- Detta ämne har 5 svar, 1,439 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 6 månader sedan av Simon.x.
-
FörfattareInlägg
-
15 oktober, 2012 kl. 12:44 #29365HondahojDeltagare
Hej!
Tänkte höra om det är någon mer som har tänkt montera en eftermarknadsstereo i dubbel-DIN-format i sin 2008-> Impreza/STi Racing?Jag tänker beställa lite grejer nämligen, och det kan ju vara intressant att dela på frakten som blir en ganska stor del av priset.
Jag tänkte dels beställa ett kablage som ansluter till orginalkontakten i bilen, som även har stiften för rattkontrollerna populerade (inget av de jag sett i Sverige har de kablarna med), dels beställa en JDM stereopanel som har “rätt” öppning för stereon så jag slipper den inte särskilt snygga extraramen runt stereon.
Någon mer intresserad?
15 oktober, 2012 kl. 14:44 #249173ZlasherDeltagareDet kan iofs vara intressant. Vad är det för stereo du tänkt dig? och vilken prisklass ligger de i?
15 oktober, 2012 kl. 21:50 #249176HondahojDeltagareDet kan iofs vara intressant. Vad är det för stereo du tänkt dig? och vilken prisklass ligger de i?
Jag har redan köpt en Pioneer AVH-4400BT. 🙂 Den ligger på ca. 3500:- men det finns mycket billigare dubbel-din-stereos.
Det jag har tänkt samköpa är ett kablage (från Subarukontakt till standardkontakt) från USA, det finns sådana att köpa i Sverige från ca 200:- men de har inte kablarna för rattfjärr instiftade som USA-kablaget har så då måste man karva i originalkablaget för att få ut de signalerna. Kablaget kostar 13 dollar i USA plus tull, men frakten kostar nog lika mycket eller mer.
Nästa puck är att man i Sverige kan köpa en ram att sätta runt stereon (då originalstereon utan nav är bredare än dubbel-din), men den är dyr för en plastbit (har sett priser på 450:-), så jag har tänkt köpa en originaldel från JDM-marknaden, där den delen av instrumentpanelen som sitter runt stereon har en mindre öppning som passar dubbel-din-måtten. Blir kanske mellan 700-1000:- för den, men det blir mycket snyggare än med den lilla plastramen runt stereon.
Har inte du en MY08 förresten? Levererades inte de med någon eftermarknadsstereo med nav? Eller kommer jag ihåg fel?
Jag har även tänkt ringa Subaru och höra om de säljer originaldelen, men jag tror att den bara säljs i Japan.
17 oktober, 2012 kl. 13:32 #249174ZlasherDeltagareJag har redan köpt en Pioneer AVH-4400BT. 🙂 Den ligger på ca. 3500:- men det finns mycket billigare dubbel-din-stereos.
Det jag har tänkt samköpa är ett kablage (från Subarukontakt till standardkontakt) från USA, det finns sådana att köpa i Sverige från ca 200:- men de har inte kablarna för rattfjärr instiftade som USA-kablaget har så då måste man karva i originalkablaget för att få ut de signalerna. Kablaget kostar 13 dollar i USA plus tull, men frakten kostar nog lika mycket eller mer.
Nästa puck är att man i Sverige kan köpa en ram att sätta runt stereon (då originalstereon utan nav är bredare än dubbel-din), men den är dyr för en plastbit (har sett priser på 450:-), så jag har tänkt köpa en originaldel från JDM-marknaden, där den delen av instrumentpanelen som sitter runt stereon har en mindre öppning som passar dubbel-din-måtten. Blir kanske mellan 700-1000:- för den, men det blir mycket snyggare än med den lilla plastramen runt stereon.
Har inte du en MY08 förresten? Levererades inte de med någon eftermarknadsstereo med nav? Eller kommer jag ihåg fel?
Jag har även tänkt ringa Subaru och höra om de säljer originaldelen, men jag tror att den bara säljs i Japan.
Jo jag har en kenwood stereo med nav.
Problemet med den är att du inte har nån aux ut, värken för video eller slutsteg.
Och ut effekten är väl 20-25w.
Så vill man ha bättre kräm i ljudet så är ju en ny stereo med aux ut ett bättre alternativ.
Dessutom suger navin häst dase.
Men ramen runt stereon antar jag redan sitter monterad.Men på denna sidan http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?p=10308972&postcount=11 Kan man läsa om och beställa kablage som löser mitt problem.
Så jag behöver nog inget samköp om vi inte beställer kablaget tillsammans.
17 oktober, 2012 kl. 14:39 #249177HondahojDeltagarePrecis därifrån jag har tänkt beställa kablaget! 🙂
Fast är vi bara två så tjänar man ju inte så mycket på att samköpa bara den delen, vi måste ju lösa frakten mellan oss också bara för den delen isf.Hade flera personer varit intresserade av både kablaget och ramen hade man ju kunnat dela på båda frakterna, då hade det ju blivit lite mer pengar att spara.
Jag beställde den mindre ramen runt stereon ( http://www.avojdm.com/product_info.php?cPath=27_44_49&products_id=153 ) och frakten blir inte så mycket som jag trodde, strax under 200:- troligtvis. 🙂
Här syns skillnaden mot originalramen som sitter runt min typ av originalstereo utan nav:
http://www.ssstangs.com/gallery/albums/userpics/10008/IMG_0035.JPG13 maj, 2013 kl. 21:39 #249175Simon.xDeltagareHej jag undrar om någon har art nr på dessa och vad man behöver för kablage till ratt styrningen ?
Jag kommer att köra med Kenwood DDX-6023BT tror jag.
nav skippar jag ^^
//Simon
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.