Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!26 januari, 2007 kl. 17:03 #43345GrusdraparnDeltagareDå chockar jag med lite on-topic också. Det går att framkalla klonket även med STi-bussningar.
/K – on-topic *off* 😉
26 januari, 2007 kl. 17:51 #43338SecretAgentManDeltagarePowerflexbussningar tar bort klonket, inte ens när man står med respons på, 6999 rpm, fyra klistriga 215 dunlop direzza, fulldiffat, dubbelskivig sinter och en ettrig 16g så klonkar det…men när drivaxlarna går av klonkar det desto mer. :+
Desen – ASG
/J
26 januari, 2007 kl. 19:09 #43355keltaDeltagaremåste titta på min kuggjulsbox tycker jag känner igen dunkandet på min brum brum oxå
26 januari, 2007 kl. 19:22 #43351DesenDeltagareDå har man som jag ser det alternativen att antingen lägga dit ringar för 11kr som tar bort klonket och styvar upp, eller att köpa powerflex bussningar och ner med vagga och pressa i dem. Man måste väl ta nar tanken med om man ska ha ner vaggan?
Eller kan man göra som dräparn och fotografera sin bil och sedan rita dit bussningar i paint 😉 :+ 😀
1st porrfilm 199kr
2st öl 28kr
Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!26 januari, 2007 kl. 19:40 #43339SecretAgentManDeltagareJag gassvetsade, tigersågade, karvade medels morakniv och använde kraftuttryck för att få ur standardbussningarna, powerflex är busenkla att montera (2 halvor, en från varje sida, och en rostfri hylsa i mitten).
Smält bussningsgummi bränner fast på underarmarna, bara så ni vet. 😀
/J
26 januari, 2007 kl. 19:58 #43356keltaDeltagaresatana va onti
jag pokstaverar para en kång s som i söttbulle26 januari, 2007 kl. 21:37 #43352DesenDeltagareEn dag i garaget utan smält buusningsgummi på armarna, är ingen bra gargedag. 😉
Men hur gjorde du med de bakre bussningarna? Bytte du dem med?
1st porrfilm 199kr
2st öl 28kr
Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!26 januari, 2007 kl. 22:12 #43340SecretAgentManDeltagareAlla bussningar är bytta i Silverpilen. 😀
De sista längs bak på diffen byttes i somras (jag tog nästan OzO’s icke-installerade inofficiella Defi-på-hyllan rekord) när den gamla originaldiffen sade upp sig på ett lagomt katastrofalt sätt. 😀
Diffen måste ned, och det är en bra idé att pilla ur pinnbultarna ur difflocket om man hade tänkt sig få tillbaka diffen på plats igen med tuffare bussningar. :+/J – har ett par olika “t-tröjor”, en del har gjort ont att skaffa, andra har kostat skjortan 😀 och vissa har man fått svära en del över – men KUL är det! :7
3 oktober, 2020 kl. 08:29 #43357Christian SDeltagareJag satte på min STI-bussning från powerflex från den mest solida modellen. Jag skulle hävda att även de hårdare STI-bussningarna gjorde detsamma, och gummiringen är mest effektiv mot grepp.
grattis till året tråd lyft d—0.o—b , det var ju bara 13 år och 7 månader sedan någon skrev i den här tråden senast 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.