› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Flera Mappningar i ECU ???
- Detta ämne har 17 svar, 1,359 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 1 månad sedan av
Pasi_k.
-
FörfattareInlägg
-
9 maj, 2007 kl. 14:07 #3728
Pasi_k
DeltagareLäste i en gammal tråd att nå´n fått 2 olika mappar i sin ecu på sin WRX STI.
Och man kunde byta mellan dessa med knapptryckningar..?
Gallemattias eller sanning?WOT + Rear Defroster???
Lite LJuse på detta. 😛 😛
9 maj, 2007 kl. 14:11 #60943SecretAgentMan
DeltagareDet låter skumt, men det stämmer på newagebilar, exakt om det är hela mappar, eller bara delar av (ex. olika laddtryck) skall jag låta vara osagt.
/J
9 maj, 2007 kl. 14:13 #60952Pasi_k
DeltagareDet låter skumt, men det stämmer på newagebilar, exakt om det är hela mappar, eller bara delar av (ex. olika laddtryck) skall jag låta vara osagt./J
Vi Får see med spänning OM nå´n vet då…
9 maj, 2007 kl. 15:40 #60959kelta
DeltagareJo då det stämmer
Jag kan välja med en enkel knapptryckning 0-910 maj, 2007 kl. 05:35 #60953Pasi_k
DeltagareJo då det stämmerJag kan välja med en enkel knapptryckning 0-9
Nå´n med Ecutek , som har denna funktion?
OM detta alltid görs eller måste frågas efter?Frågan är om Army-Knife mannen som mappade min gjorde det? 😛
10 maj, 2007 kl. 05:39 #60944SecretAgentMan
Deltagare…som sagt, det var det jag svarade på – en Västerås-newage-sti jag hjälpte hitta ned till Per har Ecutek med 2 mappar. 🙂
I ditt fall Pasi så skulle jag inte lita en sekund på att rätt saker gjorts (att anta saker när konsekvenser kan bli totalrasade motorer är fel, fel, fel som Brasse sade), är du sugen på flera mappar, mappa om bilen så du vet att rätt saker gjorts. 🙂
Ring Trollspeed och kolla vad man kan göra vettja, och uppdatera oss här! 🙂
/J
10 maj, 2007 kl. 06:28 #60954Pasi_k
Deltagare…som sagt, det var det jag svarade på – en Västerås-newage-sti jag hjälpte hitta ned till Per har Ecutek med 2 mappar. :)I ditt fall Pasi så skulle jag inte lita en sekund på att rätt saker gjorts (att anta saker när konsekvenser kan bli totalrasade motorer är fel, fel, fel som Brasse sade), är du sugen på flera mappar, mappa om bilen så du vet att rätt saker gjorts. :)Ring Trollspeed och kolla vad man kan göra vettja, och uppdatera oss här! :)/J
VET att min är riktigt gjord..
Den har gått felfritt masserad i 9500mil.(Till och med Orginal koppling)
Hade det inte varit riktigt gjort hade den nog rasat för länge sedan..Mailade DOM som har fixat min , väntar på svar därifrån.
(Ni som inte vet så blev min mappad av förra ägaren (tysk polisman) så jag vet vilket företag som gjort det samt har jag broms papper på detta.)Inte så att bilen inte funkar , det gör den , bara nyfiken.
MVh Pasi.
10 maj, 2007 kl. 14:34 #60957Chewie
DeltagareNär jag mappade min hos Trollspeed så behöll han min orginalmappning och lade in en ny. Skillnaden är 0.95 orginal laddtryck, ny mappning 1,35 i ladd. Detta sköter jag genom att trycka full gas och trycka på knappen för bakrutans värme. Fungerar utmärkt! 😀 😀 😀
10 maj, 2007 kl. 15:30 #60948frippe
DeltagareNär jag mappade min hos Trollspeed så behöll han min orginalmappning och lade in en ny. Skillnaden är 0.95 orginal laddtryck, ny mappning 1,35 i ladd. Detta sköter jag genom att trycka full gas och trycka på knappen för bakrutans värme. Fungerar utmärkt! 😀 😀 😀
får man någon indikering på vilken mapp som är aktiv?
10 maj, 2007 kl. 16:01 #60958Chewie
DeltagareNä, tyvärr, det enda man ser det på är om man har en laddtrycksmätare inkopplad, fast du känner skillnaden 😀 😀
10 maj, 2007 kl. 17:37 #60945SecretAgentMan
DeltagarePasi – Det var inte riktigt så jag menade…
/J
10 maj, 2007 kl. 23:32 #60949Amit
Deltagare…som sagt, det var det jag svarade på – en Västerås-newage-sti jag hjälpte hitta ned till Per har Ecutek med 2 mappar. :)I ditt fall Pasi så skulle jag inte lita en sekund på att rätt saker gjorts (att anta saker när konsekvenser kan bli totalrasade motorer är fel, fel, fel som Brasse sade), är du sugen på flera mappar, mappa om bilen så du vet att rätt saker gjorts. :)Ring Trollspeed och kolla vad man kan göra vettja, och uppdatera oss här! :)/J
VET att min är riktigt gjord.. Den har gått felfritt masserad i 9500mil.(Till och med Orginal koppling)Hade det inte varit riktigt gjort hade den nog rasat för länge sedan..Mailade DOM som har fixat min , väntar på svar därifrån.(Ni som inte vet så blev min mappad av förra ägaren (tysk polisman) så jag vet vilket företag som gjort det samt har jag broms papper på detta.)Inte så att bilen inte funkar , det gör den , bara nyfiken.MVh Pasi.
Pasi, kom ner till mig så bänkar vi din bil så får vi tyst på gnälspikarna som är såååå skeptiska till dina siffror.
Däremot så finns det många raketfarare på detta forum som tror att man får hur mycket effekt som helst med hur lite som helst..
…………………………..
Sluta säga bugeye!! =)
Subaru impreza ”redrum violence”
Amit Duggal
http://www.redrumperformance.se11 maj, 2007 kl. 05:12 #60946SecretAgentMan
DeltagareAmit, hur kom du fram till den slutsatsen?
Allt jag menade var (och nu vet jag inte hur bilen är ommappad, men antar att det är ecutek), skulle jag fippla och hitta en andra mapp gömd i bilen, skulle jag kontrollera att allt är korrekt innan man börjar använda den. :+
/J
P.S. Vi vet redan att det är bra med syre i den skånska luften, det blir ju 260 pållar i en standard gt med bältespads hos TS… 😀
11 maj, 2007 kl. 05:13 #60947SecretAgentMan
DeltagareP.S. B U G E Y E 😀 😀 😀 😀
11 maj, 2007 kl. 05:14 #60955Pasi_k
DeltagareVille bara veta HUR dom som har fått Ecutekat gör , OM alla har denna funktion.
Lever på att ”If it´s not broken , dont try to fix it..”
Pasi, kom ner till mig så bänkar vi din bil så får vi tyst på gnälspikarna som är såååå skeptiska till dina siffror.Däremot så finns det många raketfarare på detta forum som tror att man får hur mycket effekt som helst med hur lite som helst.Vi får väl bänka den , se vad som hänt sen första bänkningen för 9500 mil sedan.
Fast jag vet inte om vi hinner innan storträffen , börjar bli lite tjockt nu.MVh Pasi.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.