Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    thorlake
    Deltagare

Någon som testat Flatblade torkarblad på Subban?
      Funkar de bra eller är de sämre än de vanliga?

Såg att de hade på mekonomen.

/J

SVARTEN
      Deltagare

Har haft dom sedan förra året, när dom är nya funkar dom mycklet bättre och är betydligt tystare. Däremot slits dom mycket snabbare och är dyrare.

/C

thorlake
        Deltagare

Hmmm… så vad göra…
          De som satt orginal var rena skräpet och tål inte kyla för fem öre.
          Är som att ha en krokig träpinne som försöker torka rutan.
          Fonkar inte bra.

Man vill ju ha några blad som håller ett tag och som pallar kylan fint utan att bli stenhårda.

Får höra med Mekonomen om de har vad jag vill ha, eller borde jag leta på annat ställe??

andreaswrx
          Deltagare

jag köpte piaa till min! i silicon grymt bra! funkar i alla väder dock så kostar dom 800-900

Andreas

Niklas
            Deltagare

”Funkar bra i alla väder”? Vilka torkarblad funkar inte en torr och fin sommardag med solen i zenit? 😀

Jag kör med Biltema och det funkar perfekt. De kostar 50kr och då kan jag byta nästan 20 gånger vilket innebär en tid på ca 10-20 år med min förbrukningshastighet istället för att köpa torkarblad för nära tusenlappen.

Sen fattar jag inte varför Svarten ens har torkarblad, han kör väl inte när det regnar? }( 😀 :+ 😛 :*

MickeM
              Deltagare

Jag brukar rengöra mina med samma medel som jag tvättar rutorna
                med, Kent Glass Cleaner. Dom blir mjuka o lena efter det och funkar
                bra igen ett bra tag. 🙂

Byter bladen gör man väl när de spruckit då man glömt att dom frusit
                fast på vintern och försöker få bort den irriterande snöflingan mitt
                i synfältet? 😀

thorlake
                Deltagare

Blidde BOSCH med spoiler på Mekonomen för ca 400 till slut.
                  (De ylade om att man måste ha haft Flatblade orginalmonterat för att kunna ha det, vilket jag ansåg vara skitprat, men jag fick ge vika inför en enad kunddisk.) 🙂

Blidde iaf varnad för Biltemas på flera ställen så snålheten finge ge vika inför visheten. *Host!* 😉

Liten rolig grej: Var i Segeltorp och handlade, parkerade väl synligt. Mekonomen har kontor ovanpå sin egen butik.
                  FEM medarbetare stod å hängde i fönstren när jag gasade iväg. Inte utan att man kände sig lite poppis. 🙂

SVARTEN
                  Deltagare

Vilket skitsnack från dom som arbetade i den butiken. Jag handlar hos min vän som är butiksansvarig för Mekonomen Nacka. Dom kan leverera eftermarknadsflatblade från både Bosch/Valeo och SKF… Alla har samma kvalité, med andra ord dyra och bra när dom är nya och slits väldigt fort.

Förresten Äljen, så klart jag inte åker när det regnar 😮 . Det är ju vattnet jag måste torka bort med bladen efter alla otaliga tvättar :+ 😀 😉 Måste iaf fråga då du verkar vara en kille med koll på läget med verktygslådan, byter du bladen själv eller lämnar du in den till någon annan i klubben mot att du bjuder på middag i radhuset }( }( 😀

/C

Manor
                    Deltagare

…Måste iaf fråga då du verkar vara en kille med koll på läget med verktygslådan, byter du bladen själv eller lämnar du in den till någon annan i klubben mot att du bjuder på middag i radhuset }( }( 😀 /C

Själv åker jag till Jerry i Värsterås när det är dags att byta torkarblad, glödlampor eller pumpa luft i däcken :D.

God fortsättning Svarten…hälsa Adde.

mvh Mats N

SVARTEN
                      Deltagare

Det skall jag göra, god fortsättning på dig själv. Bytt namn nu lr?

/C

Manor
                        Deltagare

Jupp, namnbytet beställdes för flera år sedan…och effektuerades nyligen :D.

mvh Mats N

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.