› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Flyttgods
- Detta ämne har 19 svar, 1,564 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 4 månader sedan av
MariaimprezaGT.
-
FörfattareInlägg
-
4 oktober, 2007 kl. 11:08 #10484
MariaimprezaGT
DeltagareKom precis in en besiktningsingenjör i butiken. Frågade honom om varför man inte får ta in en 22B. Han sa att de var avgasreningen.
Men så frågade jag om flyttgods, å de går alldeles utmärkt!
Så vem är först till att flytta till england?!!
PS. såg en 22B till salu idag i Tokyo!!
Maria
Audi is teh ####!!
4 oktober, 2007 kl. 12:05 #115972Niklas
DeltagareRäcker det inte att hänga på ett bättre avgassystem då?
4 oktober, 2007 kl. 12:21 #115965MariaimprezaGT
Deltagarehmm. pratade lite med Syke, som ahde mer koll på läget. Han säger att de troligtvis är för att bilen är högerstyrd å inte är serietillverkad i ett antal som gör den identifierbar eller nåt.. Å då undrade vi hur de kommer sig att koeniggsegg finns..
Maria
Audi is teh ####!!
4 oktober, 2007 kl. 12:30 #115973Niklas
DeltagareAtt den finns? Varför får inte den finnas?
Tycker du ställer frågorna till din besiktningsman istället och berättar svaret här.
4 oktober, 2007 kl. 12:48 #115963Pasi_k
DeltagareKom precis in en besiktningsingenjör i butiken. Frågade honom om varför man inte får ta in en 22B. Han sa att de var avgasreningen. Men så frågade jag om flyttgods, å de går alldeles utmärkt!Så vem är först till att flytta till england?!!PS. såg en 22B till salu idag i Tokyo!!MariaAudi is teh ####!!
Han glömde inte den LILLA detaljen att den inte är serietillverkad enligt svenska regler och då är det adios på det….
Edit: det hade redan framkommit..
4 oktober, 2007 kl. 13:11 #115966MariaimprezaGT
DeltagareAtt den finns? Varför får inte den finnas?Tycker du ställer frågorna till din besiktningsman istället och berättar svaret här.
menar att de lär inte tillverkas 500 + ex av dem.. Så de är ju en helt klart ovanlig bil med. Har även hört att Enzo FXX är i samma sits som 22B i sverige.. även om den bilen inte är realistisk i inköp, så har de säkert samma problem
Maria
Audi is teh ####!!
4 oktober, 2007 kl. 13:52 #115956syke
BlockeradKom precis in en besiktningsingenjör i butiken. Frågade honom om varför man inte får ta in en 22B. Han sa att de var avgasreningen. Men så frågade jag om flyttgods, å de går alldeles utmärkt!Så vem är först till att flytta till england?!!PS. såg en 22B till salu idag i Tokyo!!MariaAudi is teh ####!!
Han glömde inte den LILLA detaljen att den inte är serietillverkad enligt svenska regler och då är det adios på det….Edit: det hade redan framkommit..
Men det MÅSTE ju finnas ett sätt att få in den ändå? Som Maria skrev, alla andra bilar som inte tillverkas i 500+ ex men rullar på svenska vägar? Ex. Koenigsegg och andra dyra historier?
4 oktober, 2007 kl. 13:56 #115974Niklas
DeltagareVarför skulle man importera en svenskbyggd bil?
4 oktober, 2007 kl. 13:59 #115964Pasi_k
DeltagareKom precis in en besiktningsingenjör i butiken. Frågade honom om varför man inte får ta in en 22B. Han sa att de var avgasreningen. Men så frågade jag om flyttgods, å de går alldeles utmärkt!Så vem är först till att flytta till england?!!PS. såg en 22B till salu idag i Tokyo!!MariaAudi is teh ####!!
Han glömde inte den LILLA detaljen att den inte är serietillverkad enligt svenska regler och då är det adios på det….Edit: det hade redan framkommit..
Men det MÅSTE ju finnas ett sätt att få in den ändå? Som Maria skrev, alla andra bilar som inte tillverkas i 500+ ex men rullar på svenska vägar? Ex. Koenigsegg och andra dyra historier?
Enda lätta svaret..
Ring vägverket och fråga helt enkelt….4 oktober, 2007 kl. 14:02 #115957syke
BlockeradDet är roligare att spekulera 🙂
Nä, har faktiskt haft en liten mailkonversation med dom men dom är väldigt sega på att svara..
4 oktober, 2007 kl. 14:19 #115971Foppa
DeltagareMan måste ju kunna besikta den som ett ombyggt fordon..
4 oktober, 2007 kl. 14:24 #115967MariaimprezaGT
Deltagaremen då måste man säkert bygga om den ännu mera.. hade jag kunnat köpa en 22b så hade jag velat ha den så orginal som möjligt, bortsett från mappning för att kunnas köras här.
Maria
Audi is teh ####!!
4 oktober, 2007 kl. 14:32 #115958syke
BlockeradFast de kan ju inte veta vad som är orginal eller inte? 🙂
4 oktober, 2007 kl. 15:24 #115968MariaimprezaGT
Deltagaredet är sant.. jag är lite dåligt påläst.. men är de nån sorts bur i den? om man har helbur så borde de räknas som ombyggt eller? sen kan man sätta sidepipes för sakens skull. sen borde de vara biff eller?
Maria
Audi is teh ####!!
4 oktober, 2007 kl. 15:42 #115959syke
BlockeradHär har vi svaret jag fått från vägverket när jag frågade dom om 22b! Vem ringer IM? 😀
”Hej Stefan !!!!
Gränsen för antal tillverkade enheter är 500 st. Görs en fordonsmodell i mindre antal räknas fordonet som
” småseriefordon ” enligt EU-direktiv 70/156/EEG.Fordon tillverkade i små serier omfattas inte av ett helfordonsgodkännande utan måste godkännas
enlgt varje EU-lands nationella lagstiftning.För Sveriges del innebär detta att man för fordonet vid registreringsbesitkning måste kunna uppvisa
intyg eller prcvningsrapporter på samtilga tillämpliga krav är uppfyllda.Exempel på krav som man brukar få inlämna provningsrapporter/intyg på är avgaser, fordonsbuller samt bromsar.
Vägverket rekommenderar att du innan importen kontaktar den svenska generalagenten ( Subaru ) för att få reda på
möjligheten till erhållande av intyg som utvisar att fordonet uppfyller tillämpliga krav.Tänk även på att en bil som är godkänd i england måste kompletteras enligt nedan
För en bil som importeras till Sverige från ett land med vänstertrafik gäller följande:
1. Strålkastare: byts ut mot typgodkänd strålkastare av höger asymmetrisk typ.
2. Backspeglar: Bilprovningen kontrollerar backspeglars siktfält gentemot krav enligt VVFS 2003:22 kap. 31 § 14 punkt 1. (kap.38 § 57)
3. Hastighetsmätare: Intyg från tillverkaren/generalagenten att bilen är försedd med hastighetsmätare, enligt kraven i VVFS 2003:22 kap. 33 § 1 punkt 1 eller 2, för metrisk skala (ska visa km/tim).
4. Dimbaklykta: Placering ska kontrolleras. Om endast ett ska placeringen vara på fordonets vänstra sida eller i mitten.
5. Registreringsskylt: ska vara placerad på fordonets vänstra sida eller i mitten av fordonet. ” -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.