SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Fjäderbensstag bak till gamla karossen

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
  • Författare
    Adam K
    Deltagare

Johan,
      Vi låter bygga burar med tvärstag istället! 😮 😛

jraberg
      Deltagare

Johan,Vi låter bygga burar med tvärstag istället! 😮 😛

hehe, tanken slog mig och vi(killen jag pratade om förut) satte oss och räkna på det hela(stålrör).
        Dvs att svetsa ihop en egen triangelkonstruktion. Men det blev inte direkt kostnadseffektivt om man jämför priserna som jag fått på aluminiumstag, för det vill man ju helst ha pga vikt. Bur kommer snart 😀 måste bara få en emergency fri dag och lite mindre antal nattjobb.

Jag pm’ar dig fea. Vill inte ta det här i tråden..
        Om Adam är intresserad så får du givetvis vara med 😉

-johan

killemannen
        Deltagare

Det vart för övrigt ett fjäderbenstag från Streetpower av märket Summit.

Det var riktigt bra passform på staget och det såg riktigt bra ut efter montering.

Bilder finns att se via garaget länken i min signatur för intresserade.

whitestripe
          Deltagare

är riktigt nyfiekn på hur du monterade staget.

Har själv sneglat på ett bakre stag men det verkar assvårt att montera?

Janne248
            Deltagare

Det är inet så svårt. Bort med baksätet. Se till att bilen står stadigt mot marken,skruva bort muttarna på tornen. Lägg på ditt stag, på med muttrarna igen och dit med baksätet.

Se denna länk för hur jag gjorde på min fd. GT.

whitestripe
              Deltagare

Det är inet så svårt. Bort med baksätet. Se till att bilen står stadigt mot marken,skruva bort muttarna på tornen. Lägg på ditt stag, på med muttrarna igen och dit med baksätet.Se denna länk för hur jag gjorde på min fd. GT.

ska beställa ett direkt. =)

monterade ett främre igår. summit. 😛

killemannen
                Deltagare

är riktigt nyfiekn på hur du monterade staget.Har själv sneglat på ett bakre stag men det verkar assvårt att montera?

Det är förbaskat enkelt,

Det finns en riktigt bra guide på internet till hur man gör ifall du känner sig osäker: http://www.scoobymods.com/forums/showthread.php?t=222

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.