Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    __dano
    Deltagare

har ett problem med min fjärrdosa… Den låser/öppnar bara på vänster sida? Nån har sagt att man kan ställa in detta så den ska låsa/öppna så men de tror jag väl inte? kan inte hitta några kabelbrott

Nån som haft samma problem?

Gilarski
      Deltagare

Vet ej vad du har för larm men det låter konstigt. Att endast förardörren låses upp kan jag tänka mig är en ‘feature’ på lite ballare larm.

Om du inte vet vart styrenheten sitter så kolla om du har ström fram till de motorer som just nu inte låser upp. T.ex kan du ansluta en 12V glödlampa på kontakten & se om den tänds när du larmar av/på då vet du om det kommer fram elektroner i vart fall :rolleyes:

Då kan du utesluta motorerna om du får ström. Nästa steg blir och kolla kablaget, kan ju vara skadat nånstans eller tom kopplats ur av nån jäkla anledning (de flesta k-don har dock låsning).

Kan ju vara drivaren på utgången i styrenheten som lackat ur också. Sista är väll att det faktiskt finns en sån där ‘feature’ i ditt larm, även om jag personligen är tveksam till det. 🙂

Mumin
        Deltagare

Jag har samma problem. men jag vet att jag har skadad kabel som går till dörren dvs jag kan juka på kablarna och då hoppar den igång 🙂 men se vet jag inte om du har samma problem som jag! men tyckte du fick alla problem svarade 🙂

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.