Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #43360
    Niklas
    Deltagare

      Så alltså, man byter en metallbricka mot en gummibricka så försvinner dunket? Men folk har ju betalat dyrt för bussningar tidigare, nu kostar det bara 11kr att få bort “missljudet”. Är båda lösningarna lika bra eller? Någon som har erfarenhet och kan svara?

      #43350
      Desen
      Deltagare

        Jag frågade Tommy Nilsson just den frågan om hårdare bussningar istället. Han påstod att även de hårdare STI bussningarna gjorde likadant och gummiringen blir mest effektivt mot klonket.

        Hur det sedan är med bussninga från powerflex lr liknande vet jag inte.

        Snabba svängar mellan topic o off topic på det här forumet 😉 😉

        /Andreas, Skåne, Kristianstad

        http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
        300 st posters av Block 1250kr
        1st porrfilm 199kr
        2st öl 28kr
        Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!

        #43345
        Grusdraparn
        Deltagare

          Då chockar jag med lite on-topic också. Det går att framkalla klonket även med STi-bussningar.

          /K – on-topic *off* 😉

          #43338
          SecretAgentMan
          Deltagare

            Powerflexbussningar tar bort klonket, inte ens när man står med respons på, 6999 rpm, fyra klistriga 215 dunlop direzza, fulldiffat, dubbelskivig sinter och en ettrig 16g så klonkar det…men när drivaxlarna går av klonkar det desto mer. :+

            Desen – ASG

            /J

            #43355
            kelta
            Deltagare

              måste titta på min kuggjulsbox tycker jag känner igen dunkandet på min brum brum oxå

              #43351
              Desen
              Deltagare

                Då har man som jag ser det alternativen att antingen lägga dit ringar för 11kr som tar bort klonket och styvar upp, eller att köpa powerflex bussningar och ner med vagga och pressa i dem. Man måste väl ta nar tanken med om man ska ha ner vaggan?

                Eller kan man göra som dräparn och fotografera sin bil och sedan rita dit bussningar i paint 😉 :+ 😀

                /Andreas, Skåne, Kristianstad

                http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
                300 st posters av Block 1250kr
                1st porrfilm 199kr
                2st öl 28kr
                Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!

                #43339
                SecretAgentMan
                Deltagare

                  Jag gassvetsade, tigersågade, karvade medels morakniv och använde kraftuttryck för att få ur standardbussningarna, powerflex är busenkla att montera (2 halvor, en från varje sida, och en rostfri hylsa i mitten).

                  Smält bussningsgummi bränner fast på underarmarna, bara så ni vet. 😀

                  /J

                  #43356
                  kelta
                  Deltagare

                    satana va onti
                    jag pokstaverar para en kång s som i söttbulle

                    #43352
                    Desen
                    Deltagare

                      En dag i garaget utan smält buusningsgummi på armarna, är ingen bra gargedag. 😉

                      Men hur gjorde du med de bakre bussningarna? Bytte du dem med?

                      /Andreas, Skåne, Kristianstad

                      http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
                      300 st posters av Block 1250kr
                      1st porrfilm 199kr
                      2st öl 28kr
                      Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!

                      #43340
                      SecretAgentMan
                      Deltagare

                        Alla bussningar är bytta i Silverpilen. 😀

                        De sista längs bak på diffen byttes i somras (jag tog nästan OzO’s icke-installerade inofficiella Defi-på-hyllan rekord) när den gamla originaldiffen sade upp sig på ett lagomt katastrofalt sätt. 😀
                        Diffen måste ned, och det är en bra idé att pilla ur pinnbultarna ur difflocket om man hade tänkt sig få tillbaka diffen på plats igen med tuffare bussningar. :+

                        /J – har ett par olika “t-tröjor”, en del har gjort ont att skaffa, andra har kostat skjortan 😀 och vissa har man fått svära en del över – men KUL är det! :7

                        #43357
                        Christian S
                        Deltagare

                          Jag satte på min STI-bussning från powerflex från den mest solida modellen. Jag skulle hävda att även de hårdare STI-bussningarna gjorde detsamma, och gummiringen är mest effektiv mot grepp.

                          grattis till året tråd lyft d—0.o—b , det var ju bara 13 år och 7 månader sedan någon skrev i den här tråden senast 😀

                        Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.