› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Flyttsak/flyttgods – hur funkar det?
- Detta ämne har 7 svar, 1,229 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 2 månader sedan av
Mats.
-
FörfattareInlägg
-
1 december, 2008 kl. 09:46 #10818
Digits
DeltagareTjohej,
forst o framst, jag ska ringa VV nar jag far tid, men tankte att ni kanske visste anda 🙂
Jag vill kort o gott eventuellt ta med mig bilen till Sverige fran England som flyttsak. Funkar det eftersom den ar modifierad, eller ar det lika kort som med helbilsgodkanda bilar?
Bilen i fraga ar en 2003 WRX (UK spec).
1 december, 2008 kl. 09:50 #119009Adam K
DeltagareDu ska ha bott utomlands i ett år och ha ägt bilen i 6 månader.
Mats kan fylla i resten.
Men det är nästan slöseri att ta in en (om än moddad) ’vanlig’ WRX som flyttgods, köp en exotisk varinat (läs 22B 😉 ) och ta in (och om det är ’din’ bil du vill ha så sälj och importera din egen eferåt…)
Fördelen med att ta in din egen är förstås att alla helbilsgodkännanden ska suddas ut 😀 (svetsbur here we go!)1 december, 2008 kl. 09:50 #119010555_STI
DeltagareTjohej, forst o framst, jag ska ringa VV nar jag far tid, men tankte att ni kanske visste anda :-)Jag vill kort o gott eventuellt ta med mig bilen till Sverige fran England som flyttsak. Funkar det eftersom den ar modifierad, eller ar det lika kort som med helbilsgodkanda bilar?Bilen i fraga ar en 2003 WRX (UK spec).
Om jag fattar rätt så om man har ägt bilen i England > 1 år så kan man ta den som flyttgods och det skall inte vara nån problem med modiferingar, eftersom den behöver inte vara regbesiktad på samma sätt.
WTF gör du nu? 😀
1 december, 2008 kl. 10:29 #119006Digits
DeltagareFördelen med att ta in din egen är förstås att alla helbilsgodkännanden ska suddas ut 😀 (svetsbur here we go!)
Precis 😉
En 22b kostar alldeles for mycket pengar som jag har battre anvandning for om jag flyttar 🙂 Min WRX daremot ar avbetald for lange sen 🙂
Dessutom vore det ju ypperligt trevligt att kunna kora 2.5 liters de-cat utan att vara radd for farbror polisen 🙂
1 december, 2008 kl. 10:36 #119011555_STI
DeltagareSpec C Spec C Spec C!!! 🙂
22b är schyssta, men EXTREM överprisat imo
1 december, 2008 kl. 11:59 #119007Digits
DeltagareSpec C Spec C Spec C!!! :)22b är schyssta, men EXTREM överprisat imo
Jamen aven om jag koper en spec-c nu sa maste jag ju bo kvar i den har halan i minst ett ar till 🙁
Det ar WRX eller inget 🙂
1 december, 2008 kl. 12:17 #119012555_STI
DeltagareDu få registrera den på min pappa 🙂
1 december, 2008 kl. 13:10 #119008Mats
DeltagareBorde funka lika för sverige som för finland och då måste du bo minst ett år utomlands och äga bilen i minst 6 månader.
Meen det kan ju skilja sig lite på den punkten mellan finland och sverige. Här så kommer man ju undan skatten på bilen genom att ta den som flyttgods. I mitt fall handlade det om ca 50 000kr i skatt som jag inte behövde betala…Men kolla upp med VV. De har alla svaren, vi sitter ju bara o gissar. 😉
Psst… Type RA-R är du skall handla! En vit! Snälla!!
Mats
Type R ’99_________________
”When i start my car i want the neighbours to think that the world has come to an end”
– Homer J Simpson -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.