SSC Allmänt snack Allmänt småprat Fler 22B i norden än EN?

• Detta ämne har 27 svar, 1,807 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år sedan av thehook.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 28 totalt)
  • Författare
    tendency
    Deltagare

Vänta lite nu.. finns det fler än EN 22B i norden?
      Fler än den i norge, eller är det här den?

http://www.blocket.se/vi/7103616.htm?ca=9_s

Man kanske skulle sälja bilarna, hunden, tv, hemmabio, dator osv. :7

Video: s-däck i v-väglag
      Impreza GT sedan 1999

roadtip85
      Keymaster

Fan, man kanske skulle ta en trip till banken i morgon! :7

Jag skulle nog tro att bilen inte står här i sverige, har sett liknande annonse innan, och att dom har en utomlands någonstans och tar in den om nån vill köpa den!
        Men vad vet jag…

//Anders

tendency
        Deltagare

Men det står inget i annonsen om att den står utomlands, men nu såg jag att det är en bilhandlare som lagt ut annonsen. Och jag missade helt att det stog ”Godkända strålkastare ingår”, så det är antagligen en som importeras efter beställning.

Blev nog lite ivrig. ;o

Video: s-däck i v-väglag
          Impreza GT sedan 1999

Mats
          Deltagare

Fortfarande vill jag ju veta hur en handlare lyckas ta in något som ingen privatperson kan få registrerad. Känner han Bosse på bilprovningen o lämnar 2000 under mattan eller hur funkar det?

Mats GBG
            Regionsansvarig Göteborg

tendency
            Deltagare
              Adam K
              Deltagare

vad är problemet med att rega 22B’n?
                Kan annars lysa upp mörkret lite, PB-z som satt upp den, den står säkert i UK nu.
                De brukar importera både därifrån och från Japan via England, vad jag förstår så om UK godkänner en bil så är sverige tvungen att göra det efteråt, med skiftade lysen om det är v-trafiklysen på…

modulated
                Deltagare

Den regeln gäller serietillverkade bilar. Den stora frågan är om vi i
                  sverige anser att 22b är en serietillverkad iom att den är tillverkad
                  i så få exemplar.

Men närmaste bilprovning lär väl kunna bringa klarhet i frågan för
                  hugade spekulanter.

// Patrick P – skiter i 22b och funderar på en ford fiesta istället.

Niklas
                  Deltagare

Undrar om PB-Z vill sponsra mig med en 22B mot att de får mitt dekalmonster i inbyte samt fri tillgång till bilen som reklampelare… 😉

daniel83
                    Deltagare

Den tar vi sa polisen.

Jag vill ha en 22b. :7 :7

//Daniel

Mats
                      Deltagare

För att en bil skall anses vara seriemässigt tillverkad så måste den vara gjord i mer än 500 ex. Detta säger iaf bilprovningen.

Mats GBG
                        Regionsansvarig Göteborg

modulated
                        Deltagare

Och då är det isf nästintill omöjligt att få in 22b i sverige iom att
                          den bara är gjord i 426 exemplar.

Edit : men det finns säkert lösningar på det oxå. Hur vet jag dock inte.

// Patrick P.

Niklas
                          Deltagare

En back öl.

Låt oss säga att man skulle lyckas få den registrerad i Sverige, sen är det väl inga problem att besiktiga den eller? Det är bara första gången man skall ha tur?

modulated
                            Deltagare

Har man väl fått den inreggad så skall det vara lugnt med
                              besiktningen om man inte moddar den ytterligare vad jag har förstått
                              det som. Bilen blir väl intypad med de specar den har vid
                              regbesiktning, eller har jag missat nått vitalt där? Fast frågan är
                              ju hur det är med det här exemplaret iom att den skiljer sig från vad
                              den eventuellt serietillverkade bilen hade som spec’ar iom att det
                              påstås att det är 400 kusar i det här exemplaret.

Jädrans lurigt det hela faktiskt.

// Patrick P.

Niklas
                              Deltagare

Då borde det väl inte vara så svårt. Det gäller bara att hitta någon besiktningsman som man kan snärja på ett fint sätt. 🙂

gotte51
                                Deltagare

Jag tycker det är på tiden någon i klubben skaffade en 22b! Eller? 🙂 🙂 🙂

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 28 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.