Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    syke
    Blockerad

Hej!

Är det någon mer än jag som köpt STRI-mätare, och har problem med att batteriet laddas ur om bilen står ett par dagar?

De drar ca 50mA styck, vilket är mycket för en mätare..

Vill veta om det är mina mätare som är tokiga, eller om alla drar så mycket..

Nikke McRae
      Deltagare

Jag kör också med STRI. Och har varit med om att bilen har laddats ur vid två tillfällen. Men när jag mätte och letade hittade jag inget fel på dem, men det stämmer säkert det du säger. 🙁

Kan det gå att lösa på nått sätt? Man kanske får koppla konstanta spänningstråden till tändningen också.

/N – Jäkla dumt att man inte köpte Defi, men jag tyckte då att dessa var lite häftigare.

Desen
        Deltagare

finns batterivakter att köpa. De låter bara förbrukaren dra ur batteriet så mycket att där alltid ska finnas ström kvar att starta med. Alltså om batterispänningen går under ett visst volttal så kopplar vakten ifrån förbrukaren. De brukar klippa spänningen runt 11,6 volt.

/Andreas, Skåne, Kristianstad

http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
          300 st posters av Block 1250kr
          1st porrfilm 199kr
          2st öl 28kr
          Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!

syke
          Blockerad

Jag har mailat STRI och frågat om det är normalt att de drar så mycket. Ska även kontakta streetpower och höra. Fler som haft problem efter montering?

Just nu är jag inne på att köpa en tryckknapp i kupén som slår av 12v constant för mätarna. Tråkigt när de är så dyra .. skulle köpt beprövade defi. 🙁

.zip
            Deltagare

Just nu är jag inne på att köpa en tryckknapp i kupén som slår av 12v constant för mätarna.

Skulle det inte funka att koppla mätarna till ignition på cd/radion?
              Så har jag gjort på mina mätare och det funkar bra.

//.zip

Streetpower1
              Deltagare

Hej
                Angående STRI DSD mätarna
                Det har kommit en ny uppgraderad version
                Alla som har köpt den tidigare modellen
                Kommer att få sina mätare utbyta kostnadsfritt

Ring 0709-430010
                Mvh/Lazar/Streetpower

syke
                Blockerad

HejAngående STRI DSD mätarnaDet har kommit en ny uppgraderad versionAlla som har köpt den tidigare modellenKommer att få sina mätare utbyta kostnadsfrittRing 0709-430010Mvh/Lazar/Streetpower

Hej,
                  det låter bra! Jag hör av mig under veckan.

syke
                  Blockerad

Just nu är jag inne på att köpa en tryckknapp i kupén som slår av 12v constant för mätarna.

Skulle det inte funka att koppla mätarna till ignition på cd/radion?Så har jag gjort på mina mätare och det funkar bra.//.zip

Jopp, det har jag också gjort. Men det är den tåt som ska ha 12v constant jag funderar på att koppla till en brytare, tyvärr matar den ju minnet som håller peak-värden och varningsvärden också.

Nikke McRae
                    Deltagare

HejAngående STRI DSD mätarnaDet har kommit en ny uppgraderad versionAlla som har köpt den tidigare modellenKommer att få sina mätare utbyta kostnadsfrittRing 0709-430010Mvh/Lazar/Streetpower

Låter jättebra! :7

Streetpower1
                      Deltagare

Hej

Ni som har köpt DSD-mätare. Vänligen maila till support@streetpower.se och tala om vilka mätare ni har så skickar vi nya till er. Tyvärr så måste ni skicka tillbaka de gamla mätarna, men vi ersätter givetvis er för fraktkostnader.

OBS! Ni behöver endast skicka tillbaka själva mätaren. Inte kablage eller givare!

De första nya mätarna bör finnas på lager om cirka 2 veckor.

Mvh Hannes
                        Streetpower
                        0709-430012

RXY430
                        Deltagare

HejNi som har köpt DSD-mätare. Vänligen maila till support@streetpower.se och tala om vilka mätare ni har så skickar vi nya till er. Tyvärr så måste ni skicka tillbaka de gamla mätarna, men vi ersätter givetvis er för fraktkostnader.OBS! Ni behöver endast skicka tillbaka själva mätaren. Inte kablage eller givare!De första nya mätarna bör finnas på lager om cirka 2 veckor.Mvh HannesStreetpower0709-430012

Har mailat er men dock inte fått något svar!
                          Har ni fastnat i forumsläsandet eller vad kommer det sig att man inte har fått någon svar ang DSD mätarna??

syke
                          Blockerad

Har nya mätarna kommit in? Det har gått två veckor nu. 🙂

Streetpower1
                            Deltagare

Har nya mätarna kommit in? Det har gått två veckor nu. 🙂

Första sändningen med mätare kom igår en ny sändning kommer nästa vecka
                              Ni kan även nå oss direkt i Butiken 0454-575700 mellan 10-18

syke
                              Blockerad

Nya mätarna har dykt upp och sitter i bilen. Tyvärr lämnade jag den på mappning direkt efter, så har inte hunnit kolla om de drar lika mycket ström. Återkommer så fort jag får hem bilen igen.

Ska skicka tillbaka de gamla mätarna ASAP.

Nikke McRae
                                Deltagare

Nu har jag fått mina mätare. Turbotrycksmätaren dröjde lite, men det gör inget. Är super nöjd nu!
                                  Mina gamla (3 st) drog långt över 250 mA totalt. Nu drar de bara 20mA.
                                  De har fått tystare motorer och “fladdrar” inte på skalan, vilket jag trodde det berode på störningar från tändningssystemet.
                                  Den förra oljetrycksmätaren “vaggade” ganska mycket över skalan, vilket jag trodde var normalt, men det gör inte den nya.

Nu är STRI mätare helt klart prisvärda! 🙂

Stort tack till Streetpower för deras goodwill! :*

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.