SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Flytta bromsoken fram bak??

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    marcze
    Deltagare

Har jag helt fel, finns det inte ett kit som göra att man kanmontera frambromsarna bak på Imprezan? eller var det på Vipern 😉

Subbarist
      Deltagare

Fykolvsok bak 😮 låter hårigt du… Vad ska du ha för något fram då?

SecretAgentMan
        Deltagare

Allt går, det är bara en frågan om kostnad.
          Problemet blir att lösa handbromsfrågan, och greja en skiva som passar.
          Oket fixar man med en adapter.

Enklare är kanske att köra med bra belägg, och en bra skiva bak istället?

/J

Subbarist
          Deltagare

Eller leta rätt på STI´s bakre ok + skivor… för en vettig slant, eller är jag helt ute och cycklar nu…

SecretAgentMan
            Deltagare

…då blir det problem med större hubbar, drivaxlar, bakdiff och ABS. *asg*

Allt går, det är bara mer eller mindre meckigt/dyrt.
              Jag skulle prioritera hårda saker fram, och montera bra belägg och skivor bak. 🙂

/J

Subbarist
              Deltagare

>…då blir det problem med större hubbar, drivaxlar, bakdiff
                >och ABS. *asg*
                >
                >Allt går, det är bara mer eller mindre meckigt/dyrt.
                >Jag skulle prioritera hårda saker fram, och montera bra belägg
                >och skivor bak. 🙂
                >
                >/J

Aha då är jag med. over and out…

OzO
                Deltagare

Skulle tänka till 2 ggr innan man uppgraderar bakbromsarna. Se isf till att matcha dem med rejäla frambromsar…

…om du förskjuter bromsfördelningen framåt genom att förbättra bromsverkan bak jmf med fram, så kommer bilen bli väldigt nervig (livsfarlig?) vid hård inbromsning vid hög fart. Finns risk att ”låsa” bakhjulen innan fram och baken sticker…

Men jag också vara ute och cykla… men det sk1ter jag i och säger fixa bamsebromsar fram istället! 😀

_______________________________________________________________________________
                  ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

Subbarist
                  Deltagare

Låsa bakhjulen vid fel tillfälle kan bli DYRT på alla sätt och vis

marcze
                    Deltagare

Ehhhh, anlednigen till att jag vill flytta frambromsarna bakåt är ju NATURLIGTVIS att det ska på feta saker fram!!

Får se vad det blir, dvs hur mycket jag får i lön på mitt nya jobb 😀

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.