› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Fler 22B i norden än EN?
- Detta ämne har 27 svar, 1,807 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år sedan av
thehook.
-
FörfattareInlägg
-
19 januari, 2006 kl. 11:37 #103265
Niklas
DeltagareMan kanske skulle köpa en och åka ifrån Jerry. 😉
19 januari, 2006 kl. 12:03 #103249Tallen
DeltagareBilen står hos Pennine Way Garage i England dom har
iaf haft annons på den förut. 🙂/D-håller koll på annonser
19 januari, 2006 kl. 12:22 #103240SecretAgentMan
Deltagare*asg* @ Äljen
Med KN bakom ratten lr? :p
/J
19 januari, 2006 kl. 12:33 #103260Plura
DeltagareLite surt om man köper bilen och sedan inser att det är riktigt svårt att få den inreggad i sverige. Då står man där med en bil som man bara får traila runt med på släpet och aldrig köra…
Banträffar kräver ju besiktigad bil… så när man vår köra den är en gåta för mig.Tur man inte har dom pengarna över så man slipper fundera på det…
/Pelle
19 januari, 2006 kl. 13:29 #103243Kvarnis
DeltagareIofs så är det inte helt omöjligt att lyckas regga den om den är reggad i UK..stor chans att besiktning Ing. inte har kolla på att den inte är serie tillverkad… 😉
19 januari, 2006 kl. 13:45 #103242Manor
DeltagareVisst är en 22B ballare än ballast…men högerstyrt och ännu inte besiktigat och 8 år gammal…för nästan samma pengar som en flång ny WRX STi :o. Nej, det kan det inte vara värt om man inte har ett museum…
mvh Mats N
19 januari, 2006 kl. 13:55 #103266Niklas
DeltagareVisst är en 22B ballare än ballast…men högerstyrt och ännu inte besiktigat och 8 år gammal…för nästan samma pengar som en flång ny WRX STi :o. Nej, det kan det inte vara värt om man inte har ett museum…mvh Mats N
Jo, det är ju mycket tuffare att ha en Audi RS4 än en Audi UrQuattro…noooooooooog. 😛
Jerry: Pffffft! Jag har tränat massor på väg till och från dagis. 🙂
19 januari, 2006 kl. 17:36 #103258tendency
DeltagareDet här med reggning & besiktning är ju ett gissel.
Jag förstår inte varför den (bl.a) inte får tas in!?Men man tycker ju att eftersom dom har satt ut annons,
så borde dom ha kollat upp att allt är grönt med att ha
den som privat bruk, annars kunde de informera om det.Hellre 22B än en flång ny Wrx STi. 🙂 Dock är det ju en risk.
19 januari, 2006 kl. 18:18 #103250MDE
DeltagareVar hittade ni informationen om att ska vara serietillverkad nånstans
hittar ingen info oss på vägverket/bilprovning borde inte vara ett problem att regga fordonet kommer ju från annat EU land med allt det innebär.
/MDE(iof så har alltid trodd att serie skulle vara 200 o inte 500)
19 januari, 2006 kl. 18:29 #103247modulated
DeltagareFrån vv.se :
Vad som sägs ovan gäller inte fordon som är konstruerade för vänstertrafik, är utrustade med hastighetsmätare som har brittisk standard eller fordon som tillverkas i små serier. Det som gäller för ditt fordon kan du få reda på hos närmaste bilprovningsstation. Du behöver följande handlingar och intyg vid registreringsbesiktningen:
* vågsedel från godkänd våg (kan i många fall fås i samband med registreringsbesiktningen),
* CoC-dokument alt. registreringsbevis (båda handlingarna i original),
* tekniska data.// Patrick P – har läst på förr om 22b
20 januari, 2006 kl. 13:26 #103255Adam K
DeltagareCitat från PB-Z ”Vi skulle inte sätta ut en annons om vi inte var säkra på att få den reggad.”
De har hållit på med Japan o Englandsimprot i några år…21 januari, 2006 kl. 11:38 #103241Perra
DeltagareFrån vv.se :
Du behöver följande handlingar och intyg vid registreringsbesiktningen:
* vågsedel från godkänd våg (kan i många fall fås i samband med registreringsbesiktningen),
* CoC-dokument alt. registreringsbevis (båda handlingarna i original),
* tekniska data.
// Patrick P – har läst på förr om 22bCoC kan vi ju glömma för 22B har aldrig varit helbilsgodkänd och det behövs inte heller för att få en bil reggad i Sverige. (I så fall skulle ingen Skyline lyckas bli reggad, t.ex.) Som Kvarnis säger så är risken minimal att SBP skulle veta att det här är en bil tillverkad i en liten serie. Det enda abret jag kan se för att regga den är väl om man kan få nåt intyg från Subaru på dom tekniska uppgifterna? Ger dom ut sånt eller hur har Kroken, Grusdräparen och övriga som privatimporterat gjort? Om man får ett sånt intyg så är det ju bara att köpa och rulla in hos SBP. 😀 Annars _bör_ det ju räcka med V5C dokumentet från England. Enligt VV själva så ska det ju räcka men det vet man ju hur det är med deras regler och vad SBP säger… Det stämmer ju inte alltid överens.
/P
21 januari, 2006 kl. 12:22 #103248thehook
DeltagareMin tog jag in som flyttgods, så det var inga problem för mig… 😛 😀
Mvh Krooken – ångrar att han inte köpte en Skylift till frugan 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.