› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › fler som har problem med sina STD coilovers samt återförsäljaren av dom?
- Detta ämne har 23 svar, 5,965 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 2 månader sedan av
andreaswrx.
-
FörfattareInlägg
-
23 april, 2011 kl. 13:44 #222784
andreaswrx
DeltagareHur fan kan ni som inte har en aning om detta kommentera angående detta ???
Christian kan kontakta mig på 0708370524 om han har problemska jag behöva sitta på ett forum och lägga ut vad anledningen till detta är
har haft en minst sagt helvetes period i mitt liv för dom som undrar.Har du problem med dit privatliv och inte klara att sköta firman och service till kunderna så får du ju räkna med att folk blir sura och du får kritik på olika forum, detta bevisa ju bara ännu en gång att man bör köp kända märke där det finns delar och service till. Det som är billigt att köpa kan bli dyrt i längden
24 april, 2011 kl. 15:39 #222779arellano
DeltagareHar du problem med dit privatliv och inte klara att sköta firman och service till kunderna så får du ju räkna med att folk blir sura och du får kritik på olika forum, detta bevisa ju bara ännu en gång att man bör köp kända märke där det finns delar och service till. Det som är billigt att köpa kan bli dyrt i längden
Hur vet du att han inte kan sköta firman !
Privaliv !!!!
Att man ”bör” köpa kända märken vet jag också.
24 april, 2011 kl. 16:10 #222785andreaswrx
DeltagareHur vet du att han inte kan sköta firman !
Privaliv !!!!
Att man ”bör” köpa kända märken vet jag också.
har man ingen service till sina kunder, när det är problem och han skriver att han haft ett helvetes period i sitt liv så har han ju inte sköt sin firma? om han hade sköt sin firma så borde ju inte denna tråden kommit upp här.
om du tycker det är ok att vänta sen october på reservdelar, det är väl 7 månader leveranstid, i det lägget har man 0 kundvård utan vill bara sälja och tjäna så mkt pengar det går.
8 maj, 2011 kl. 13:55 #222793Christian S
DeltagareJag har nu tack vare ett cross och enduro företag i kållered nu fått tag på en ny ring, det blev en som igentligen är till en KTM 80cc cross:) så nu ser det ut så här
kanske inte det allra snyggaste men det funkar, hade väll igentligen velat byta den andra ringen med (den som är närmast fjädern) då den inte ser så rolig ut men det är ju bara kosmetiskt då den fungerar som den ska.Det som händer nu är att jag ska sälja dom då jag har beställt en uppsättning D2 Racingsport Track Racing coilovers ifrån Street Performance där man iallafall tar hand om sina kunder och inte bara är intresserad av att kränga nya grejer utan även hjälper till när man vill ha hjälp med grejer man köpt där eller bara undra något.
Här kommer nu hela mail koversationen helt ocensurerad (nyaste först)
From: Jesper [subba@bredband.net]
Sent: 21/4/2011 1:11:51 PM
To: christian svegenius
Subject: Re: reservdelar STD ben
Snygg tråd du skapat
om du vill ha någon hjälp överhuvudtaget så kan du ta bort tråden och kontakta mig
0708370524Mvh Jesper
[INDENT]—– Original Message —–
From: christian svegenius
To: subba@bredband.net
Sent: Tuesday, April 19, 2011 4:01 PM
Subject: Re: reservdelar STD benHur går det?
Det är ju 1 månad sedan jag skickade mail till dig senast och nånting borde det ju hänt på den tiden?/Christian
<-----Ursprungligt Meddelande----->
From: christian svegenius [christian78@home.se]Sent: 15/3/2011 10:04:15 PM
Japp, dom som sitter under fjädern.
Precis för då kan jag byta ut dom på det andra bak fjäderbenet också./Christian
From: Jesper [subba@bredband.net]Sent: 15/3/2011 6:45:04 PM
Hej !
Har haft alldeles för mycket på jobb och privat
Jag har mailat nu iallafall
det var bara dom yttre ringarna du skulle ha
2 av varje ?Mvh Jesper
Sent: Wednesday, March 09, 2011 10:08 PM
Subject: Re: reservdelar STD benTjena.
Hur går det ? får du hem dom snart? hade varit gött att få dom snart då det är typ 4 månader sen jag kontaktade dig första gången och undrade om du kunde fixa det.
/Christian
From: christian svegenius [christian78@home.se]Sent: 31/1/2011 9:01:35 PM
Ok.
Kolla på det och återkom så fort du vet nått.Mvh Christian
From: Jesper [subba@bredband.net]Sent: 31/1/2011 7:53:00 PM
Hej Christian !
Har inte fått detta gjort tyvärr
ledsen men badar i jobb och andra bekymer
ska se om vi kan lösa detta denna veckaMvh Jesper
Sent: Friday, January 21, 2011 11:47 PM
Subject: Re: reservdelar STD benTjena.
Hur går det med delarna? skulle vilja ha dom snart så jag kan fixa fjäderbenet.
/Christian
From: christian svegenius [christian78@home.se]Sent: 25/11/2010 5:24:56 AM
Hej!
Det är bara att beställa 🙂
Kanske lika bra att beställa till 2 ben så har man dom andra i reserv.Ja det är nog smuts, det va rätt mycket skit där på dom benen jag fick isär.
Har inte försökt få isär den nått mer men får väll ta och hta tag i det snart.Mvh Christian
From: Jesper [subba@bredband.net]Sent: 24/11/2010 7:50:51 PM
Hej Christian !
Nya ringar kostar inte mycket
Ca 10 dollar för 2 tror jag det var, sen blir det väll lite frakt och tull
Vill du att jag beställer åt dig ?I övrigt har jag inget bra tips men man brukar ju värma på allt som inte vill släppa
det är nog skit som letat sig ditt, borde inte vara rost iallafall
du kanske fått loss det redanMvh Jesper
Sent: Sunday, November 07, 2010 9:14 PM
Subject: Re: reservdelar STD benKanon!
Du har inget bra tips på hur jag ska få isär fjäderbenet? har spejat ner en massa rostlösningsmedel för att få det att gå lite lättare men det går fortfarande skit trögt att snurra på den, nu när jag har den lös så händer det inte ett skit om man tar en stor polygrip och försöker dra runt det genom att ta tag på ringarna.
/Christian
From: Jesper [subba@bredband.net]Sent: 7/11/2010 7:53:15 PM
Hej !
Jag ska kolla vad det kostar att få hem ett sett ringar
Mvh Jesper
Cc: subba@bredband.net
Sent: Thursday, November 04, 2010 10:38 PM
Subject: reservdelar STD benSkickade det här i ett PM på forumet till dig för snart 2 veckor sedan som du fortfarande inte har svarat på så jag provar att skicka ett mail till dig istället, funkar inte det så får jag väll ta och ringa dig istället.
Tjena Jeppe.
Jag undrar om det går att få tag på dom ringarna som håller och låser fjädern för jag skulle behöva nya till ena sidan bak då dom inte ser så fina ut längre samt att gängorna är typ paj i den lilla ringen (den nedre) efter det att jag har bankat och slått på ringarna
anledningen är att jag tänkte höja bilen inför besiktningen som jag har i slutet av veckan då den va lite väl låg sist jag besiktade då vi fick lyfta bilen lite för att kunna få under släden dom har på liften
Fram gick jätte bra att justera höjden men bak hade det fastnat som fan men till slut så släppte det på ena sidan men på andra sidan så går det fortfarande skit trögt så nu skiter jag i det och monterar på orginal benen så länge så tar jag och smörjer upp coiloversen innan jag monterar dom igen, bilen kommer ställas av efter besiktningen så det är ingen jätte panik att få fram nya ringar.Coiloversen har suttit på i lite mer än 1 år och är en av dom första satserna som du tog hem när du hade erbjudande på dom här på forumet första gången.
Ha det bra.
Bilen är nu besiktad och avställd, idag så hade jag isär och smorde upp dom 3 fjäderbenen som det går att justera höjden på och det 4e fjäderbanet går fortfarande jävligt trögt så det har jag inte fått isär ännu.
/Christian i GBG med den svarta Impreza Type R:en i Subaru klubben
[/INDENT][/INDENT][/INDENT][/INDENT][/INDENT]
tack så mycket för det senast mailet jeppe, det värmde värkligen men nu vet man ju tyvärr hur du igentligen är vilket är synd då jag alltid tyckt att du har varit en sjyst, trevlig och bra kille och tycker att det är synd att det har blivit så här.
8 maj, 2011 kl. 14:17 #222777Manor
DeltagareTrist kan man väl bara sammanfatta det hela med :(.
Toppen att du fick tag på en ring, och också tipsade om detta på forumet för andra som kanske råkar ut för samma bekymmer.8 maj, 2011 kl. 15:38 #222786andreaswrx
Deltagarejeppe ”I övrigt har jag inget bra tips men man brukar ju värma på allt som inte vill släppa”
haha på grejer som det finns gas i. snacka om bra service, och att man har KUNSKAP om vad man säljer och hur det ska renoveras
11 maj, 2011 kl. 15:27 #222790Just try
DeltagareHåller med tidigare inlägg om att det minsta man kan säga är att detta är trist. Även jag har uppfattat importören som en hel schyst kille som mer än gärna ger tips och råd med allt möjligt. Tyvärr vet jag bättre nu.
Dock är det skönt att det löst sig för Christian, även om vi fick lösa det själva.
Nu kan vi släppa detta och se fram emot en härlig bil säsong!
24 maj, 2011 kl. 10:00 #222781jeppe
DeltagareOm Christian hade ringt istället för att maila till en privat adress som jag inte bevakar så kanske allt hade löst sig bättre
det finns dessutom dämpare på lager som man hade kunnat låna ringar från, men att vara personlig och ringa verkar inte fungera för han
Jag har väntat på ditt samtal, men du har inte ringt och efter detta utkast så kunde man ju tro att du kanske borde ringt.
Att Christian dessutom 1,5 dagar efter sitt mail till mig väljer att vräka ur sig detta på forumet är ju bara sorgligt
har knappast hållt mig undan men har haft jäkligt mycket, då jag driver ett annat stort företag med extremt mycket kunder som dessutom är mycket nöjda så har det helt enkelt blivit för mycket att stå i, men att påstå att jag inte sköter mitt/mina företag är helt fel. Andreas ska inte yttra sig i fler saker du inte vet något om.Att jag överhuvudtaget skrev tidigare i denna tråd var för att en nöjd STD kund ringde mig och sa att den kommit upp, som sagt 1,5 dagar efter Christians senaste mail som jag inte ens hade sett innan jag fick reda på telefon om denna tråd.
Är det konstigt att man reagerar när detta blir ett personligt påhopp på ett forum på en person som du/ni dessutom ska stå rakryggad mot på framtida träffar.
Man får gärna skriva på ett forum om man inte är nöjd med ett företag men som Christian skriver själv så har ju dämparna fungerat bra med att han inte fått reservdelar som han bett om, att hänga ut en personligen är riktigt lågt, dessutom inte ringa först och fråga, att sedan lägga ut en komplett personlig mailkonversation på forumet. vad ska man säga ?24 maj, 2011 kl. 10:57 #222787andreaswrx
DeltagareDu jag skriver vad jag vet. Att man inte ska stå och värme en dämpare som innehåller gas är väl logiskt, lika logiskt är det väl med värme och aluminium delar,
Eller tycker du det är rätt och värmen grejer som kan explodera, std må vara lika bra som andra budgetmärke, men servicenkunskap har jag min egen åsikt om….
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.