Visar 2 inlägg - 16 till 17 (av 17 totalt)
  • Författare
    Pasi_k
    Deltagare

Kabel av lite grövre sort löddas helst för att hålla bäst, utan risk för gnist bildning./P ”lödd kungen”

Våra Jordkablar som görs enligt Banverkets regler.. Pressas.. Dessa är 70-95kvadrat.Fast det är juh LITE overkill i detta avseendet. :POT: Kommer du imorn?

blir lite svårt att lödda 70-95kvadrat men det går;) enklare och billigare att pressa de jätte kontakterna.men fortfarande så håller lödd bäst. Och nu när det inte var sååå stora kontakter så föredrar jag löddnigar.Lite halv osäkert i morrn, svärföräldrarna ”dök” upp med sin båt igår(ej ubåt;) Får se om man måste underhålla dem eller man kan smita iväg. hade varit kul att tjattra med lite bilfolk igen./P”varmt som fan på jobbet”

Visst Löddning blir juh hållbart och bra kontakt såå visst..:D
      See till att det BLIR en Ubåt av den såå skan du nog smita.. 😛
      Alltid välkommen 😀

christopher
      Deltagare

HallojStod i garaget igår och sneglade på att flytta batteriet till bakluckan, har någon gjort det tidigare här?Kablaget verkar svetsreparatörer ha till rätt kurs, men man vill ju göra det snyggt med på en gång…hållare till batteriet, fördelningsblock under huven (inte bilstereosmäck i klarglas…urk) osv.Tips, bilder uppskattas. :)/J – tänkte utnyttja andra för en gångs skull. :DP.S. Jag har dragit kablage i Imprezan förut, så det behöver vi inte gå in på djupet på. 😉

Kanske en huvudbrytare fram i panelen? Kolla sen på sbf.se för lite tips. Kan vara bra om det sitter fast om man råkar vurpa…..
        Jag skulle dragit fram jord till bef. jordpunkter och kollat att generatorn är Ok jordad, för att slippa strul.

Flyttade bak batteriet på rallypulkan i vintras, blev ett Optima.
        /
        fraSSe

Visar 2 inlägg - 16 till 17 (av 17 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.