SSC Allmänt snack Allmänt småprat Flyttgods

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    syke
    Blockerad

Mer korrespondens, det som står längst ner skrevs alltså efter att jag fått svaret ovan, och det översta är deras svar:

Hej Stefan !!!

Som ny fordonsmodell räknas fordonet i olika utföranden. Det gäller t ex olika motoralternativ, växellådor, karosseri ( sedan och kombi ) och fabriksmonterade
      utrustningsalternativ ( AC, solluckor, kopplingsanordningar o s v ).

Generellt kan man säga att det kan jämföras med en helfordonsgodkänd bil i olika versioner och varianter, enligt CoC-dokumentet.

I ditt exempel med Subaru Imprza STI 22B och Subaru Impreza WRX STI, så räknas dessa tvår som olika fordonsmodeller, i och med att
      dessa har olika tekniska specifikationer.

=======================================================================================================

Hej igen,
      när ni skriver ”görs en fordonsmodell i mindre antal” menar ni då att bilen måste tillverkas i fler än 500 om den har:

Helt olika modellnamn (ex. Volvos V40 gentemot S40)
      Samma modellnamn men olika ”varianter” (ex. Volvo V40 1.8 gentemot V40 T5)

Det jag är ute efter är tolkningen på ”fordonsmodell”.

I mitt exempel menar jag på att modellen, som heter Impreza, har tillverkats i massvis med exemplar, medans denna specialmodell har tillverkats i färre än 500.
      Båda heter dock Subaru Impreza men fullständiga namnet är STI 22B gentemot t.ex. WRX STI.

/Mvh Stefan

IMPREZA FOREVER
      Deltagare

Klart att det måste gå.

1ST Ford Rs200 evolution är reggad för gatan i sverige.(Hans Möller)
        Max hp 450 0-100 2,1 sekunder
        Antal byggda 200st varav sista 20 fick efternamnet evolution och blev
        rally bilar i GruppB

Impreza STI 22B
        Antal byggda år98 399st

Klart som korvspad att det finns kryphål 🙂

Mats
        Deltagare

FXX är aldrig tänkt att reggas.
          Ferrari transporterar dem mellan banorna mot en liten peng… 😀

Mats
          Type R ’99

Palm
          Deltagare

Klart att det måste gå.1ST Ford Rs200 evolution är reggad för gatan i sverige.(Hans Möller)Max hp 450 0-100 2,1 sekunderAntal byggda 200st varav sista 20 fick efternamnet evolution och blevrally bilar i GruppBImpreza STI 22B Antal byggda år98 399stKlart som korvspad att det finns kryphål :)____________________________http://www.garaget.org/?car=36415www.rallybilder.com

Ang den forden så har jag för mig att han köpte bilen ny från ford motorsport på 80 talet och reggade den efter dåvaranden regler som tävlingsbil/rally och efter 17 turer med myndigheter har han lyckats få den ”roadlegal” nu efter att han slutat tävla med den eller nått likande. Rätt spännande historier om sådana specialbilar som finns.

Sen kan man ju fundera på hur mycket det mutas för att få igenom alla japan importer av typ skylines med 600++ hästar. Tycker inte de borde gå så enkelt som det verkar gå för vissa importfirmor……

MariaimprezaGT
            Deltagare

lite OT.. men har du sett servicekostnaderna? typ 30 000 kr.. å då ska den servas varje gång den har körts som den ska..

Maria

Audi is teh ####!!

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.