› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › Flytt av batteri
- Detta ämne har 16 svar, 2,736 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 1 månad sedan av
christopher.
-
FörfattareInlägg
-
24 maj, 2006 kl. 06:19 #16165
SecretAgentMan
DeltagareHalloj
Stod i garaget igår och sneglade på att flytta batteriet till bakluckan, har någon gjort det tidigare här?
Kablaget verkar svetsreparatörer ha till rätt kurs, men man vill ju göra det snyggt med på en gång…hållare till batteriet, fördelningsblock under huven (inte bilstereosmäck i klarglas…urk) osv.
Tips, bilder uppskattas. 🙂
/J – tänkte utnyttja andra för en gångs skull. 😀
P.S. Jag har dragit kablage i Imprezan förut, så det behöver vi inte gå in på djupet på. 😉
24 maj, 2006 kl. 13:29 #163785SecretAgentMan
DeltagareMan tackar Ola! 🙂
Jag tänker leta efter fördelningsblock som inte skriker bilstereo…måste ju finnas något därute (skall bläddra i DemonTweeks-katalogen).
Kan nog bli någon form av balja att ställa batteriet i, och kanske ett Optima att ställa i (en som kränger ”nya” här uppe…löneglidning? :D).
Jorden, drog du fram den med, eller körde du den i karossen bak?
/J
24 maj, 2006 kl. 13:58 #163790Yonaz
DeltagareGlöm inte dra upp en strömbrytare till instrumentpanelen.
Brevid sockerknappen borde den passa bra 😉
24 maj, 2006 kl. 14:01 #163791Yonaz
DeltagareMan tackar Ola! :)Jag tänker leta efter fördelningsblock som inte skriker bilstereo…måste ju finnas något därute (skall bläddra i DemonTweeks-katalogen).Kan nog bli någon form av balja att ställa batteriet i, och kanske ett Optima att ställa i (en som kränger ”nya” här uppe…löneglidning? :D).Jorden, drog du fram den med, eller körde du den i karossen bak?/J
DemonTweeks låter överkurs. http://www.elfa.se/ – borde ha något som passar bra.
24 maj, 2006 kl. 15:28 #163786SecretAgentMan
DeltagareNja, tänkte ha något som ser lite bilmässigt ut under huven, därav tanken på DT, Elfa-ÅF har jag konto på redan i stan’. 🙂
/SGM
22 juni, 2006 kl. 10:09 #163796Ubbe
DeltagareOm det fortfarande är aktuellt kan jag rekommendera http://www.skyllermarkspressar.com/
Vet många som handlar båt-el-prylar där och det ska vara riktigt sjysst kvalisort på deras grejjor.
23 juni, 2006 kl. 09:51 #163792pannan
DeltagareHar du skaffat allt SAM?
Kan höra med kompisarna vart de köpt sina saker. De flesta av dom har flyttat batterierna till skuffen fast då är det på Supror, EVO:s och 3000 GT:s.
Vill minnas att de flesta använde bilstereoblock av den dyrare skolan. Likaså Optima batterier med en speciell vagga som var till för att fästa batteriet just i skuffen. Med stroppar och allt.
Som Yonaz sade, viktigt med en extern strömbrytare också.
23 juni, 2006 kl. 10:05 #163799Desen
DeltagareNågon som skulle vilja förklara för en noob som mig varför man flyttar batteriet bak?
Är det för viktens skull?23 juni, 2006 kl. 10:11 #163793pannan
DeltagareNågon som skulle vilja förklara för en noob som mig varför man flyttar batteriet bak?Är det för viktens skull?
Viktfördelning och som i de flesta fall så får folk inte plats med batteriet fram när det börjar att trimmas.
23 juni, 2006 kl. 10:47 #163787SecretAgentMan
DeltagareInte flyttat än nej, tack för tipsen grabbar! 🙂 Det var riktigt bra kurs på kablaget hos båtaffärn’, blir nog till att ringa och tjöta lite senare.
/J
24 juni, 2006 kl. 16:04 #163789Kvarnis
DeltagareKabel är ju grattis som tur är 😉
och man har ju till gång till riktiga press verktug oxå, som är ett måste när det börjar bli grövre area.
7 juli, 2006 kl. 00:10 #163800sti_erik
DeltagareNja, tänkte ha något som ser lite bilmässigt ut under huven, därav tanken på DT, Elfa-ÅF har jag konto på redan i stan’. :)/SGM
Allt du behöver till att montera bateriet i skuffen, och lite annat 🙂
Vet ”jag” vart du får tag i (med tanke på att man inte bara åker riskokare)
Beställ hem katalogen gratis från usa på summit vett ja! det fins mycket matnyttigt där även om man inte åker muskel bil..
Att beställa grejjer från dessa sidor är mycket pålitligt tar ungefär lika lång tid som att få katalogen 7 – 10 arbetsdagar
Lycka till med det rullande projektet Mvh Erik
7 juli, 2006 kl. 07:10 #163794down_the_drain
DeltagareKabel av lite grövre sort löddas helst för att hålla bäst, utan risk för gnist bildning.
/P ”lödd kungen”
7 juli, 2006 kl. 07:27 #163797Pasi_k
DeltagareKabel av lite grövre sort löddas helst för att hålla bäst, utan risk för gnist bildning./P ”lödd kungen”
Våra Jordkablar som görs enligt Banverkets regler.. Pressas..
Dessa är 70-95kvadrat.Fast det är juh LITE overkill i detta avseendet. 😛
OT: Kommer du imorn?
7 juli, 2006 kl. 07:44 #163795down_the_drain
DeltagareKabel av lite grövre sort löddas helst för att hålla bäst, utan risk för gnist bildning./P ”lödd kungen”
Våra Jordkablar som görs enligt Banverkets regler.. Pressas.. Dessa är 70-95kvadrat.Fast det är juh LITE overkill i detta avseendet. :POT: Kommer du imorn?
blir lite svårt att lödda 70-95kvadrat men det går;) enklare och billigare att pressa de jätte kontakterna.men fortfarande så håller lödd bäst. Och nu när det inte var sååå stora kontakter så föredrar jag löddnigar.
Lite halv osäkert i morrn, svärföräldrarna ”dök” upp med sin båt igår(ej ubåt;) Får se om man måste underhålla dem eller man kan smita iväg. hade varit kul att tjattra med lite bilfolk igen.
/P”varmt som fan på jobbet”
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.