SSC Allmänt snack Träffar Flerdagarsträffar: Yay or Nay?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #14751
    Pedersen
    Deltagare

      Banträffsansvarige funderar:

      Av tradition så brukar ju klubben boka vissa träffar som flerdagarsträffar, t.ex. Emmaboda och storträffen/årsmötet.

      Fördelen är ju att det är så långt att åka för många att det är lättare att motivera sig att dyka om det är en 2-dagarsträff.

      Nackdelen är ju helt klart att folk börjar dra sig hemåt på eftermiddagen sista dagen och då betalar vi för banhyra ”i onödan”.

      Ekonomiskt för klubben spelar det ju (oftast) ingen roll om vi bokar 2×1 eller 1×2 dagar.

      Så, vad tycker ni? 2-dagarsträffarna är de bra eller dåliga?

      #152792
      OzO
      Deltagare

        Rent spontant så känns det omotiverat att betala full dag på andra träffdagen då de flesta ”ger upp” efter halva dagen. Inte kul heller att flaggvakta då bara en bil puttrar runt runt.

        Men det är kul med 2 dagarsträffar och lockar definitivt de som bor längre ifrån bananen (som de flesta gör) till att besöka träffen.

        Man kanske kan hitta på en annan aktivitet 2:a träffdagen? Bilorientering, ”cruising” ;), bilbingo, mitt-på-dagen-grillaktivitet, osv, osv…?

        Däremot då det gäller Emmaboda så är det så pass billigt att hyra fler än en dag så där är det motiverat… också med tanke på att det inte får plats så många bilar per dag heller. Om nu Emmaboda tänker öppna igen dvs…

        /G
        _____
        ::::: | ~SSI#2-{19oOo99}-One-Owner-Only~ | :::::

        #152798
        .zip
        Deltagare

          Håller med OzO.

          //.zip

          #152793
          Kvarnis
          Deltagare

            Jeep fler dagar är bra, men behövs kanske inte tillgång till banan i 2dagar.

            På en dag hinner de flersta köra mer än skiten ur bilen om den är bana.

            Emaboda är väl iofs lite unikt i just det sammnhanget.

            Men 2 dagar känns bra för övrigt :), som Gammle Göran säger 1 dag bana& en dag nå annat, då det är en stor del social aktivitet också.
            Annars så hade man f-n inte hållit på med Subaru sen 2000 😉 😀

            #152796
            Andersson
            Deltagare

              En annan fördel med 2 dagars är ju om lördagen skulle regna bort t.ex.

              MVH C Andersson / Mr Konjak

              ”Fungerar det inte med våld tar du i för lite!”
              Impreza STi -08

              #152797
              MariaimprezaGT
              Deltagare

                Tycker att de beror på vad de är för körning. Emmaboda tycker jag ju är väldigt kul, men de är kanske bättre att köra ett maxat antal bilar per dag, och hyra dagen efter också om de är många anmälningar. För att köra två dagar blir man bra trött av även om de är fantastiskt roligt.

                På bankörningar tror jag dock att de är mer uppskattat att köra två dagar om man då man kan ha pass där det endast kör dem som är väldigt rutinerade. För dem personerna är det nog rätt kasst med omkörningsförbud och sådant.

                Man kanske skulle kunna köra med att 9-12 är de nybörjare, 13-16 är de för dem som kan lite mer, och 16-18? är det för de rutinerade.

                Förhoppningsvis har de gröna vid dagens slut prövat på ”mellanklassen” å de som känner sig säkra där provat på att köra bland ”proffsen”.

                Dag 2 kan man nästan då helt å hållet ta bort nybörjartimmen, och det blir då mer körning för de rutinerade.

                För min egna del tror jag de räcker med en dags körning, men däremot uppskattar jag verkligen när man kan bo på vandrarhem eller liknande nån dag före och efter. Sist jag åkte till emmaboda gick jag upp 3 på natten, körde till jönköping å åkte med därifrån till emmaboda, och jag hade aldrig kunnat prestera nåt med all den trötthet som var. Inte ens om jag hade låtit bli spriten :+

                Ett annat alternativ är att man har en halv andra dag. Då hinner folk åka hem, och ingen blir irriterad över att ingen hjälper till med saker å ting.

                Vi trimmar inte bara din bil, vi säljer även delarna den vill ha!

                Mobil: 0763-498601
                Mail: maria@wroom.org

                #152794
                Kvarnis
                Deltagare

                  Tycker att de beror på vad de är för körning. Emmaboda tycker jag ju är väldigt kul, men de är kanske bättre att köra ett maxat antal bilar per dag, och hyra dagen efter också om de är många anmälningar. För att köra två dagar blir man bra trött av även om de är fantastiskt roligt.På bankörningar tror jag dock att de är mer uppskattat att köra två dagar om man då man kan ha pass där det endast kör dem som är väldigt rutinerade. För dem personerna är det nog rätt kasst med omkörningsförbud och sådant. Man kanske skulle kunna köra med att 9-12 är de nybörjare, 13-16 är de för dem som kan lite mer, och 16-18? är det för de rutinerade.Förhoppningsvis har de gröna vid dagens slut prövat på ”mellanklassen” å de som känner sig säkra där provat på att köra bland ”proffsen”.Dag 2 kan man nästan då helt å hållet ta bort nybörjartimmen, och det blir då mer körning för de rutinerade.För min egna del tror jag de räcker med en dags körning, men däremot uppskattar jag verkligen när man kan bo på vandrarhem eller liknande nån dag före och efter. Sist jag åkte till emmaboda gick jag upp 3 på natten, körde till jönköping å åkte med därifrån till emmaboda, och jag hade aldrig kunnat prestera nåt med all den trötthet som var. Inte ens om jag hade låtit bli spriten :+Ett annat alternativ är att man har en halv andra dag. Då hinner folk åka hem, och ingen blir irriterad över att ingen hjälper till med saker å ting.Vi trimmar inte bara din bil, vi säljer även delarna den vill ha!Mobil: 0763-498601Mail: maria@wroom.org

                  man ska inte dock jämföra banträffar med andra klubbar med dom som vi kör helt i genen regi.

                  Det blir mycket mer ban tid då vi har banan själv.

                  Det kommer med största sanolikhet aldrig bli mycket mer än 40 bilar som kör, och alla är inte lika körsugna som kaninen 😀
                  Sen får folk slutt på bromsar + div annat så på slutet av dagen så är det ganska bra med bantid för alla.

                  Det som skulle vara lite fränt om vi nu får en lite förändring på spons sidan i klubben vore att ha typ delivs sponsrad förarutbildning med nå riktigt banproffs en dag ,fri körningen den andra 🙂

                  #152799
                  Just try
                  Deltagare

                    Jag tycker att det är kanon med 2-dagars träffar. Min känsla är att
                    stämningen blir mycket mera avslappnad. Alla är inte super stressade ut på banan och det finns tid att snacka med allt och alla byta däck mm i lugn och ro.

                    Ta tex årets stor träff! i min mening lyckad på alla sätt ( förutom min bils växelåda ) var kanon skönt att inte behöva stressa med allt. Lagom med bilar på banan även när det var som mest bilar ute samtidigt.

                    Mera två dagars träffar!!

                    #152795
                    Ubbe
                    Deltagare

                      100% med Magnus här. Jag tycker helt klart att flerdagarsträffar är värt den extra kostnaden, även om en större del skulle komma ur egen ficka än vad som var fallet t.ex. nu senast.

                      Nästa gång kanske vi kan be den lokala Subaruhandlarn att ta med och sälja bromsbelägg istället för kalsonger dock :+

                      Gillade även upplägget på storträffen 2007(?) med Mantorp dag ett, vila dag två och konbana dag tre!

                      //Ubbe

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.