Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35639
    bjernekull
    Deltagare

      Igår visade det sig att batteriet var het urladdat. Inte något konstigt i sig, men när jag kopplade in batteriladdaren så gick motorfläkten igång. Nyckeln satt inte ens i tändningslåset.
      När jag sedan laddat batteriet ett par timmar så plockar jag bort laddaren, men fläkten går fortfarande. Någon som upplevt något liknande tidigare?

      Outback 2.0D 2009

      #287421
      Igge
      Deltagare

        Igår visade det sig att batteriet var het urladdat. Inte något konstigt i sig, men när jag kopplade in batteriladdaren så gick motorfläkten igång. Nyckeln satt inte ens i tändningslåset.
        När jag sedan laddat batteriet ett par timmar så plockar jag bort laddaren, men fläkten går fortfarande. Någon som upplevt något liknande tidigare?

        Outback 2.0D 2009

        På min Audi 80 från 88 har jag upplevt samma sak, ett relä som hängt sig då.

        På den satt reläna lätt åtkomliga i en box (säkringsboxen?) så man kunde plocka ett i taget tills man hittade den felande och kunde köpa en ny på skroten. Ingen aning om elsystemet på din bil dock, känns som att det kan vara några generationer mer modernt 😛

        Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

        #287423
        bjernekull
        Deltagare

          Anade också att det är något relä som strular. Jag plockade bort två relän (main-fan och sub-fan). Så stannade fläktarna, sen satte i dem igen. Och allt verkar funka, fläktarna gick inte igång (som det skall vara när tändningen inte är på). Bilen startade som den skall och ser även att båda motorfläktarna går.
          Tror ni att det är något man bör kolla upp med verkstad?

          #287422
          Igge
          Deltagare

            Tycker det känns som att du hittat felet, men vill man kunna lita på att man kommer iväg kan det vara läge att byta reläna eller ha ett batteri i bagaget åtminstone.

            Jag skulle köra på batteri om inte delarna är billiga

            Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.