Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Anders K
    Deltagare

Ett tips till er som fått dörruppslag eller andra småbulor på bilen.

Jag tog kontakt med en kille på cardent som fixade mina irriterande bulor på bilen.
      Blev himla bra resultat utan att behöva lacka om. Han fick även till en som det var ett litet veck i mitten..trodde jag aldrig.

Tänkte bara att det kanske finns fler som jag som inte kände till att det gick bula ut dem utan att behöva lacka om…

Rekomenderas varmt! 🙂

OzO
      Deltagare

http://www.cardent.se/ 🙂
        _______________________________________________________________________________
        ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

MickeM
        Deltagare

När jag köpte min Impreza så körde jag in den i garage direkt och gick över hela karossen (tvätt, vax, puts, poler, osv). Efter två veckor på jobbet så var det dags för att tvätta bilen. Då upptäckte jag en efter en ny liten @£$#¤%& bugla, skråma, veck eller dylikt… totalt 18 nya noga räknat!!! Sen dess har jag inte parkerat på min gamla plats utan på en annan och jag har heller inga nya skador. Det är 17 måndader sedan.

Så det är nog parkeringsteknik det hänger på, för det kommer alltid att finnas folk som inte fattar att man bryr sig om sin bil man betalt dyra pengar för.

Men med vakande falköga så attackerar jag varenda en som stöter till en bil med sin dörr, släpar sin matkasse på den, lutar sig mot nya bilar / nylackade… Såå hur mycket skall man kräva i handen om man stöter på nån som nyss smällt upp dörren i sidan på min bil? Att dra in försäkringsbolag och sånt kan ibland kännas lite utdraget…

Anders K
          Deltagare

Visst är det oroligt irriterande när det händer… Jag försöker alltid tänka på var jag parkerar, ställer mig helst ute mot en kant eller dyl..Inget ont om barn eller barnfamiljer, fast jag brukar undvika att parkera brevid en bil med barnstolar om det är trångt.. Ska ifs bli pappa nu innom två veckor och jag lär inte slå upp dörren hur som helst så dom flesta är nog försiktiga men det finns ju dom som inte bryr sig..
            Hehe tjejen kan bli tokig ibland när jag åker förbi lediga platser i jakt på en bättre, som är längre bort…:-)

Hur mycket man ska ha i handen om man tar nån på bar gärning? Svårt att säga, killen jag anlitade tog 650kr +mons vilket blir 812,50 kr per panel (panel=dörr). Sen är det ju inte alltid det går att fixa bulan, tex om det sitter nån förstärkning precis där.. men 1000-1500Kr är väl rimligt.

down_the_drain
            Deltagare

irriterande e det när folk skall ställa sig precis sidan om min bil fastän det finns tonvis med lediga parkerings platser runt om!! Jag tror det kvittar hur rädd man e om sin bil. kommer alltid lite bulor el jack för eller senare. Ett exempel… Var på IKEA i malmö, parkerade givetvis så långt från alla som möjligt, gick ut vid middags tid och flyttade min bil ännu längre bort eftersom det hade kommit fler bilar runt om min. Kommer ut senare på eftermiddagen och ser att någon har kör en kundvagn i bakdörren på bilen. Blev 2-3 millimeter stora jack i bildörren 🙁 Jävla as!! Hade jag sett det så hade jag nog bankat sönder deras bil totalt !!!

/Peter ”som hatar oförsiktiga människor” x(

SubaruPhille
              Deltagare

Mjo det är riktigt hämskt det där.

Blev nästan gråt färdig när lackfirman slipade ner sidan och märkte ut alla små bulor. bilen såg ut som en prickig korv innan lack..

ohhh skall hämta min nylackade bil nästa vecka!!! 🙂

MittX
                Deltagare

Fan ja skulle behöva gå över min bil me sånt här!! fixar la d te nästa sommar kanske… ska ju köra en vinter först vet ju inte va som kan hände då 😉

ImprezaVbG
                  Deltagare

Jag gjorde detta i vintras hos en kille…blev riktigt bra o de va rätt billigt,tror de va 4 st =300 spänn.
                    Men nu har det kommit nya,verkar som om man får lägga lite stålar på detta varje år.
                    Ha de gött…nu drar jag på semester i 4 veckor…mums 😛 😛

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.